עצומה למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים

עצומה למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים

מספר חתימות

69
 
1,000  

כולנו מודעים לחשיבות התחבורה הציבורית ויתרונתיה , התחבורה הציבורית היא זולה ומתאימה לכל כיס. התח''צ בימי חול משמשת בעיקר אנשים ללא מכוניות כגון זקנים ובני נוער,בנוסף התחבורה הציבורית מצמצת את מספר המכוניות שנמצאות על הכביש ובכך מפחיתה את זיהום האויר ופליטת המזהמים.

לתחבורה הציבורית אין קשר לדת או ליהדות. העובדה שישראל היא מדינה יהודית לא מפסיקה את זרם החשמל או המים בשבת, ואין סיבה שתפסיק את התנועה. בישראל אין חובת שמירת שבת בפרהסיה, ושומרי שבת הרי ממילא לא יעלו לאוטובוס, בדיוק כמו שלא ייסעו ברכב הפרטי, שגם הוא מחלל שבת במרחב הציבורי. יתר על כן, אפילו האווירה המיוחדת של השבת לא תיפגע, מכיוון שבהכרח היקף ההפעלה של התחבורה הציבורית בשבת יהיה מצומצם יחסית לימי החול, ולו בגלל שמקומות התעסוקה סגורים. שבת הוא יום המנוחה ויישאר כזה, הוא רק יהיה נוח, מאפשר ונגיש יותר.

התחבורה הציבורית תשמש למשל נערים שרוצים בשבת להגיע אל חוף הים ולא יכולים לאפשר לעצמם לשלם מחיר יקר על מונית,או למשל אנשים שרוצים להגיע לבתי חולים שנמצאים רחוק מהפרוורים של ערים.               הפעלת התחבורה הציבורית בשבת אינה סוגיה של דת ומדינה אלא סוגיה של צדק חברתי וסביבתי: השבתת התחבורה הציבורית חודשיים מהשנה במצטבר היא חסם מהותי ומרכזי מפני פיתוח תחבורה ציבורית איכותית ומתפקדת בשאר ימות השנה. הסיבה לכך היא שתחבורה ציבורית יעילה תלויה ביכולתה להוות תחליף אמיתי לרכב הפרטי, שהתלות בו כיום היא יקרה מזהמת ואנטי-עירונית. היעדרה של תחבורה ציבורית בשבת מונעת גם תחבורה ציבורית יעילה וגם מגדילה את הפערים החברתיים בין בעלי יכולת התנועה ובין הנתונים בעוצר.

בסקר שערך  מכון סמית: 74% מהציבור רוצה אוטובוסים בשבת, זה רק מוכיח כמה הציבור רוצה את התחבורה הציבורית ומה שמונע את הפעלת התח''צ בשבת הוא חוסר יחס של שר התחבורה ישראל כץ והתנערות מהאחריות הגדולה שמוטלת עליו בתור נבחר ציבור.

בואו נפעיל לחץ על האחראים על קבלת החוק והפעלת התחבורה הציבורית בשבתות וחגים .

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

30/03/2016
העצומה השיגה 50 חתימות!
05/03/2016
העצומה נפתחה