עצומה למען השלום לא עולים להר הבית

אין תמונה

מספר חתימות

0
 
100,000  
פורסם בתאריך: 22/10/2015
 

בעקבות ההסתה הפרועה של אנשי הימין הקיצוני דוגמת בן גביר וחבר מריעיו על הסרטון שהעלתי בחסדי ה׳ עליי אודות האיסור החמור לעלות להר הבית בזמננו 

באתי בעזר ה׳ עליי להביא את דבר ה׳ ואת דברי רבותינו ברבים למען ידעו דורותיכם את האיסור החמור שדינו כרת והן הבהרה אביא בטרם אכתוב את דברי רבותינו שאין זה בעד אוייבנו אשר המה שונאים לנו ומבקשים את דמינו ונפשינו אלא בעבורנו למען נדע את חומר האיסור ולא נכשל חלילה.

שאלה: האם מותר להיכנס להר הבית?

תשובה: הרמב"ם כתב בפרק ג' מהלכות ביאת המקדש הלכה יב' טמא שנכנס למקדש במזיד "ענוש כרת" ואין חייב כרת או קורבן בשוגג אלא מן עזרת ישראל ולפנים או על תוספת העזרה שנתקדשה קדוש גמור.

ואם תאמר שאולי הדין הזה רק כשבית המקדש קיים אבל בזמן הזה אוליי פקעה קדושת המקדש.

הרי לנו לשון הרמב"ם בפרק י"ט מהלכות מעשה הקורבנות הלכה ט"ו מי ששחט קודשים "בזמן הזה" והעלה חוץ לעזרה חייב מפני שהוא ראוי ליקרב בפנים שאף על פי שאין בית המקדש הקדושה הראשונה קדשה לשעתה "וקדשה לעתיד לבוא" הרי מבואר במפורש ברמב"ם שקדושת בית המקדש קיימת גם בזמן הזה.

וכן כתב הרמב"ם בפרק ו' מהלכות בית הבחירה הלכה טז' בזה הלשון. ולמה אני אומר במקדש וירושלים שקדושה ראשונה קדושתן לעתיד לבוא. לפי שקדושת המקדש וירושלים מפני השכינה. ושכינה אינה בטלה. וכן הוא אומר והשימותי את מקדשיכם ואמרו חכמים אע"פ ששוממין בקדושתן הן עומדים.

וכן פסק הסמ"ג מצוות עשה קסג' וכן פסק רבינו שמשון פ"ו דשביעית משנה א'. וכן פסק ספר התרומה הלכות א"י וכן כתב הראש על מסכת יבמות דף פב' ע"ב. וכן כתבו התוס' במסכת יומא דף מ"ד ובמסכת שבועות דף י"ד שטמא שנכנס למקדש אפילו בזמן הזה "חייב כרת" כיוון שאיסורו איסור עולם  וכן פסק הרב אליעזר ממיץ בספר יראים השלם עמוד ז' סימן רע"ז. וכן פסק בספר החינוך מצווה שס"ב ו שס"ג וכן פסק הרשב"ץ בתשובה חג' סי' רא'.

הרי לנו כל הראשונים האלו שאומרים במפורש שגם בזמן הזה יש "חיוב כרת" למי שנכנס במזיד כשהוא טמא להר הבית.

ואומנם שיטת הראב"ד בפרק יט' מהלכות מעשה הקורבנות שאין קדושת המקדש בזמן הזה ונחלקו האחרונים בדעתו אם הוא היה מתיר לגמרי או רק שאין חיוב אבל איסור מדרבנן ודאי שיש.

"ולעניין הלכה למעשה" המגן אברהם בסימן תקס'א ס'ק ב' כתב. הרמב"ם פסק בפו' בהלכות בית הבחירה שקדושת העזרה וירושלים קדשה לעתיד לבוא. וזה לשון המשנה ברורה שכל עם ישראל נסמך על פסקיו שהוא החפץ חיים ע"ה בסימן תקס'א ס'ק ה' והניכנס עתה למקום המקדש "חייב כרת". וכן כתב הגרי"ז מינצברג בסיפרו שארית ישראל חחו'מ סו'ס ג'.

וכן פסק הרב קוק בשו'ת משפט כהן סי' צו'.

וזה לשון מו"ר פאר הדור והדרו פוסק הדור מר"ן הגר"ע יוסף זצוק"ל בספרו יביע אומר חלק ה' סי' כו' יו'ד המורם מכל האמור שהדין נותן לפסוק כדברי הרמב"ם ורוב הראשונים והאחרונים שקדושה ראשונה קדשה גם לעתיד לבוא. ולכן אסור להיכנס בזמן הזה למקום המקדש. וגם אסור לטוס באויר מעל בית המקדש.

"ומצווה רבה לפרסם האיסור ולהודיע בשער בת רבים. ולא יכשלו באיסור חמור זה" 

וכעת כבר נימנו וגמרו וגזרו והסכימו כל גדולי הדור בכל תוקף לגדור גדר ולהזהיר באזהרה חמורה לבל יהיה שום אדם להיכנס לשטח הר הבית עד כי יבוא שילה המצפה לישועת ה' עובדיה יוסף. זצ"ל

עכ"ל

וכמובן שזוהי דעתם של כל הפוסקים שאנחנו חיים על פיהן.

המשנה ברורה. החזו"א. הרב עזרא עטייה. הרב קנייבסקי. הרב מרדכי אליהו זצ"ל. הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל. הרב וואזנר זצ"ל. הרב אוירבעך זצ"ך. הרב אלישיב זצ"ל. כל גדולי בד"ץ העדה החרדית. כל גדולי החסידיות. ויזניץ.גור.בעלז.סאטמר.קרלין. והרבנות הראשית לדורותיה.

וכתבו במפורש שאין להיתחכם ולומר שטח זה אסור ושטח זה מותר. שאי אפשר לנו בשום אופן לכווין מקום המזבח ויש לחוש בזה לאיסור כרת. 

ואחרי הודיע ה' לנו את כל זאת הרי מכאן יוצאת תשובה לאלה שניסו להיתפס במה שכתב בספר חרדים  (שער התשובה פרק ג), וכן (בסוף חידושי הרמב"ם לראש השנה), שהרמב"ם באגרותיו כתב, שביום ד' חשון שנת ד' אלפים תשע מאות עשרים ושש, יצא מעכו לירושלים ונכנס למקום הגדול והקדוש והתפלל שם ביום ו' חשון, אין הכוונה שנכנס למקדש ממש, אלא שהיה בית כנסת גדול ומפואר בירושלים סמוך למקדש ונהרס ע"י אויבי ישראל. וכמ"ש בשו"ת מהר"י קולון (שרש ה), למען ציון לא אחשה וכו', כי ידו פרש צר על בית הכנסת הגדול בירושלים ונתץ את ״הבית הגדול והקדוש״ וכו'. ע"ש. ועל בית הכנסת הזה נתכוון הרמב"ם. 

וכ"כ בשו"ת מנחת יצחק ח"ה (סי' א אות טז), ודחה בתוקף דברי איזה מתחדשים שתלו עצמם בבוקי סריקי בדברי הרמב"ם שהביא בספר חוכ"כ ידי"נ הגאון ר' אליעזר יהודה ולדינברג בשו"ת ציץ אליעזר חלק י (סי' א דף כא ע"א), וכן הגר"ש משאש בשו"ת שמש ומגן (חיו"ד סי' כה). וכיו"ב כתב הגרי"מ טוקצינסקי בעיר הקדש והמקדש ח"ג (עמוד רה).

וא"כ מי הוא זה ואיזה הוא גאון העולם אשר יוכל להעיז לפרוץ גדר של גדולי העולם ולהכשיל את הרבים באיסור כרת.

ואין הדברים בכדי לחזק את אויבנו אלא בכדי להצילנו וה׳ הטוב יכפר בעד ויהי רצון שנזכה לביאת משיח צדקנו שיבוא ויטהרנו ונזכה לעלות להר הבית בשמחה ובטוב לבב ונזכה לחזות בנועם ה׳ ולבקר בהיכלו  

החותם לכבוד התורה ולומדיה 

הצב״י יעקב חיים לחייאני ס״ט

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו