נגד הסעה שיתופית בתשלום ברכבים פרטיים

נגד הסעה שיתופית בתשלום ברכבים פרטיים

מספר חתימות

79
 
5,000  
פורסם בתאריך: 21/11/2014
 

יום אחד יעבור חוק שיאשר לנהגי רכב פרטי להסיע נוסעים שאינם מכירים כמו בטרמפ על הדרך - בתשלום - בדיוק כמו מונית שקיבלה אישור ממשרד התחבורה במדינת ישראל המתקדמת.

 אישור החוק יאפשר אך ורק לרכב פרטי להגיע למזמין שירות זה ע"י אפליקציה בלבד שמתווכת בין נוסע לנהג רכב פרטי כמו גט טקסי ו UBER ואחרות שיגיעו מארצות אחרות לגרוף רווחים על חשבון הנהגים בלבד.

הנהגים יעברו בחינה של גיל מינימום וותק נהיגה של מספר שנים ושנות לימוד ורשיון נהיגה בתוקף - רכב שברשותו יהיה מינימום 10 שנים על הכביש והופה - נולד נהג מונית חדש בישראל.

 התשלום ישולם באפליקציה בכרטיס אשראי בלבד למנוע העלמת מס מתשלום במזומן של הנוסע לנהג ובכך יגדיל את קופת האוצר בתשלומי מס הכנסה נוספים ומע"מ על עסקה זו.

כמובן שבמשך הזמן יכירו לקוחות רבים נהגי פרטיים ויוזמנו ע"י שיחה טלפונית ישירות ללא תשלום באשראי ובמזומן וכאן נכנס הכסף השחור שייעלם מהמדינה כי הרכב הוא פרטי ולא ניתן לעקוב אחריו כמו שניתן לעקוב אחרי מונית בחישובי מספר הקילומטרים שהרכב עושה במהלך כל חודש ולפיו מחושב ממוצע ההכנסה למונית

והרכב הפרטי תמיד ימסור הצהרה כי נהג לנסיעה פרטית ולא לנסיעה בתשלום.

כמובן שכל נהג כזה יהיה חייב בדיווח הכנסות כמו עצמאי רגיל לפתוח תיק עוסק מורשה. ויהפוך את כל עם ישראל להיות עצמאי ללא זכויות כמו שכיר. (חופשות מחלה \ הבראה )

בכל שנה יהיה חייב בהגשת דו"ח שנתי בחישוב ההכנסות מעבודתו הראשונה וחישוב המס עליו יהיה חייב לשלם בסוף שנה(תיאום מס).

מטרת הנסיעה השיתופית היא להסיע נוסעים על הדרך למקום עבודתו הראשונה או אפילו לכיוון הנסיעה לו התכוון הנהג לנסוע ובכך יקטין את מספר הרכבים על הכביש ומניעת העומס בכבישים וצמצום מספר תאונות הדרכים אפילו ויפחית את זיהום האוויר.(כך מתואר לכל התומכים במהלך שינוי חקיקה שזה ברור שהוא דימיוני ולא מציאותי כלל)

ואסביר לכם למה!   בעל רכב ברחוב הרצל 10 ראשל"צ ושכנו בהרצל 12 ראשל"צ עובדים במרכז עזריאלי ויוצאים כל בוקר באותה השעה לתל אביב עם הרכב הפרטי שלהם. שניהם יתחברו למערכת הזמנות נסיעה שיתופית כי ישראלי לא ייוותר על הכיסא נהג וישלם לשכן שלו סכום כסף עבור הנסיעה לתל אביב – מה שיגרום לשניהם להתחבר ולהסיע נוסעים שבעבר היו נוסעים במוניות או רכבת או אוטובוסים – מה שלא יוריד את מספר הרכבים בכביש לטענת היוזמים לחוק החדש ורק יגרום להגדלת מספר הרכבים בכביש כי אזרח עם רכב בחנייה שלא עובד או שלא יוצא אף פעם ב 8:00 בבוקר לעבודה ייצא לעבוד ולהסיע נוסעים ויוסיף רק עומסים וסיכוי גבוה לתאונות דרכים בעיקר.

בנוסף תפתח אופציה לאזרחים מובטלים שאין להם כסף לרכוש רשיון נהיגה לרכב ציבורי או אמהות חד הוריות וסטודנטים להגדיל את ההכנסה החודשית שלהם לממן את הוצאותיהם הרבות בחיי היום יום בשימוש הרכב הפרטי שלהם למטרות אילו ללא כל בירוקרטיה כלל כמו שעובר נהג מונית שמעוניין להוציא רשיון נהיגה ציבורי במבחני משרד התמ"ת והבריאות וקורסים רבים הכוללים דיני עבודה,כיבוי אש,מגן דוד אדום-החייאה וטיפול בפצועים,גיאוגרפיה,הכרת הארץ והכבישים,אנגלית ברמה מינימלית לעבודה עם תיירים,דיני תעבורה, תמרורים,חוקי תנועה,תקנות תעבורה לרכב ציבורי ואוטובוסים,הסעת ילדים, הכרת הרכב וכל חלקיו של המנוע ותפקידיו, הבנת חשיבות צמיגים תקינים ולחצי אוויר לחיסכון בצריכת דלק ותקינות הרכב בפרט.

כל אלו בשביל שיוכל להפעיל רכב מסוג מונית להסיע נוסעים בתשלום כעבודה ראשית לפרנס את עצמו ומשפחתו.

מצב בו ייפתח שוק הסעות בתשלום יגרום בהחלט לתחרותיות והורדת מחירי הנסיעה עבור הנוסעים באחוזים רבים מכיוון שרכב פרטי אין הוא משלם ביטוח חובה כ 5000 שקלים  בשנה שזה יותר בכ- 3000 שקלים יותר מרכב פרטי. המונית משלמת כל שנה כ 710 ש"ח עבור שירות תחזוקה וביטוח מונה לא כולל דיו למדפסת וגלילי נייר לקבלות הנמסרות לנוסעים בסיום נסיעה פרטית – מה שלרכב פרטי לא יהיה.

המונית נוסעת בממוצע בכל שנה כ 90 אלף ק"מ – ישנם יותר וישנם הרבה פחות ובלאי הרכב גדול מאוד ותקלות רבות משביתים את הרכב וההפסד לנהג בזמן עבודה הוא עצום. לכן רוב נהגי המוניות מחליפים רכב כל שנתיים לאחר סיום תקופת אחראיות היבואן ופונים לסוכני הרכבים של המוניות בטרייד אין לרכישת רכב חדש – מחירון הרכב ירד ב 50% תוך שנתיים מהרכישה והסוחר מפחית מהמחיר 5%-10%

לטווח רווח לסוחר עד שימכור את הרכב לרוכש רכב יד שנייה בסוכנות ומשלים את המחיר לרכב חדש החל מ- 30-70 אלפי שקלים למנוע תקלות ונוחות מרבית לנוסעים ולנהג עצמו שיושב על מושב שנמעך וכך גם הספסל האחורי הימני שזה המקום העמוס ביותר במונית כיום.

שווי הפחת שהזדכה הנהג הוא 40% עבור 24 חודשים בלבד כל עוד המחיר האמיתי יורד ב 50% .

יש כאן הפסד לנהג כ 10% בזיכוי הפחת של הרכב במס הכנסה שלו – לא כולם יודעים זאת.

בנוסף יצטרך לקחת הלוואה להשלמת החסר לרכב חדש או

שאם היה חכם מאוד חסך בתוכנית חסכון כ 2000 שקלים בכל חודש עבור מהלך שחוזר על עצמו

כל שנתיים כמעט.

שלא נדבר על השתתפות עצמית בתאונה קטנה של לפחות 3500 שקלים- 4900 שקלים תלוי בוותק ומספר התביעות בשנים האחרונות.

 חזרה לנושא –

UBER וחברות אפליקציות שונות יפעילו גם הם דרך המותג שלהם את השירות להסעה ברכב פרטי ותחל תחרות מחירים מוזלים ליעדים שונים בכל מקום בארץ. בגלל המאמץ של UBER לשנות חוק תחבורה.

מונית גובה 100 שקלים לנסיעה א

UBERX גובה 80 שקלים לנסיעה א

(לדוגמה)APPCAR גובה 75 שקלים לנסיעה א

GGET גובה 70 שקלים לנסיעה א                  

   מה יקרה במצב הזה ? תחל מלחמת מחירים לרכבים פרטיים על חשבון הנהג רכב פרטי מי יותר זול יקבל יותר הזמנות במערכת ההזמנות המתקדמות בסמארטפון. זה יוריד 5 והשני יוריד 10 והשלישי יוריד 15 ועל חשבון מי? הנהג הפרטי – שכמובן רצה להוריד את יוקר המחיה לעם ישראל.

בשעות עומסי תנועה וימים גשומים ושעות לילה מאוחרות המחיר יעלה יקר יותר ממונית פרטית שעומדת תחת ביקורת של משרד התחבורה ומחיריה קבועים ללא כל שינוי מזג אוויר או לפי שעות עומס תנועה.

בבוקר העובד ייקח נסיעה לכיוון עבודתו הראשונה במחיר מטורף של 60 שקלים שזה 40% פחות ממונית,

ומי לא ירצה לנסוע במחיר כזה במקום להחזיק רכב פרטי?

בסיום יום עבודתו יסיע עוד כמה נסיעות בתוך העיר שבה הוא עובד עד שייקח נסיעה לכיוון הבית שלו וחזר אותו עובד עם כ 200 שקלים בחשבון ומהם יעביר 40 שקלים עמלה למתווך שלו. 160 שקלים רווח – רגע.....

דלק של כל היום והנסיעות עלו כ 70 שקלים הלוך חזור וסיבוב בעיר עם כמה קטנות ונשארו רק 90 שקלים בלבד – רגע...

מע"מ ידרוש את חלקו בעסקאות שבוצעו – 14 שקלים ירדו ונשארו 76 שקלים על כל הנסיעות שבוצעו.רגע....

מס הכנסה יגיד שגם לו מגיע משהו כי ההכנסה של הנהג גדלה ממשכורת שכיר ש 6000 שקלים ל8000 שקלים לכן הינך חייב בתשלום של 500 שקלים מס הכנסה נוסף וחשבתם שסיימתי? לא !!!

ביטוח לאומי גם חוגג כאן ודורש 10% ממחזור העסקאות באותו החודש כ 400 שקלים מתוך 4000 שקלים בחודש

(200*20 ימי עבודה)

הנה נפרד הנהג מעוד 400 שקלים בכל חודש כי רצה להרוויח עוד 2000-3000 שקלים בחודש בזכות החוק החדש.

לסיכום: 1100 שקלים בחודש תוספת לחודשית שמקבל העובד ממש תעזור לו לראות פחות את הילדים והאישה וכמובן ללא זמן לראות חברים וללא אוויר בחשבון בנק כי גם רו"ח הוא יצטרך לשלם לו כל חודש כסף עבור תיאומי המס. העיקר המחירים ירדו לנוסעים – העיקר המוניות לא ירוויחו את לחמם והעיקר בעלי הזכות ציבורית יבכו על הכסף של הפיצויים שנמחקו לעולם הפסד של 240,000 שקלים מה שהיה אמור להביא להם שכירות חודשית של 1000-1300 שקלים בחודש כאשר לא יוכל לעבוד יותר כנהג מונית תוספת לביטוח לאומי בקצבת זקנה כ 2000 שקלים לחודש לזוג.

שווי 25,000 זכויות ציבוריות לפי 240,000 ש"ח לפי המחיר שמשרד התחבורה גבה עבורו - הם 6 מיליארד ש"ח - בעלי הזכויות יתבעו בבג"ץ את הכסף הזה כי המדינה מוכרת עדיין זכות ציבורית במחיר זה.

אלמנות נהגי המוניות מקבלות הכנסה של 1000-1300 בחודש לתרופות ומזון שעוזר להם להמשיך לחיות עם טיפת כבוד ללא בעל מפרנס כבעבר.

נכי צה"ל שקיבלו ממדינתם עזרה לעבוד בעבודה פחות קשה פיזית אך לא נפשית להיות נהגי מוניות וגם להם אתם תפנו עורף ותפגעו בהם בפרנסתם?

נהגים וותיקים קנו בעבר הרחוק מספר זכויות לדאגה ליום בו הם ייצאו לפנסיה כי אינם יוכלו לעבוד יותר והכנסה של 3000-4000 שקלים יעזרו להם עד מאוד לחיות בכבוד ללא עזרה מילדיהם לסעוד אותם.

 נהגי מוניות שכירים ינטשו את הזכות הציבורית ששכר מבעל זכות כזו ויעברו לעבוד בשירות הרכב הפרטי – במשרד הרישוי יופקדו אלפי זכויות ללא שימוש. מי שירצה למכור את הזכות יבין שאף אחד לא ישקיע כסף כשהמנייה של המדינה כשהיא אינה יכולה להניב אפילו לא שקל אחד אם לא יהיה ביקוש להשכרת הזכות בכדי לעבוד ולהתפרנס כלל.

שווי הזכות יימחק לחלוטין ויופעלו מוניות שבעלי הזכות היא שלהם בלבד וכמות המוניות שיעסקו בזה יפחת מ- 23,000 מוניות קטנות ו 2,200 מוניות שירות לכמות של 10,000 מוניות בכל הארץ בעלי הזכויות שעדיין עובדים ויוכלו אך ורק לאסוף ולהסיע נוסעים מהרחוב בלבד כי תחנות המוניות ייסגרו בוודאות כי לא יהיו שכירים שמשלמים דמי סדרנות לכיסוי הוצאות התחנה ולא תשרוד לתשלום שכר לסדרנים כי ממילא כולם יעברו לאפליקציה שהיא הפתרון הזול ביותר לנוסע לאחר חקיקת החוק של תחבורה שיתופית.

והדרך היחידה שתזמינו מונית יהיה רק באפליקציה או שתעצרו מונית ברחוב.

כל חברי התחנות אשר מנייתם בתחנה שווה היום קצת כסף כמה עשרות אלפי שקלים – יפסידו את כספם בהרף עין ויבכו גם על המצב הזה שלא מנעו מחברה אחת בחודש נובמבר 2014 לעשות שינוי רגולטור בחוק הסעת נוסעים בתשלום ומוזל לנוסעים בגלל יוקר המחיה.

אל תגידו שלא הזהרתי אתכם עכשיו – לפני שיהיה מאוחר – להשבית עכשיו את המערכת של UBER כי מה שמעניין אותה היום זה רק שינוי החוק והפעלת רכבים פרטיים בתשלום מוזל להורדת מחירים בגלל שהיא תרוויח מיליונים גם בסליקה וגם באחוזי עלות הנסיעה שיופחת מהנהג בכל נסיעה והיא איננה מעונינת כלל לעבוד עם מוניות מורשות כי היא יודעת שהם לא ישלמו עמלה כזו גבוהה בכל נסיעה.

ואילו נהג רכב פרטי – לא אכפת לו כמה עמלה לוקחים לו כי בעבר הוא לעולם לא הרוויח אגורה מנוסע אצלו ברכב וכל שקל שייכנס לו לכיס – זה משתלם לו כי לעולם לא יודע מה זה להחליף רכב בגלל תקלות מבלאי גבוה בזמן קצר לעומת מונית שעובדת ומפרנסת את הנהג במשך כל היום והחודש.

סטודנטים בוכים שמאוד יקר להם לחיות בתל אביב – גם לשלם שכר דירה גם ללמוד וגם לעבוד בין המבחנים וההרצאות – כל זה בכדי שיוכלו לשבת ערב ערב בבארים ופאבים ולשתות בירה ואלכוהול .

להחזיק רכב לעשות נסיעות – יש כסף

זאת אומרת שאף פעם לא מספיק לאזרח ההכנסה שלו לרמת החיים לה הוא שואף לחיות.

תמיד ירצו לקחת פרנסה של אחר בשביל שיוכל ליהנות יותר ממה שהוא נהנה היום.

נניח שסטודנט שעשה תואר למשפטים ואני לא עשיתי - פותח משרד ללא רשיון ומייצג אזרחים בבית משפט ב 40% פחות מכל עו"ד בארץ - אז כל מקצוע רשמי הופך להיות כללי וכל אחד יכול להיות בכל מקצוע ללא הסמכות וללא אישורים כלל - תחשבו על זה.

 האם ראיתם פעם אחת שני חברים או יותר שהם נהגי מוניות יושבים בפאב לשתות דרינק?

ראיתם נהג מונית שיוצא לראות סרט בקולנוע ? ראיתם נהג מונית שצופה בהופעה של אמן מחו"ל \ הצגת תיאטרון?

ראית נהג מונית שיש לו זמן לראות את ילדיו גדלים כשחוזרים מבית הספר ושהוא יושב עמם לעשות שיעורי בית?

ראית פעם נהג מונית שישן עם אשתו ערב ערב בלילה במיטה ?

לא !!!!!!     למה ???????     עבודת נהיגה במונית היא ללא הפסקה – עד שהנהג לא מתעייף ממש – הוא לא חוזר הביתה !!!!!!   למה ?????   הוצאות מטורפות בשביל שכר של עד 10,000 בעבור 14-15 שעות עבודה ביממה. כולל חגים ושישי שבת

אז למה להרוג אותנו עוד ולחסל את המעט שנשאר לנהגי המוניות ???? למה ????

חייבים את עזרתך לנושא והתנגדות להצעת החוק הזה מה שיביא לפתח לכל אזרח טוב

או פושע להיות נהג ציבורי.

מחר יקומו חיילים פרחי טייס שנפלו בקורס ויפתחו בית ספר לטיסה בשמי הארץ כי לא חייב רשיון מוסדר.

מחר אני אפתח משרד לראיית חשבון ואעשה הנהלת חשבונות ללקוחות בחצי מחיר.

מחר אני אפתח מרפאה פרטית לרפואת ילדים ואעשה זאת בחצי מחיר מקופות חולים או כמנתח פלסטי.

מחר אפתח משרד עורכי דין ללא תעודה ואייצג נאשמים בחצי מחיר מעורך דין

מחר אקנה אוטובוס ואכנס לתחנה מרכזית בתל אביב ואעלה נוסעים לחיפה \ אילת בחצי מחיר כי אני צריך להחזיר משם קבוצת תיירים – חבל לנסוע ריק – אפשר להסיע בתשלום על הדרך.

כאשר הוחלט על סדר מסוים וחוקים שמסדירים ענף – אי אפשר לפרק הכל בשביל מיליארדרים מחו"ל ולתת להם מה שהם רוצים בטענה שזה יוריד מחיר לאזרחים ויפחית את מספר הרכבים בכביש.

זה יוריד את מספר המוניות ויעלה את החאפרים באישור המדינה להסיע נוסעים – ואף אחד לא יידע מי לוקח עם אפליקציה ומי סתם לוקח נוסע מהרחוב כמו ברוסיה ממש – בלאגן.

אבקש מכולם לחתום בעצומה זו למען עתיד נהגי המוניות וביטחונכם האישי - כי בישראל אין גזענות ובזכות החוק יוכלו נהגים עם נפש עויינת להגיע ולאסוף אתכם ליעדכם הסופי - קבורה בבית עלמין באזור מגוריכם.

נהגים - הצטרפו עכשיו לארגון החדש לנהגי המוניות בטלפון: 0522550250

או סמסו בהודעה את הפרטים שלכם לנייד הזה - כולל עיר ושם מלא

חיתמו על עצומה זו - אנו נעביר אותה לחברי כנסת שיידונו בנושא בקרוב - אנא - הפיצו לכולם שכל ישראלי יידע - מה הסיכון לנסוע בטרמפ לא ידוע ועוד לשלם עליו.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו