מחאה נגד ההחלטה לשנות את מתווה הקו המהיר ב"ש ת"א
מספר חתימות
93 |
|
1,000 | |
** תודה רבה לכל החותמים להלן עדכון מהפעילות שלנו מול רכבת ישראל ומשרד התחבורה נכון לתאריך 27-06-2012 **תגובה רשמית - עופר ברט, אחראי קשרי לקוחות ברכבת ישראללהלן עיקרי השיחה:
- בתכנית המקורית הובטח קו מהיר שייארך 52 דקות ולאחר בדיקות בשטח עודכן הזמן ל-53 דקות. אכן בתכנית המקורית דובר על קו ישיר מב"ש לת"א שלא עוצר באף תחנת ביניים.
- משרד התחבורה בחן את התלונות מצד עיריית קריית גת והוחלט כי הן מוצדקות ועל כן בחודש יוני 2012 הוחלט על שינוי במתווה והוספת עצירה של הקו המהיר בתחנת קריית גת. זמן הנסיעה המעודכן הוא 55 דקות (לוקחים בחשבון עד 50 שניות מקסימום עמידה בתחנה והשאר האטה/האצה, בכל מקרה זמן כללי יהיה 55 דקות).
- לגבי יצירת תקדים ציין עופר כי להבים גם ביקשו שהקו המהיר יעצור אצלם אך משרד התחבורה לא אישר זאת. בעתיד ייתכן ותהיה רכבת שתצא מלהבים לתל אביב ותהיה מאספת.
- בתגובה לנושא מפגשי הרכבות ועיכובים אפשריים לאור השינוי, עופר מסר כי סיבת השדרוג במסילות הייתה לבטל לחלוטין את מפגשי הרכבות לכן זה לא מהווה בעיה גם כאן וגם בכל הרכבות האחרות מדרום.
- לוח הזמנים החדש: שתי רכבות בשעה, אחת מהירה (55 דקות) והשנייה מאספת כאשר למאספת נוספה תחנת נתב"ג מה שמאריך את זמן הנסיעה. פרסום לוח זמנים חדש בתחילת יולי.
- הרכבת המהירה תפעל החל מה-15 ליולי רק בשעות העומס ומאוגוסט תפעל בכל שעות היממה. כלומר בכל שעות היום יהיו 2 רכבות בשעה על קו ב"ש לת"א.
- לסיום, עלה נושא תחזוקת הרכבת ולכלוך הקרונות. עופר הסכים וציין כי זה נובע ממחסור בקרונות מה שלא מותיר זמן לתחזוקה מלאה. עתה שנקנו קרונות חדשים תתאפשר עתודה ולכן תחזוקה טובה יותר. לטענתו, בשנה הקרובה יורגש שיפור בנושא.
- עופר הוסיף כי בעתיד הרכבות יהיו חשמליות ולכן מהירות יותר כך שזמן הנסיעה יתקצר עוד יותר.
לטענת הרכבת ומשרד התחבורה מדובר בתוספת של 2 דקות בלבד לזמן הנסיעה, מה גם שלקריית גת אין אלטרניטיבה אחרת של אוטובוס ישיר כמו לבאר שבע. כל עוד יש התחייבות ל-55 דקות, נאלץ לקבל את השינוי לעת עתה. אנו פועלים ביחד עם עיריית באר שבע מול רכבת ישראל בניסיון להגדיל את התדירות של הרכבות לפחות בשעות העומס.***************************************************************************שלום רב, אנו החתומים בעצומה מתנגדים לשינוי הפתאומי בתוכניות של הקו המהיר ב"ש-ת"א לפיו כל רכבת מהירה בין הערים תעצור בקריית גת. בעוד כחודש הקו תוכנן להתחיל לפעול ואין שום הודעה רשמית ברורה מהרכבת או ממשרד התחבורה על מתווה הקו ותדירותו. לעומת זאת יש המון שמועות ברחבי האינטרנט. אנו דורשים הודעה רשמית ממשרד התחבורה לגבי תנועת הרכבת בקווי הדרום החל מחודש הבא ותשובות לגבי המשמעויות של ההחלטה החדשה כפי שמופיעה בכתבה הבאה: התכנון המקורי http://l-y.co.il/LY/Content/HomePage/Info/Articles/CarArticle/Article,339.aspx
הכתבה על השינוי הפתאומי בתוכניות - http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4238902,00.html* לפי הכתבה ההחלטה היא גורפת לכל הקווים בין ב"ש לת"א בכל שעות היממה.
- מהי מהות השינוי החדש וכיצד תשפיע על התכניות המקורית?
- לאורך השנים וגם כמשתמע מהכתבה אודות השינוי, ההבטחה הייתה קו מהיר שיוצא מב"ש ועוצר רק בת"א ולא בשום תחנת ביניים. אין זה הוגן לשנות החלטות ברגע האחרון ולהרע עם תושבי באר שבע לאחר שסבלו שנים של שיבושים בציפייה לקו מהיר וישיר כמובטח וכמו שפועל בקו ת"א חיפה.
- מהו לוח הזמנים הצפוי? האם השינוי ישפיע על לוח הזמנים שתוכנן?
- האם בשל השינוי יידחה מועד תחילת הפעלת הקו המהיר מה-15 ליולי?
- מהו העיכוב בזמן הנסיעה? תוך לקיחה בחשבון רכבת מהירה מאוד, מסילות נפרדות וכולי. כל עיכוב הוא משמעותי לנוסעים יום יום ברכבת.
- למה לא לתכנן קו מהיר נפרד לקריית גת? שהרי נבנו מסילות נוספות וניתן לעשות זאת ע"י תזמון ותכנון נכונים.
ראוי לציין שאנו תומכים ברצון של תושבי קריית גת ברכבת מהירה אולם מתנגדים לפגיעה בתכניות המקוריות של הקו המהיר ב"ש-ת"א לצורך כך.
אנו דורשים תשובות ברורות משר התחבורה ומוחאים על השינוי שפורסם ברגע האחרון אשר מנוגד לתכנון המקורי.