רח' צייטלין

מספר חתימות
עד כה נאספו: 70 חתימות.
|
לכבודראש העיר מר רון חולדאיא. נ., הנדון: רח' צייטליןראשית ברצוננו לברך על המגמה החיובית המקודמת על ידך, במסגרתה ניתנת עדיפות להולכי רגל, רוכבי אופניים ותחבורה ציבורית בעיר. אנו תקווה כי הדבר יביא לצמצום מספר כלי הרכב הנכנסים למרכז העיר, לשיפור איכות החיים ואיכות האויר ולהצבת עירנו בשורה אחת עם ערים מתקדמות בעולם.כחלק ממגמה זאת ולאור גיבוש ההצעות לתוכנית המתאר העירונית בימים אלה, אנו תושבי רחוב צייטלין פונים אליך בבקשה ובהצעה בקשר לרחוב בו אנו מתגוררים (ולהמשך הרחוב).רח' צייטלין הינו רח' שכונתי בלתי מסחרי המיועד לספק לתושביו סביבת מגורים שקטה ורגועה מחד, אך ממוקם בלב אחד האזורים התוססים ביותר בעיר ומקשר בין מספר אתרים בעלי חשיבות עירונית מהמעלה הראשונה מאידך.רח' צייטלין יכול להוות ציר תנועה יחודי ונפלא להולכי רגל מהבריכה האקולוגית בככר רבין, לגינת דובנוב, מרכז ברודט, בתי הספר מוריה וצייטלין, גני הילדים הצמודים לבית הספר, מוזיאון ת"א, התיאטרון הקאמרי, ספרית בית אריאלה, המשכן לאומניות הבמה והאופרה הישראלית (וגם השגרירות הצ'כית, ויצ"ו ובית המשפט).הבעיה היא שבזמנו, כאשר ניתנה עדיפות להסדרת מקומות חניה רבים ככל האפשר, הורחב הכביש ומדרכות הרחוב הוצרו. כתוצאה מכך, במקומות רבים ברחוב שני אנשים אינם יכולים לפסוע אחד לצד השני, אלא אחד אחרי השני בלבד (מספיק שמוצב במדרכה עמוד או שרכב עלה עם גלגל על המדרכה וכו').איננו רואים כל סיבה לכך שהרחוב השכונתי שלנו יהווה כר חניה לעורכי דין ואחרים הפוקדים בהמוניהם את בית המשפט, לעובדים בבתי העסק השונים לאורך רח' אבן גבירול ולפוקדים את המוזיאון, התיאטרון, האופרה וכיו"ב. זאת בזמן שחניון גולדה, אשר ניתן להגיע אליו מרח' וייצמן או משד' שאול המלך דרך רח' ברקוביץ, מבלי ליצור כל הפרעה לשכונת המגורים, מציע כ-1,000 מקומות חניה. ואם בחניון זה לא די, ניתן לחנות גם בחניון מגדל המוזיאון או בחניון בית הכהנים (שלא להזכיר חניונים רבים אחרים המצויים במרחק הליכה קצר).לכן אנו מבקשים ומציעים לרצף את הרחוב באבנים (במקום אספלט) לרבות את הקטע הקצר של רח' לאונרדו דה וינצ'י המוביל לגינת דובנוב, להרחיב את המדרכות, להקטין את מס' החניות (תוצאה הכרחית של הרחבת המדרכות) ולאפשר ברחוב חניה לתושביו בלבד. כמו כן להמשיך בשיתוף הפעולה הפורה עם הנהלת ויצ"ו, המאפשרת חניה בחניון שבבעלותה בשעות הערב ובסופי שבוע, אך להסדיר זאת לרווחת תושבי השכונה בלבד. על מנת שאורחים הבאים לבקר את דיירי הרחוב יוכלו לחנות בו, מוצע ליצור מנגנון (אותו ניתן יהיה לישם גם באזורים אחרים בעיר) המקנה לכל דייר ברח' זכות לניצול מס' מסוים של שעות חניה בשנה ברחוב עבור אורחיו, כך שהאורח המחנה את רכבו יקיש הן קוד של הדייר (או מס' הרכב שלו) והן את מספר הרכב החונה (של האורח), אשר יחוייב ע"י חב' סלופארק או חברה אחרת.בעיה נוספת הינה מי התהום של מגדל המוזיאון, הניצב בפינת הרחובות רבקה זיו וברקוביץ. מידי מספר ימים עולים וגועשים זרמי מים מתוך הסבכות בכביש הסמוך למגדל הנ"ל (ליד פינת רבקה זיו - צייטלין) ומפלסים דרכם במורד רח' צייטלין, בואכה רח' דובנוב.מוצע כדי לפתור את בעיית הזרמת מי התהום לרח' צייטלין, לעשות בהם שימוש דקורטיבי ואדריכלי, כך שבמקום מפגע נקבל נקודת חן. זאת ע"י יצירת תעלת מים ובריכה דקורטיבית, שתהווה את סוף הציר, אשר תחילתו בחוף הים אשר בקצהו המערבי של רח' פרישמן, וסופו בקצה המזרחי של רח' צייטלין, תוך יצירת קשר מטפורי בין מי הים למי התהום.במסגרת תכנית המתאר החדשה, מוצע לתת את הדעת לציר הנ"ל, החוצה את רוב חלקה המערבי של העיר ממזרח למערב, ואשר הינו הציר הארוך היחידי המוביל ישירות לחוף רחצה. מוצע לתת בציר זה עדיפות להולכי רגל ולרוכבי אופניים, הגודשים בהמוניהם את המדרכות הצרות בחודשי האביב והקיץ בדרכם להתרחץ בים ובשאר עונות השנה כדי לטייל לחופיו. במצב הנוכחי, היות שדוקא בציר זה טרם נמצא פתרון לרוכבי אופניים, הצפיפות גדולה והמעבר קשה. יש לחשוב האם ניתן לותר על חניה לאורך רח' פרישמן או לצמצם את היקפה, כך שניתן יהיה להרחיב את המדרכות ולהוסיף נתיב אופניים.ביצוע הצעותינו הנ"ל יביא לא רק לשיפור איכות החיים של תושבי הרחוב והפוסעים בו, אלא גם יהווה נדבך נוסף בשידרוגה של העיר ובהפיכתה לפנינה הן לתושביה והן לתיירים הרבים (מהארץ ומחו"ל).הננו מקווים למצוא אוזן קשבת ונשמח להיות לעזר בעיבוד הרעיונות ובהוצאתם אל הפועל (ליצירת קשר: באמצעות האתר או ע"י פניה אל: ענת מילמן, צייטלין 35 תל אביב).תושבי הרחוב