עוצרים במיידי את הכנסת תנועת המכוניות לרחובות עמק השושנים והמניין הראשון

עוצרים במיידי את הכנסת תנועת המכוניות לרחובות עמק השושנים והמניין הראשון

מספר חתימות

874
 
1,000  

קו הכחול נס ציונה- לא להרס מרכז מערב העיר!!!

התנגדות תושבי מרכז העיר   לסגירת מקטע מרכזי ברחוב ויצמן לכלי רכב פרטיים

בהמשך לחתימת עיריית נס ציונה מול משרד התחבורה,  לקידום תכנון תחבורה ציבורית במסגרת הקו הכחול, עולות סוגיות משמעותיות וכבדות משקל לתושבי כל הרחובות במערב העיר , עקב סגירת רחוב ויצמן באופן מוחלט לכל  תנועת כלי רכב פרטיים בין עמק השושנים לצומת רבין.

תנועה של הרכב הפרטי הבינעירוני מראשל"צ ומרחובות אשר מתוכננת לעבור מצפון ומדרום  תעבור במעקף מתוכנן ברחובות עמק השושנים והמניין הראשון, שהינם רחובות פנים עירוניים ובהם נמצאים בנייני מגורים רבים , גני ילדים, בית ספר ראשונים ומוסדות ציבור ותרע באופן ניכר את  איכות חיי תושבי מערב העיר, וזאת מבלי שנערך שיתוף ציבור  כנדרש מפרוייקט גדול ורב משמעות זה ומבלי כל מידע  מסודר לציבור הנפגע, באתרי האינטרנט של העירייה  או בכל אמצעי אחר.

. להלן פירוט הבעיות הקשות שיווצרו :

  • הגברה משמעותית ביותר של עומסי התנועה ברחובות עמק השושנים והמניין הראשון, לרבות השפעה על רחובות הנסמכים עליהם בסביבתם: האירוסים, חיים טפר, ביל"ו, העוגן, השייטת, תל אביב, הרצל, רוטשילד, הדקל, השיקמה, ראובן לרר, שיבת ציון, מולדת, המכון למחקר ביולוגי. עומסים אלו יביאו לסתימה מוחלטת של מרכז העיר המערבי עקב הימשכות העומסים אל הרחובות הפנימיים.
  • הגברת זיהום האוויר בתוך העיר של כמויות רכבים פרטיים, משאיות ועוד.
  • הפרעה ועיכוב קווי האוטובוס הפנימיים של העיר בעיקר בשעות העומס, עד כדי יצירת עיכובים משמעותיים בשעות העומס, שעות בהן עיקר המשתמשים הם תלמידי בית הספר הראשונים ושקד העוברים ברחובות אלו והתושבים שמגיעים אל הרכבת
  • יידרש לשנות את כיכרות לרר והלפרין לרמזורים עקב העומס הכבד ביותר הצפוי, שכן כיכרות אינן בנויות לעומסי תנועה כבדים. נראה שלא נערכה כל בדיקה מסודרת של השפעת העומסים על ככרות התנועה ואם נערכה כלל לא תוכננה לאוכלוסייה הנוספת שתגיע לעיר בערבות השכונות החדשות
  • כיכר המניין הראשון (המכון הביולוגי) תידרש אף היא להחלפה ברמזור,לא ברור אם בכללו ניתן עקב הסמיכות לרמזור קיים.
  • העיכוב בתנועה העוברת יגרום ליצירת עומסים אדירים באזורים פנימיים בעיר בצד המערבי, בייחוד ברחובות בטבעת הכלואה, וזאת עקב כניסה ויציאה של רכבים לתוך הבתים המתבצעת ישירות מרחובות עמק השושנים והמניין הראשון, שאינם כבישים בינעירוניים.
  • סיכון חמור של תושבי העיר, ילדים ומבוגרים, עקב יצירת עומסים כבדים ועליית ההיתכנות לפגיע
  • בתאונות דרכים (הוספת מכוניות, משאיות כבדות החוצות ומגיעות לאתרי בנייה והגדלת סיכוי לפגיעה)
  • ברחוב המניין הראשון גני ילדים ובית ספר ראשונים- סכנה אמיתית לילדים
  • רחוב המניין הראשון הינו רחוב צר בעל נתיב נסיעה אחד בלבד לכל כיוון. תוספת רכבים ברחוב כזה תשתק אותו לגמרי .
  • עומסי התנועה יחייבו האטה בתנועת כל רכבי השירות של העירייה – פינוי זבל, פינוי פסולת, ניקיון ועוד דבר שיגרום להפרעת רעש , זיהום ועומסי תנועה נוספים
  • מעבר משאיות שלא ניתן למנוע את נסיעתן בדרכים אלו יגביר העומסים והסכנות לתושבי העיר
  • תנועת כלי הרכב הפרטי תגרום לרעש כבד גם בלילה היות שתעבור ברחובות אלו במשך  24/7, בזמן שהמצב כיום ברחובות העיר הפנימיים הוא שקט בשעות הלילה. באופן הזה, כל התנועה, לרבות אמבולנסים, רכבי משטרה, משאיות, תעבור בתוך העיר בשעות הלילה ותגרום לרעש בכל שעות היממה לתושבים הגרים בסמיכות
  • דרכים עוקפות לא ישימות - במצב כפי שהוא כיום, בעלי רכבים המעוניינים לנסוע מרחובות לתל אביב פונים כבר בכניסה לנס ציונה שמאלה לדרך רבין, או משתמשים בכבישים 411, 423. משמע שאם בעלי רכבים הבאים מרחובות בוחרים כיום לנסוע בכל זאת דרך רח' ויצמן, הרי שהיעד שלהם אינו תל אביב, אלא ראשל"צ והם ימשיכו לחצות את נס ציונה דרך פנים העיר, גם אם וכאשר רחוב ויצמן יהפוך לתנועת נת"צ בלבד. לגבי התנועה מצפון לדרום החוצה את ויצמן, ודאי שהיעד הוא רחובות ולא תל אביב, ובעלי הרכבים ימשיכו לחצות את נס ציונה בדרכם לשם, גם בהסדר החדש, וייצרו עומס בלתי אפשרי על הרחובות הפנימיים. אי לכך תשובות העירייה כי לא יעברו בדרכים פנימיות אלא ברחובות עוקפים, אינה רלוונטית.

הפתרונות המוצעים:

  1. השארת התנועה העוברת יחד עם האוטובוסים במקטע ויצמן וזאת על חשבון האטה מסויימת בתנועת האוטובוסים במקטע של 500 מ' בלבד. ניתן לעשות זאת ע"י שימוש משותף בדרך : תחבורה ציבורית ורכב פרטי, כפי שנעשה כיום, תוך הורדת אפשרות החנייה ברחוב ויצמן לאורך הרחוב עם אפשרות להרחבת המדרכות.
  2. לחלופין ,השארת הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) וכביש לרכב פרטי בעל נתיב אחד על חשבון חנייה  הקיימת  כיום לאורך רחוב ויצמן, וככל הניתן הרחבת המדרכות. הכל בהתאם לתכנון תנועתי חדש שיידרש ע"י העירייה

לסיכום:

השינוי הדרסטי המתוכנן, יפגע באיכות החיים של תושבי העיר באופן ניכר ללא שום סיבה וצורך, ובעיקר יהווה סכנה ברורה ומיידית למשתמשי הדרך: הולכי רגל ורוכבי אופניים, ברובם ילדים ובני נוער בחלקו המערבי של העיר

מדיניות הערים כיום הינה להוציא את תנועת כלי הרכב העוברת אל מחוץ לעיר. כאן המצב הוא הפוך: משרד התחבורה מעודד הכנסת כמויות של רכב פרטי לתוך פנים העיר,  וגרימת הרעה משמעותית לתפקוד כל משתמשי הדרך: תושבי העיר, כלי רכב פרטיים של התושבים, אוטובוסים ורוכבי אופניים.

משרד התחבורה רואה לנגד עיניו רק את יעילות התחבורה הציבורית, גם אם היא במחיר רווחת ואיכות חיי תושבי עיר זו או אחרת.

אנו מצפים מעיריית נס ציונה להגן על תושבי העיר ולא לגרום להכנסת כלי רכב מערים סמוכות לתוך רחובות העיר השקטים.

אנו מצפים מעיריית נס ציונה לפרסם את הפרוייקט  לציבור ואת והשלכותיו ולקיים באופן מיידי הידברות עם תושבי מרכז העיר הנפגעים על מנת לשנות במיידי את הפרוייקט במקטע זה!

הפרוייקט מתקדם ללא פירסום ושיתוף תושבי העיר , קישור למכרז קבלנים.

  

כ"כ נפתח לאחרונה דף פייסבוק בנושא מוזמנים להצטרף, להביע דעה  ולהתעדכן:   https://www.facebook.com/groups/1753327428487180

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

04/02/2024
העצומה השיגה 500 חתימות!
31/01/2024
העצומה השיגה 100 חתימות!
31/01/2024
העצומה נפתחה