תו חניה לעובדי - אזור מגדל
מספר חתימות
0 |
|
300 | |
פורסם בתאריך: 26/11/2017
לכבוד:
מר תומר גלאם
מ"מ ראש עיריית אשקלון
שלום רב.
הנדון: בקשה לקביעת/ תיקון חוק עזר עירוני- תו חנייה אזורי – אזור מגדל
הח"מ מתכבד לפרט הצעתו לקביעת / תיקון חוק עזר עירוני להעמדת רכב וחנייתו, כך שיחיל סעיף המסדיר חנייה על פי תו חנייה אזורי, אזור מגדל שיינתן לעובדי השכונה, בעלי העסקים בה ודייריה.
מטרת ההצעה :
מטרת ההצעה הנה למנוע פגיעה בדמות תשלום חנייה שעתי לדיירי שכונת מגדל, לאלפי העובדים במאות העסקים במרכז העסקים העירוני, מגדל.
כללי:
- בימים אלו מתגבשת כוונה להחיל על הבאים ( ברכב ) למגדל תשלום אגרת חנייה, כפי שמתקיימת בחלקים אחרים בעיר.
- אין המדובר בהצעה פופוליסטית, אלא בהצעה אשר בה פתרונות חלופיים מחד, ומאידך מנסה למנוע פגיעה באלפי העובדים במאות העסקים, וכן בדיירי השכונה בדמות פגיעה כלכלית יומיומית.
- החלת אגרת חנייה בעיר, באה לפטור בעיות חנייה באזורים מסחריים בהם ישנה מצוקת חנייה. שכונת מגדל מהווה מרכז עסקים ראשי אשר אין בו מצוקת חנייה, באם ישנה לדעת הרשות, יכולה מצוקה זו להיות מאוינת בהסדרת שטחים ופיקוח על מקומות חנייה קיימים.
- שכונת מגדל מאופיינת בשטחי מסחר אך גם בשטחים פתוחים ולא מתוחזקים אשר למעשה מהווים שטחי חנייה בפועל. באזורים שבהם נטען על מצוקת חנייה, נובעת מצוקה זו אך ורק מטעמים של חוסר הסדרה, חוסר פיתוח וניצול.
- בשכונת מגדל הוסדרו בשנתיים האחרונות שטחי חנייה כדוגמת עורף בניין סולל בונה, מתחם תחנה המרכזית הישנה במגדל ( רח' גולומב) ועוד. בניית שטחי החנייה הסדירה שטחים עזובים ומוזנחים לטובת התושב, שטחים רבים כאלה עדיין נמצאים בשפע בשכונת מגדל, ראה שטח הכורכר בין בית הספר לאומניות לרח' צה"ל, ראה שטח הכורכר דרומית לבית ימין (רח' כצנלסון), ראה שטחי הכורכר מזרחית לרח' דוד רמז ועוד.
- הזנחת הרשות במשך השנים את נושא הסדרת החנייה, הביאה את מגרשי המכוניות בעיר ובשכונת מגדל בפרט, להשתלט על שטחי כורכר והחנייה המוסדרת לטובת חניית עשרות רכבים למכירה באופן קבוע על חשבון כלל הציבור. הסדרה עירונית לעניין זה לבד הייתה פותרת את כלל מצוקת החנייה.
- שכונת מגדל והעסקים בה לא זוכים לעדנה כלכלית, אך עדיין מהווה השכונה את מרכז העסקים העירוני הראשי אשר בו תושבי העיר מבלים בבתי המסחר, רוכשים סחורות ושירותים.
- עת יחול תשלום אגרת החנייה, ידרשו אלפי העובדים במשרדים ובעסקים לשלם חנייה יומית ו/או לצאת את עבודתם בכל שעתיים בכדי להחליף תו חנייה. כך ככל הנראה ידרשו גם בעלי העסקים אשר שוהים בעסקם שעות רבות לפעמים יותר משהותם בביתם, האם גם הם ידרשו להחליף מידי שעתיים פתקית? או שיחילו על עצמם הוצאה יומית נוספת בדמות אגרת חנייה? ומה יעשו התושבים המתגוררים בבנייני המגורים מעל המדרחוב שלהם אין חנייה מוסדרת אחרת?
- דרך זו של תשלום אגרת חנייה הנה הדרך הקלה. הדרך האחרת הנה הכשרת שטחי ציבור לחנייה. ברור למציע כי עניין הסדרת שטחים אינו עניין של "מחר בבוקר" אלא הליך המצריך תקציב ותכנון. עד אז, יש לקבוע תו חנייה אזורי בכדי למנוע את הפגיעה הכלכלית בדיירים, בבעלי העסקים ובאלפי עובדי שכונת מגדל בדמות אגרה יומית.
- אשר על כן, מתבקש כב' מ"מ ראש העיר להורות על קביעת ו/או תיקון חוק העזר העירוני, כך שיחיל סעיף המסדיר חנייה על פי תו חנייה אזורי, אזור מגדל. אותו יקבלו על פי קריטריונים שיקבעו על ידי הרשות תושבי השכונה, עובדי השכונה ובעלי העסקים בה.
כב' מ"מ ראש העיר, הח"מ מציע את עזרתו המלאה בהתנדבות בניסוח התיקון לחוק העזר העירוני ובניסוח התקנות המסדירות את הזכאים לתו אזורי, בכדי למנוע את הפגיעה במרקם העסקי של מגדל ובתושבי העיר.
בכבוד רב
ד"ר שלמה סויסה