עצומה לשיפור מערך התחבורה הציבורית בשכונת רסקו

עצומה לשיפור מערך התחבורה הציבורית בשכונת רסקו

מספר חתימות

1
 
100  
פורסם בתאריך: 16/11/2011
 

עצומה לשיפור מערך התחבורה הציבורית בשכונת רסקו

בסוף חודש יולי האחרון הוזמנו תושבי שכונות מינהל קהילתי דרום העיר לכנס 'שיתוף ציבור' במטרה לשמוע ולהשמיע על מצב התחבורה הציבורית בירושלים בכלל ובשכונה בפרט. גולת הכותרת של מפגש זה היתה הצגת מערכת קוי התחבורה העתידיים של ירושלים, זו שתכנס לתוקף יחד עם הפעלתה של הרכבת הקלה בעיר. נציגי משרד התחבורה בנוכחותו של מר דרור גנון מנהל תחום התחבורה הציבורית ירושלים היו נוכחים בישיבה, שבה הובטח לנו שבקשותינו יישקלו בתכנון הנתיבים החדשים של אגד בעיר. בנוסף אף שיגרנו מכתב שבה צויינו בקשותינו בצורה חד משמעית. אולם לא נתקבלה שום תגובה מצידם ושום התיחסות. במקביל ליחס מזלזל זה, הגיעו לידינו תוכניותיהם של הקווים החדשים וראה זה פלא לא נענתה אף לא אחת מבקשות תושבי השכונה. 

עצומה זו נדרשת כדי לעורר את הישנים במשרד התחבורה ולדרוש התייחסות לדרישותינו, הפעם עם כח חתימותיהם של תושבי השכונה. ביחד נוכל להשפיע ולשפר את איכות חיינו.

עיקרי המסקנות של צוות התושבים

  1. 1.      ישנו צורך דחוף בקווים מהירים מן השכונה לתחנה המרכזית ולמרכזי התעסוקה:

 

אנו ממליצים על הקווים הבאים – זאת ללא ביטול ופגיעה בקווים המתוכננים כיום:

 

א.      קניון מלחה – צומת פת – כביש בגין – תחנה מרכזית – הר חוצבים.

זמן הנסיעה בקווי התחבורה הציבורית כיום: 1:45 שעות.

זמן הנסיעה על פי המסלול החדש: 25 דקות.

קיצור זמן הנסיעה לטובת הנוסעים: 1:20 שעות.

 

ב.      תלפיות – צומת אורנים – בן זכאי – טשרניחובסקי – תחנה מרכזית – גבעת שאול.

זמן הנסיעה בקווי התחבורה הציבורית כיום: 1:40 שעות.

זמן הנסיעה על פי המסלול החדש: 25 דקות.

קיצור זמן הנסיעה לטובת הנוסעים: 1:15 שעות.

 

ג.       חוצה דרום העיר: הדסה עין כרם – קרית יובל – גולומב – בן זכאי – עמק רפאים

זמן הנסיעה בקווי התחבורה הציבורית כיום: 1:50 שעות

זמן הנסיעה על פי המסלול החדש: 30 דקות.

קיצור זמן הנסיעה לטובת הנוסעים: 1:10 שעות

 

  1. 2.      ישנו צורך לקשר את תושבי שכונות מינהל קהילתי דרום לאיזור התעשיה בתלפיות בקו מעגלי דו כיווני.

זמן הנסיעה בקווי התחבורה הציבורית כיום: 40 דקות

זמן הנסיעה על פי המסלול החדש: 15 דקות.

קיצור זמן הנסיעה לטובת הנוסעים: 25 דקות

  1. 3.      הצעה שהועלתה כבר באותו הערב היתה בנוגע לשני שאטלים פנים שכונתיים חד כיווניים בצורת מיניבוס/מידיבוס/טרנזיט:

א.      שאטל קטמון ח-ט. תדירות – 10 דקות. שאטל זה יבטל את כל הכניסות של האוטובוסים הרגילים לשכונה, ויחסוך את הסיבוב המעגלי שלהם.

ב.      שאטל רסקו: צומת פת, הרצוג, שמעוני, התקופה, הורקניה, יהודה הנשיא, צומת פת. תחנת המוצא בצומת פת ליד תחנת הדלק.

 

זמן הנסיעה בקווי התחבורה הציבורית בתוך השכונה כיום: 40 דקות

זמן הנסיעה על פי המסלול החדש: 15 דקות.

קיצור זמן הנסיעה לטובת הנוסעים: 25 דקות

 

קווים אלו אינם באים לבטל והם בנוסף לקווים הנוסעים למרכז העיר ולמוקדים אחרים אותם הצגתם בערב שיתוף הציבור.

 

אנו מקווים ומצפים לשמוע את

צרכי שכונות דרום העיר:

1. קווים מהירים מן השכונה לתחנה המרכזית ולמרכזי התעסוקה:

א.      קו אחד העובר בצומת פת ועולה על בגין לתחנה מרכזית וממשיך לאזור התעשייה הר חוצבים. יש צורך דחוף למסלול זה בתדירות גבוהה לאורך כל שעות היום.

ב.      קו שני שיגיע מתלפיות דרך צומת אורנים, בן זכאי, בני בתירא, ש"י עגנון, פיכמן, טשרניחובסקי עמק המצלבה, תחנה מרכזית ולגבעת שאול.

ג.       קו חוצה דרום העיר: הדסה עין כרם, ציר הרצל עד למפלצת, משם מזרחה לכיוון קניון מלחה, הלאה לרחוב יהודה הנשיא, בן זכאי, עמק רפאים עד לגן הפעמון.

 

2. קו שכונתי – דרום העיר:

            יסע בשני הכיוונים: מלחה, גולומב, צומת פת, יהודה הנשיא, צומת אורנים, פייר קניג, תלפיות ולכיוון השני.

 

3. שני שאטלים פנים שכונתיים חד כיווניים בצורת מיניבוס/מידיבוס/טרנזיט:

א.      קטמון ח-ט: צומת פת, ברגר, יצחק שדה, סן מרטין, גולומב, צומת פת. יש להיכנס לרחובות: בר יוחאי, אלמליח ור' צדוק. נקודת המוצא תהיה בתחנת האוטובוס בצומת פת ליד 'נאמן'. תדירות – 10 דקות. שאטל זה יבטל את כל הכניסות של האוטובוסים הרגילים לשכונה, ויחסוך את הסיבוב המעגלי שלהם.

ב.      רסקו: צומת פת, הרצוג, שמעוני, התקופה, יהודה הנשיא, צומת פת. תחנת המוצא בצומת פת ליד תחנת הדלק. בתחילת הקו מצומת פת לא תהיה הורדה לפני רחוב שמעוני, ובסופו לא תהיה עליה ביהודה הנשיא. תדירות: כל 15 דקות.


 

כאמור, איננו ממליצים לבטל את הקווים למרכז העיר. אנו רואים בקווים החדשים הזדמנות להפוך את התחבורה הציבורית בעיר לאטרקטיבית יותר. אנו סבורים כי הקווים אותם אנו מציעים הכרחיים לשכונות דרום העיר, לפיתוחן ולאוכלוסייה היצרנית המתגוררת בהן.

 

בנוסף אנו ממליצים לחזק את התדירות של קו 24, הנוסע מהשכונה לגבעת רם ולקריית הממשלה. קו זה, בעל אופי של קו מאסף, אינו יכול להוות תחליף לקווים המהירים לתחנה המרכזית ולאזורי התעסוקה. תדירותו של הקו מאוד נמוכה, חצי שעה-שעה, ואינה נותנת מענה לציבור הנוסעים.

 

הצלחתם של קווים אלו תלויה במספר גורמים:

  1. תדירות: כל 10-15 דקות לכל הפחות.
  2. פרסום ומידע אודות הקווים החדשים בתחנות, באוטובוסים ובעיתונות המקומית.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו