הדואר (לא) בא היום

הדואר (לא) בא היום

מספר חתימות

20
 
5,000  
פורסם בתאריך: 23/07/2015
 

חברת דואר ישראל אינה מספקת שירות ראוי לאזרחים.

מכתבים מתעכבים, חשבונות חשמל ומים מגיעים אחרי תאריך התשלום הנקוב, או יום-יומיים לפניו, חבילות מחכות בסניפים שבוע ויותר עד שמתקבלת בתיבת הדואר הודעה על קליטתן בסניף. תדירות חלוקת הדואר אינה סדירה ולעתים חולפים ימים בהם לא מתבצעת חלוקת דואר.כמעט כל תיבות הדואר האדומות למשלוח מכתבים אינן פעילות עוד, פרט לאלה הממוקמות בסמוך לסניפים. גם פריסת הסניפים צומצמה וכיום יש פחות סניפי דואר מבעבר. בחלק מהסניפים אין אפילו טלפון לפניות.

הנפגעים העיקריים ממצב זה הם אלה התלויים בדואר יותר מכל - האוכלוסייה המבוגרת, הקשישים, השכבות החלשות והמוחלשות, אלה שנגישותם מוגבלת ואלה שפשוט לא שולטים בטכנולוגיה המודרנית. אך לא רק הם. גם צעירים ואנשים שכוחם במותנם פשוט לא מקבלים את השירות הבסיסי המגיע לכולנו מתוקף אזרחותנו במדינה- שירות דואר. לא מדובר במותרות, אלא בשירות בסיסי של המדינה לאזרחים, המאפשר תקשורת ותפוצה עבור כולם ולא רק עבור מי שידו משגת. מעבר לכך, דווקא היום, כשתופעת הקניות באינטרנט מתרחבת- אנו זקוקים לשירותי דואר ראויים ויעילים.

לשם השוואה - בבריטניה מחולק הדואר פעמיים (!) ביום.

אנו קוראים לחברת דואר ישראל לשפר את שירותיה לאזרחים לאלתר. יש לשכור יותר עובדים ולחדול מפיטורי הדוורים המתרחשים חדשות לבקרים, יש להרחיב את פרישת הסניפים ויש לאפשר משלוח דואר בתיבות הפזורות ברחבי העיר ואינן פעילות.

כמו כן, אנו קוראים למדינת ישראל להחיל פיקוח אפקטיבי על חברת הדואר, למען רווחת האזרחים, לשם מילוי חובת המדינה כלפיהם. 

ישנן אפשרויות פעולה רבות: אוטומציה, שדרוג התקציבים, הלאמה ואחרות. על מקבלי ההחלטות לבחור בחלופה שתיטיב ביותר עם הציבור. מה שבטוח זה שיש צורך בשינוי כיוון מיידי!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו