יחס העובדים ברכבת קלה

יחס העובדים ברכבת קלה

מספר חתימות

4
 
500  
פורסם בתאריך: 07/11/2012
 

ירושלים היא עיר מתויירת בישראל. בעקבות ריבוי קווי האוטובוסים שעברו ברחוב יפו נוצר עומס תנועה ניכר באזור ונגרם זיהום אוויר כבד . כתוצאה מבעיות תחבורה אלו נחלשה עם השנים פעילות העסקים במרכז ירושלים. במטרה לחזק את ירושלים הוחלטה בעירייה כבר ב-1995 תכנית האב ואושרה בממשלה ב-1998 במטרה לבנות רכבת קלה שכמות קיבולת הנוסעים שלה (כ-500 נוסעים) תהיה רבה מהקיבולת באוטובוסים(כ-50 נוסעים).  דרך התשלום לרכבת הקלה היא בכסף מזומן באמצעות מכונות הכרטיסים שמופיעות בכל תחנה. בנוסף לכך הוכנסה לישראל שיטה חדשה של תשלום לתחבורה ציבורית והיא כרטיס ה"רב קו" שבאמצעותו אפשר להטעין כסף לכרטיס ולהעביר אותו על מכשיר הכרטוס באוטובוסים וברכבת הקלה.                  לאחר תקופת ההרצה של הרכבת התגלו בה ליקויים רבים שכללו אי עמידה בלו"ז, איחורים, חוסר הגעה של הרכבת ותקלות טכניות במכונה למכירת כרטיסים.

הציבור בישראל שלא הורגל לרכבת הקלה קיבל הדרכה במשך כל תקופת ההרצה של הרכבת ע"י עובדים של הרכבת הקלה על דרכי התשלום והמסלול של הרכבת. הנוסעים שלא היו בירושלים בתקופת ההרצה ונוסעים נוספים שלא הבינו וגם נוסעים שהבינו את דרך ההתנהלות של הרכבת נתקלו בקשיים רבים. לדוגמא נוסעים שרכשו מנוי חודשי לנסיעה אך לא ידעו שצריך לתקפו במכונת הכרטוס, נוסעים שרצו לקנות כרטיס לנסיעה אך לא היה עודף במכונת הכרטיסים וכדומה. הפקחים של הרכבת (שהינם עובדי קבלן) במקום לעזור לנוסעים בתקלות נתנו קנסות, צעקו על הנוסעים ופגעו בזכות לכבוד של האזרחים. כמו כן הפקחים הסתובבו ללא תגית זיהוי שתאפשר לנוסעים להגיש תלונה אפקטיבית כנגדם במקרה הצורך ופוגעים בכך בחופש המחאה של האזרח למחות כנגד העוולה שנעשתה לו.בתור אזרחים במדינת ישראל, אנחנו חושבים שכדאי למחות על העוולה, ונעשה זאת בדרכים שונות. אחת מהן היא חתימה על העצומה הזו. אנא תנו את קולכם ואל תתנו לעוולה הזו להימשך. הפיצו בין חבריכם.  

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו