שוויון שותפות ושלום בהר הבית אלאקצא
מספר חתימות
15 |
|
10,000,000 | |
הנידון: שוויון, שותפות ושלום בהר הבית - אלאקצא : الموضوع: المساواة, الشراكة والسلام في الأقصى - جبل المعبد,
תקציר : ملخص (עברית, عربي)
הר הבית, שמהווה חצר למסגד אלאקצא, הוא מקום מקודש עבור מוסלמים, יהודים וכלל האנושות. על המקום הזה להוות סמל לשלום, שוויון ושותפות בין הדתות, העמים וכלל-האנושות, ולא מוקד למחלוקות ולאיבה. יש לבטא במקום את ערכי האהבה, הכבוד, השוויון, השותפות והשלום הכלל-אנושיים. קראו, וחתמו על העצומה להבעת אמונתכם בכך בציבור.
جبل المعبد، الذي يشكل ساحة للمسجد الأقصى، هو مكانًا مقدسًا للمسلمين واليهود وللبشرية جمعاء. يجب أن يكون هذا المكان رمزًا للسلام والمساواة والشراكة بين الأديان والشعوب وللبشرية جمعاء، وليس مركزًا للخلافات والعداء. ويجب التعبير في هذا المكان عن القيم من الحب والاحترام والمساواة والشراكة والسلام الإنسانية العالمية. اقرأ، ووقع على العريضة للتعبير عن إيمانك بهذا الأمر علنًا.
הרקע : الخلفية
אנחנו בצל מלחמה כבדה, نحن في ظل حرب ثقيلة، שלצערנו, ההר המקודש עומד במוקד תודעתי מרכזי לחילופי שלהבותיה, מלחמה שגבתה מהאנושות מחירים כבירים. גבתה מאתנו דמים אינספור, גבתה מאתנו בריאות הגוף והנפש, גבתה מאתנו בית ומגורים, תשתיות, כלכלה, מלחמה שבחוללה אבל עצום, שיכלה אותנו מאהבות, אמונים ותקוות משמעותיים.
אף על פי כן, עוד לא אבדה תקוותנו, أملنا لم يضع بعد. אנחנו מאמינים שעוד יבוא היום, יום השלום על פני האדמה.
אנחנו האנושות, نحن الناس، מהמורות ההיסטוריה לא מנעו בעדנו ולא ימנעו מאתנו את התקווה, הפתעות ההיסטוריה רבות, ותקוותנו איתנה וסתגלנית. אנחנו איתנים, ונשרוד כל משבר.
התקווה והשאיפה היא לעתיד אידאלי, ואיננה זהה למשיחיות. לא, איננו מחפשים משיח רכוב על חמור לאחוז בציציותיו, אנו דורשים שוויון, שותפות ושלום בהר הבית, אלאקצא, نحن نطالب بالمساواة والشراكة والسلام في جبل المعبد، الأقصى، ויפה שעה אחת קודם.
החזון : الرؤيا
אנו קוראים -
השלום הוא السلام ('אס-סלאם'), הר הבית לכולם!
לא חמאס ולא מחתרת! קדושת ההר היא משותפת!
אנו קרואים להאזין לרחשי האהבה.
אנו קרואים להדליק את האור במנורה, ומאמינים גם כן, כי الله هو نور السموات والارض ('האלוה הוא אור שמי השמים והארץ', מילים מסורת האור בקוראן).
אנו קרואים להקריב מקרבנו. להקריב את האגואיזם, להקריב את החרדות, להקריב את הייאוש המר, להקריב את הכיסאות היותר מידי נוחים, להקריב את השתלטנות, להקריב את כל הקרבנות האלו גם בהר הבית, בחצר אלאקצא, מי שרוצה, שישחט גם כבשים, פרות ועופות בשביל לבטא את קרבן לבו. מספיק הקרבנו קרבנות אדם!
איננו מבקשים בנין בית מקדש שלישי. אנו מבקשים שוויון ושותפות, אנו מבקשים זכויות אדם באשר הוא אדם, חופש התנועה, חופש הפולחן, חופש האמונה. אנו מבקשים משכן אהבה על פני האדמה.
אנו דורשים לבטל הפרדות אתניות ודתיות באדמת האל, We demand that ethnic and religious divisions be abolished in God's land, באדמה שאין לאף אדם יכולת לתבוע בעלות עליה, האדמה שמעפרה נוצרנו כולנו, והיא תאספנו חזרה במותנו.
אנו קוראים -
امي، امي، قولي لي - حتى متى يسفك دمي؟! ('אמי, אמי, אמרי לי – עד מתי ישפך דמי?!')
קומי אם נאמנה, כל ילדיך חבקי נא!
من الأقصى حتى مكة، إله وحد الرحيم عليك! ('מאלאקצא עד מכה, אל אחד המרחם עליך!')
הקריאה הגדולה שלנו : دعوتنا الكبيرة
אנו קרואים לברית שלום, אנו קרואים לאחווה, ואנו קוראים לכך שהר הבית, שמהווה חצר למסגד אלאקצא, יהווה בית תפילה לכל העמים, ان يكون جبل المعبد، الذي يشكل ساحة المسجد الأقصى، بيت دوعة لجميع الأمم، מקום עבודת האל ואהבה לכל העמים. אנו קרואים לשוויון, שותפות ושלום בין מאמינים, דתיים וחילונים מכל דת, לאום, השתייכות או אי-השתייכות.
לאלהים לא אכפת, אם כתוב לך במשרד הפנים, אם אתה מוסלמי, יהודי או נוצרי, או כל הגדרה או אי-הגדרה אחרת, כדי לבחון אם תכנס לאדמת קדשו. הַמָּקוֹם שֶׁבּוֹ אָנוּ צוֹדְקִים, הוּא רָמוּס וְקָשֶׁה (כלשון המשורר יהודה עמיחי).
ואנו קוראים –
לא מבול ולא איבה, ברית שלום ואהבה!
מספיק פלגו ביננו הפרדות וסלקציות שלטוניות למיניהן, We have been divided enough by separations and governmental selections of various kinds, שתמיד הדגישו את העליונות של צד דתי או לאומי זה או אחר, "סטטוס-קוואים", שעם כל ה"כללים" וה"שליטה" ה"ביטחונית" שהיו בהם, כל הזזת מחיצה או פרובוקציה טיפשית, היוותה "איום" עליהם והמיטה אסונות על נפשותנו כולנו.
לכן, אנחנו נגד סטטוס-קוואים אוויליים, שמדגישים עליונות של צד זה או אחר! אנו מאמינים שהערכים המובילים ביחס למקום צריכים להיות זכויות אדם באשר הוא אדם, כבוד, הכרה הדדית, שוויון, שותפות ושלום!
לא ניתן למגבלות במקום הכל כך סימבולי הזה לפלג אותנו במלחמה על עליונות דתית או לאומית. אנו מאמינים ברב-קיום גם, ואולי בעיקר, בהר הזה. אנו מאמינים בכבוד הדדי ושלום! نحن نؤمن بالاحترام المتبادل والسلام!
חתמו על העצומה وقع على العريضة, כדי שנבין כולנו حتى نفهم جميعا, שאנו, מכל הדתות והלאומים ומכל הגדרה (או אי-הגדרה) עצמית שהיא, יש לנו כוח גם במספרים, שאנחנו רבים ומתרבים, כדי שנזכור, שאנחנו, אנשי האמונה והתקווה, המאמינים בערכים הללו יחד בעוצמה. גם אם עדיין לא יצאנו להפגנות ענק בנושא, אנחנו הלב הפועם בחברה! نحن القلب النابض للمجتمع!
בברכת השוויון, השותפות והשלום,
אופיר אליהו גל-עזר (اوفير الياهو جال-عيزير)
קישורים להעמקה בנושא:
מאמר דעה פרי עטי לקריאה לשיח בין-דתי בנידון עם חזון אופרטיבי, באתר כתב העת 'אורבנולוגיה', המשויך למעבדה לעיצוב עירוני של החוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת ת"א: קריאה להבניית שיח בין-דתי מקרב בעניין חצרות אלאקצא בהר הבית כמרחב משותף מוסלמי-יהודי | אורבנולוגיה
אתר חזון 'הר קדשי' לקיום משותף בהר, המשויך ל'אגודת המפגש הבין-דתי': הר קדשי بالعربي: رؤيا للحرَم القدسيّ الشريف، ل'ابجمعية اللقاء بين الديانات'.
שתפו! يشارك!