העברת כיתות י״ב מהקומה האמצעית לקומה הראשונה או השלישית

אין תמונה

מספר חתימות

16
 
50  
פורסם בתאריך: 30/07/2018
 

בבית ספרנו עד כה חלוקת הכיתות והשכבות היתה קבועה; כיתות ט-י למטה, כיתות ז-ח בקומה האמצעית, וכיתות י-יא-יב בקומה העליונה.

מסמך ששכבת יב קיבלה לאחרונה הראה כי מתרחש שינוי במיקום השכבות בכיתות, וכי כיתות יא-יב עברו לקומה האמצעית.

אנחנו, בנות כיתה יב, מוחות על שינוי זה ודורשות כי נוחזר לקומה העליונה או לקומה התחתונה.

המיקום של שכבת יב בקומה האמצעי לא נכון מכמה סיבות:

• הכיתות בהן שובצנו הינן הכיתות בהן למדנו בכיתה ז, מה שיוצר מצב לא נוח ומעלה זכרונות רבים מדי מתקופה שכולנו נשמח לשכוח. הקונוטציות הכיתות להלן נותנות לנו כשכבה יורידו את המורל השכבתי מה שיוריד גם את מורלו של כל בית הספר. בכיתה יב אנחנו רוצות לפתוח דף חדש ולא לחזור שש שנים אחורה לתקופה בה עוד לא היינו נשים צעירות בעלות דעה חזקה. במיוחד בכיתה יב, השנה האחרונה שלנו בבית הספר והשנה בה אנחנו מחליטות החלטות חשובות שיעצבו את המשך חיינו, ישנו צורך מיוחד לקדם אותנו ולא להחזיר אותנו אחורה. אנחנו לא רוצות להרגיש כמו ילדות קטנות כשאנחנו בכיתה יב.

• הקומה האמצעית נמצאת במרכז בית הספר- דבר שלא יאפשר קיום בחינות בגרות, מתכונות וארגון פרוייקטים באופן שקט ופרטי. בבחינות בגרות עד כה שהתקיימו בכיתות האם שלנו בקומה העליונה התאפשר השקט המקסימלי שניתן לקבל בבית ספרנו על מנת לקיים בחינת בגרות טובה. אם ניאלץ לעשות בגרויות בקומה האמצעית שהיא קומת מעבר- לא נוכל להתרכז בצורה אופטימלית.

• עניין חשוב מאד הוא עניין המסורת הבית ספרית שגדלנו לתוכה. הכל שנותינו הרבות בבית הספר אנחנו רגילות למבנה מסויים של כיתות. שינוי זה יגרום לשינוי דרסטי ברוח בית הספר מה שיגרום לדברים שליליים ולא יקדם את הרוח הטובה של בית הספר.

• בתור שכבה בוגרת ישנם פרוייקטים רבים               שאנו צריכות לארגן ובשביל לשמור על          הדיסקרטיות שלהם אנחנו צריכות קומת קצה.

• בית השימוש בקומה האמצעית אינו מאפשר חום ופרטיות כמו בקומה העליונה. בית השימוש בחייה של אישה הוא מקום בו היא צריכה להרגיש בטוחה בעצמה, ואם נחזור לבית השימוש שבו השתמשנו כשהיינו בנות 13, אנחנו נרגיש כאילו אנחנו חוזרות לגיל הנורא (פיזית) הזה. בנוסף, היעדרה של מראת גוף מקשה על חיי היום יום שלנו בבית ספר כפי שהתרגלנו אליו; לא נוכל לראות האם החצאיות שלנו קצרות ולכן לא נוכל להאריך אותן במידת הצורך.

אנחנו מבינות כי הועברנו מהכיתות בקומה העליונה כי היחס של גודל הכיתה מול כמות התלמידות היה לא מתאים, אך ישנן כיתות כמעט באותו הגודל של הכיתות בקומה האמצעית (מעט גדולות יותר או מעט קטנות יותר) בקומות האחרות. אנחנו לא מבקשות לעבור לכיתות גדולות מדי כי אנחנו מבינות את הצורך של בית הספר לספק כיתה מתאימה בגודל לכל כיתה. 

להלן יתרונות בהעברת כיתות יב לקומה השלישית:

• כיתות יב היו בקומה השלישית מאז ומעולם ולכן אנחנו מרגישות כי נוכל להיכנס לנעליהן של השמיניסטיות לדורותיהן ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר שנראתה עד כה בבית הספר.

• בשנתיים האחרונות למדנו בקומה העליונה- מה שנתן לנו תחושה ביתית ורצון לשהות בבית הספר. כיתה בקומה האמצעית תעשה את ההיפך הגמור.

• קיומה של מראת גוף הכרחית לתלמידות השכבה הבוגרת על מנת שיוכלו להיות תמיד בשליטה של אורך החצאית שלהן ולהאריך אותה בהתאם.

• בבחינות מתכונת או בגרות יהיה שקט רב יותר בקומה העליונה, מה שיגרום לתלמידות להתרכז בקלות יתרה בבחינות ובכך לקבל ציונים טובים יותר שייצגו את בית הספד בכבוד.

• הבנות שנמצאות בתכנית גוף-נפש-תודעה עושות פחות ספורט מהבנות הצעירות יותר, ולכן הכרחי למען בריאותן כי יעלו כמה פעמים ביום את המדרגות המאתגרות שקיימות בבית הספר ובכך יפעילו את גופן.

להלן יתרונות בהעברת כיתות יב לקומה הראשונה:

• בקומה הראשונה כיתה יב תהיה ייצוגית ותוכל להוות דוגמא אישית לבנות הקטנות יותר כי הן יהיו חשופות לבגרות ולאלגנטיות של בנות כיתה יב כשיעברו בקומה התחתונה.

• הקומה הראשונה מאפשרת לבנות כיתה יב גישה מהירה יותר למזכירות ולחדר המורים בעת הצורך.

• הקומה הראשונה קרובה יותר לספריה, בה יש ספרי חכמה כגון תלמוד בבלי ומשנה תורה, ובשל קרבת המקומות הללו בנות כיתה יב יבלו עוד זמן בקריאה ולמידה של ספרים אלו- דבר שלא מתאפשר אם הכיתות רחוקות יותר מהספריה.

• כיתות יב לומדות פחות זמן מכיתות אחרות ובכך יאפשר לקומה התחתונה שקט- דבר שיתן למורות ולצוות לעשות את עבודת הקודש שלהן ביתר קלות.

אנחנו מקוות ומאמינות כי הנהלת בית הספר תבין אותנו ותתחשב בנו אחרי כל השנים האחרונות בהן הקדשנו את כל כולנו לבית הספר. 

בברכת שלום, אהבה, חברות, ולימוד תורה לשמה,

שכבת יב של מדרשיית הרטמן לבנות.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו