לא ניתן לחוק לעבור! זכויות החנ׳׳מ
מספר חתימות
9 |
|
500 | |
בימים האחרונים, חוק חדש שחל על החינוך המיוחד מהראשון לספטמבר 2025 הועלה בקרב ישיבות הועידה. חוק זה הועלה על ידי מנהלת אגף החינוך של חוף הכרמל, שמה הוא גבי אסם. החוק אושר בטפסים, וישנו סיכוי גבוה שחוק זה יתקיים!
מה הועלה בחוק?- בטפסי חוק זה נכתב ובועידות נאמר כי:
•תלמידי החינוך המיוחד מוכרחים להגיע אל בית הספר בשעות יותר מוקדמות מהחינוך הרגיל.
•תלמידי החינוך המיוחד מוכרחים להגיע אל בית הספר בסוף השבוע למטרות שחלקן לימודיות וחלקן קשורות לכישורי החיים.
•ייתכן כי שעות הסיום של התלמידים יוארכו במידה וחלק מהתלמידים לא הספיקו לחתום על הטופס שניתן להם.
איך זה עלול לפגוע?- דבר זה עלול לפגוע בצורה ניכרת ולהביא איתו מחיר שכולנו נשלם עליו
•תלמידי הכיתות של לקויות הלמידה עשויים לעזוב. חוק זה לא מתחשב בעקרונותיהם ובצורכיהם האישיים. תלמידים אלו עלולים לסבול באופן ממשי מהפרוצדורות האלו. שעות הלמידה האורכות והמתגברות מקשות על כל התלמידים באופן כללי, אך עם תלמידים אלו יש לפעול בצורה יותר מתחשבת ומכילה, הקשיים האלו משפיעים לגמרי על תהליך הלמידה ועל קבלת הבגרות, לעתים הסבלנות שלהם ושל שאר תלמידי החינוך המיוחד לא ארוכה במיוחד, ודבר זה עלול להביא להפרעות בסדר הלימודי ובשאיפתם של התלמידים בעלי לקויות הלמידה להשלמת הבגרות. מסגרת זו היא חשובה להם מאוד!. לא רק שהיא עוזרת להם ללמוד ולצאת מהמסגרת עם תעודה מלאה, אלא מחדירה בהם מוטיבציה ללמוד ונותנת להם מעטפת חמה.
•קיצוץ התקציבים לכיתות התקשורת. במידה ותלמידי הכיתות של לקויות הלמידה עוזבים את המסגרת, התקציבים של כיתות התקשורת עלולים לפחות באופן משמעותי. התקציבים לכיתות התקשורת הם מאוד חשובים לתפעול ולתחזוק אנשי הצוות והתלמידים. לבני נוער על הרצף האוטיסטי מגיעות את העזרות הנדרשות ואת ההכוונה אל העתיד שלאחר שנות הלימודים והמכינה. התקציב של כיתות התקשורת מגיע למטרות טובות ומועילות, כגון: מכינה לתלמידים על הרצף שסיימו י"ב והם צריכים את ההכוונה הזו, פעילויות שמביאות חיוך על פניהם של התלמידים, אוכל בקפיטריה המוגש לתלמידים בשעה 14:00, טיולים ומקומות בהם הם תורמים ולומדים, ועוד!. ייתכן שעם קיצוץ התקציבים (*דבר זה אינו מוכח במאת האחוזים, אך יש לקחת אותו בחשבון*) חלק מהשכר ירד לאנשי הצוות.
•שעות מנוחה והשפעה קוגנטיבית ולימודיתחינוכית. גם למורים ולמורות, גם למטפלות ולמטפלים וגם לסייעות של החינוך המיוחד מגיע זמן מנוחה עם משפחותיהם ועם עצמם. אנשי הצוות משקיעים רבות מזמנם, עובדים כמעט ללא הפסקה ומתמסרים למקצוע הזה מאוד. אך חשוב לזכור שגם הם בני אדם, גם הם צריכים את החופש ואת השקט שלהם, ושיש לתת להם יומיים בשבוע לאפשר את מנוחתם. העבודה שלהם היא לא מובנת מאליו, וצריך לכבד זאת. בנוסף, גם לתלמידים ולנהגי האוטובוס זאת תהיה טרחה לקום יותר מוקדם ולהגיע לבית הספר לפני כולם.
התלמידים ואנשי הצוות שמגיעים לבית הספר גם הם עשויים להיות עייפים ותשושים כאשר מקימים אותם ומתחילים את שעות הלמידה יותר מוקדם. האנרגיה שאיתה מומלץ להגיע לבית ספר היא מאוד חשובה, ובמידה אנו קמים מוקדם מהרגיל בשביל הלמידה- התפקוד הלימודי והריכוז הולך ופוחת. סיכוי התלמידים לקבל היעדרויות ולהגיע פחות לבית הספר נהיה יותר גדול. בני נוער (בין אם הם מהחינוך המיוחד או לא) צריכים שינה של 8-10 שעות בממוצע, והפחתה של שעות השינה על מנת להגיע לבית הספר תגרום למשברים ולאיבוד הסבלנות. גם נהגי האוטובוס ואנשי הצוות שנוהגים לבית הספר בשעות יותר מוקדמות עלולים לאבד ריכוז בנהיגתם בדרך לבית הספר, וירידה בריכוז בעת נהיגה עלולה לגרום לסכנה ממשית!.
מה ניתן לעשות?-
• להראות התנגדות דרך הפצת המידע ואת העוול שנעשה בחוק זה, לשתף ברשתות חברתיות ועם אנשים שאת.ה מכיר.ה, להעלות פוסטים בנושא ולחתום על עצומה זו
• להראות התנגדות לחוק זה בצורה אומנותית. אפשר גם דרך ציור, שיר, נאום וכו' (גם זה חשוב והכרחי).
•למחות ולצאת להפגין (באישור משטרתי, בשביל הבטיחות של כולם.ן)
•במקרה ואת.ה לא מכיר.ה מישהו שקשור לחינוך המיוחד (בין אם הוא מורה או תלמיד.ה), את.ה מוזמן.ת לחפש ולחקור על האוטיזם ועל לקויות הלמידה וגם לרשום שאלות בהערותבמדיה החברתית ונשתדל לענות לך בהתאם
•במקרה והמצב מחמיר?
•במידת הצורך, ננקוט בשביתה
•במידת הצורך (רק אם יהיה הכרחי) נפנה לגורמי חדשות מרכזיים ולכנסת.
- העתיד שלנו חשוב לנו מאוד, נלך רחוק ולא נוותר עד שנשיג את הזכויות השוות כבני ובנות נוער מהחינוך המיוחד.
*אינכם מוכרחים לרשום את שמכם הפרטי ואת היישוב בעצומה (אפשר לרשום שם אחר שאינו שלך)
*הצוות החינוכי (ההנהלה, המורות והסייעות) נגד החוק, וגם התלמידים!
*אתם מוזמנים לתמוך בנו ובמאבק, דבר זה הוא מאוד חשוב וחוק זה עלול להשפיע לרעה גם על אנשי הצוות של החינוך המיוחד, גם של התלמידים וגם של ההורים.