המחסור בבוחני-נהיגה (טסטרים)

אין תמונה

מספר חתימות

45
 
100  
פורסם בתאריך: 28/03/2016
 

כדי לקבל רישיון נהיגה לרכב במדינת ישראל צריך כל אזרח לעבור דרך ארוכה: מבחן תיאוריה, 28 שיעורי נהיגה כקבוע בחוק, מבחן נהיגה (טסט) פנימי - ע"י מורה שאינו המורה שלו, ולבסוף- מבחן נהיגה חיצוני ע"י בוחן נהיגה (טסטר) שממונה ע"י משרד התחבורה.

בכל הארץ יש כמאה אלף תלמידים הלומדים נהיגה בכל רגע נתון, וכמובן שכולם צריכים לעבור את כל השלבים.

תלמידי נהיגה הרוצים לגשת למבחן חיצוני צריכים בדרך כלל לחכות הרבה מאוד זמן בין מבחן למבחן. במקרה והתלמיד לא עובר את המבחן בפעם הראשונה, נגרם עיכוב ארוך מאוד בקבלת הרישיון, אשר גורם למורת רוח רבה, ובנוסף פוגע בכלכלה, שכן נהגים מקצועיים מתעכבים בקבלת רישיון, ולא יכולים להתקבל לעבודות בזמן זה.

האשמה העיקרית במצב זה נופלת על משרד התחבורה. המשרד הוא המעסיק של הבוחנים, והוא מספק לכל מורה נהיגה הקצאות של מבחנים לכל חודש. משרד התחבורה לא דואג להוסיף תקנים לבוחנים, ולכן אין מספיק בוחנים. דבר זה גורם לעומס בהקצאות המבחנים למורים. עקב מצב זה, למורים אין אפשרות לספק לתלמידים שלהם מבחנים במהירות אלא רק אחרי זמן המתנה ממושך.

לתלמידים נפגעות כאן שתי זכויות בפגיעה חמורה:

הזכות לחופש תנועה - זכותו של כל אדם לנוע בחופשיות ובנוחות ממקום למקום. אדם שאין לו רישיון נהיגה מוגבל בתנועתו ולכן כל עיכוב שלא לצורך ושאינו הוגן בקבלת הרישיון, גורם לפגיעה בחופש לתנועה.

הזכות חופש העיסוק - זכותו של כל אדם לבחור את המקצוע שלו בחופשיות. היות ותלמידי הנהיגה הרוצים לעבוד בנהיגה לאחר שיקבלו את הרישיון, מתעכבים בהשגת הרישיון, נפגעת להם הזכות לחופש עיסוק.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו