חברי סגל באריאל בעד הרפורמה

חברי סגל באריאל בעד הרפורמה

מספר חתימות

18
 
400  
פורסם בתאריך: 03/08/2023
 

גילוי  דעת  בחמש  נקודות     3/8/2023

עצומה זו פתוחה לחברי הסגל באוניברסיטת אריאל בשומרון בלבד. לבקשת האנוסים, רשימת החותמים לא תתפרסם באתר הפייסבוק של חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, כפי שהיה עד עכשו.

לקראת  בניית  מערכת  ערכים  לאומית  מוסכמת , מאוזנת  ודמוקרטית ,

מערכת  שתבטיח  תחושת  השתייכות , צדק  ושוויון  לכול  אדם  בישראל:

1 - המשבר  הנוכחי  הינו  בעיקרו  משבר  זהות  המתקיים  בין  שני  עולמות  וערכים

המפצלים  את  עם ישראל. משבר  זה  מתמודד  עם  השאלה,

האם  מדינת  ישראל  הינה  מדינה  יהודית  וציונית או  שמא  ישראל 

הינה  מדינה  פוסט - ציונית  שאיננה מחוייבת לעם היהודי?

לסוגיית  הזהות אין  כול  קשר  לשאלת  הצביון  הדמוקרטי  /  פרלמנטרי

עליו  מסכימים  כולם, אך  כאן  עלינו  להגדיר  חוקי  משחק  פוליטיים  משותפים. .

2 - אנו  החתומים  מטה , תומכים  ברפורמה  משפטית  מאוזנת, שינוי  שיאפשר

את  חלוקת  הכוח  הפוליטי  הישראלי  באופן  שייצג  את  הזרמים  השונים  בציבור.

לא  רק  שהרפורמה  אינה  מסכנת  את  הדמוקרטיה  בישראל, אלה  שהרפורמה  הינה 

תנאי - מתלה  לעצם  קיומה של הדמוקרטיה.

הרפורמה, שעל  נחיצותה  מדברות  רוב  מפלגות  ישראל  מזה  שנים,

באה  לתקן  את  הסטייה  הקשה  והזוחלת  שהרשות  השופטת  עשתה  על  דעת  עצמה,

במעמד  צד  אחד, וללא  כול  סמכות  ב - 30  שנות  אקטיביזם - שיפוטי  חסר  אחריות. 

כך  נשבתה  מדינת  ישראל  בעל - כורחה  והפכה לנתינה  של  ממלכה  שיפוטית

המבטלת  את  עצם  רעיון  הדמוקרטיה  ואת  האיזון  בין  שלוש  הרשויות.

3 - כיום הרשות  השופטת  על  חלקיה  השונים, בג"צ, הפרקליטות  ומערך היועמ"שים

מקיימת  עריצות  מיעוט  בלתי - נבחר.

האוליגרכיה  של  בג"צ  מגבילה  את  האפשרות  למשילות  מעשית, לריבונות

הממשלה, ועל  כן  לביטוי  רצון הבוחר, דבר המקעקע  את  עצם  הרעיון 

של  שלטון העם, ואת  הצורך  להליכה  לבחירות  כול  4  שנים.

עיוות  זה מתבטא  לצערנו  הרב בכול  הסקרים  ובמדדי האמון  הנמוכים  ביותר

לו  זוכים  מרכיבי  הרשות - השופטת  ובראשם  בג"צ. 

הרפורמה  תחזק  את  אמון  העם  במערכת  המשפט

ובהיכל - הצדק, כך  שנוכל  לקיים  כאן  מדינה  חופשית  בארצנו.

4 - בעקבות  הרפורמה  וההתנגדות  לרפורמה, נוצרה  הזדמנות  יוצאת  דופן 

לברר  ולדון  באופן  ציבורי  ופתוח  במחלוקות  אלה  ועל  כן,

להגדיר  ולקבוע  בזמן  הזה  חוקי  משחק  פוליטיים  משותפים.

וכאן  אנו קוראים  לאחינו, לשיח  כן, חוקי  וקונסטרוקטיבי.

אך  במקביל, אנו  עוקבים  בדאגה  רבה  אחר  התנהלותה  של  האופוזיציה, וארגוני

המחאה  השונים  ומוקיעים  כאן  מכול  וכול, את  מעשיהן  חסרי  האחריות  הבלתי

מוסריים  של  אלה  המייצרים  דמורליזציה  ופוגעים  במישרין  וביודעין,

בחוסנם  של  עם  ישראל  ומדינת  ישראל  תוך  גרימת  כאוס  מתוכנן  מראש,

איומי  סחיטה, החרמות, וצעדים  מסוכנים  מכול  סוג   כגון:  

סרבנות  בצה"ל,  שביתות  ההסתדרות  הרפואית  והסתדרות  העובדים  הכללית,

הלשנות  וקשירת - קשר  עם  גורמים  בחו"ל  למטרת  פגיעה  במדינת

ישראל  ובחוסנה  הכלכלי, גיוס  מוסדות  ציבוריים  לרבות  אוניברסיטאות  בארץ 

ובעולם להתנגדות  לרפורמה, חסימות  כבישים  שלא  כחוק 

ותעמולה  חד - צדדית  שקרית  ומכפישה  במדיה  התקשורתית.

הפרלמנט הנו  המרחב  הלגיטימי  היחיד  להיאבק  בו  על  תפיסות  חיים 

ועל  זהות  העם  ועתידו, ואילו  תפקיד  מערכת  המשפט  הוא  לפרש  את  ספר  החוקים

אך  לא  לכתוב  אותו.

המרחב  הציבורי  הינו  מקום  לגיטימי  למחות  בו, אך  ורק  בגבולות  החוק  

ובלי  לפגוע  בשגרת  חייהם  של  האזרחים 

ואילו  את  מרחב  הפעלת  הטרור  האזרחי  כפי  שבא  לידי  ביטוי  כיום, אנו  מגנים.

5 – לגבי  תפקידה  של  אוניברסיטת  אריאל  שבשומרון , ונוכחותה  במרחב  הלאומי,

האוניברסיטה  הינה  מוסד  ציבורי, ועל  כן  עליה  להימנע  מהבעת  דעה  בנושאים

 שהם  במחלוקת  ציבורית.

מכיוון  שלאחרונה  התפרסמה  עצומה  בגנות  הרפורמה, עליה  חתומים  מספר  ניכר

של  חברי  סגל  מאוני'  אריאל, אנו  חברי  סגל  מאוני ' אריאל  נאלצים  להביע

את   התנגדותנו  לעצומה  זו ובמקביל  להצהיר  על   תמיכתנו  ברפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט.

הצגת  גילוי  דעת  זה  בפני  חברינו  סגל - המרצים, בפני  הסטודנטים, ואל  מול  שאר

האוניברסיטאות  בעלות  המחשבה  העדרית  והחד – ממדית, מהווה  פעולה  אזרחית

ציבורית, אחראית  והכרחית  בעת  הזו, לשם  מתן  גיבוי  ולגיטימציה  לכול  אותם

מרצים  מושתקים  שתומכים  ברפורמה  ולא  מעיזים  לצאת  לאור  השמש.

תפקידנו  בעת  הזו  הוא להשפיע  על  דעת  הקהל, ולחזק  בכך את  הפלורליזם

האקדמי, את  חופש הדעה, ואת  חופש  הפעולה  של  המרצים.   

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו