מכתב לוועדת הפנים של הכנסת, אל תגזלו נכסים ממעמד הבניים והשכבות המוחלשות

אין תמונה

מספר חתימות

293
 
3,000  

מבקשים לעצור את תיקון לחוק התכנון ובנייה אשר תאפשר לשלטון המקומי ולממשלה לגזול מאיתנו באופן אוטומטי, 20% מהבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית. גזלת הנכסים האלו הוא פגיע ברכוש הדיירים המשלם מסים וחובות למדינה כמתחייב בחוק. 

אנו הולכים לישון בידיעה שאנו בעלים של דירה וקמים בבוקר בידיעה שהמדינה שותפה בדירה שלנו מעבר למסים שאנו מחויבים אליה.!!!

הנדון : הקצאת שטחי ציבור על חשבון הנכסים של הדיירים בפרויקטים "פינוי – בינוי" תיקון לחוק התכנון והבנייה )פרק ט': סעיף 32 )3( )5( לעניין סעיפים 62 א )א1

  1. נודע לנו, כי וועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, אשר אתה עומד בראשה, מכינה הצעת חוק לתיקון חוק התכנון והבנייה שבנדון, לקריאה שנייה ושלישית, כאשר הציבור, בעלי העניין, מרבית תושבי ישראל, המתגוררים בשיכונים וותיקים, אינם מודעים כלל לנושא.
  1. במסגרת תיקוני החוק הנ"ל, אנו דורשים לעשות הבחנה בין 2 סוגים של פרויקטים, אשר במסגרתם,יש תהליך של "איחוד וחלוקה" של מגרשים, כדלקמן:
  • פרויקטים של התחדשות עירונית המבוצעים במגרשים שבהם יש שיכוני מגורים בהם חלק מהדיירים משלמים עליהם משכנתאות עד היום.
  • מגרשים אשר אין בהם שיכוני מגורים קיימים, כגון "השוק הסיטונאי, "שרונה, "אדמות המלח" ועוד...

אנו, אנשי מעמד הבניים והשכבות המוחלשות, המשלמים מסים כדין – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, ארנונה  ואגרות מים קמים בוקר אחד ומגלים , כי לדירות שלנו, יש שותף חדש - הרשות המקומית

                

      3. היזם, מוגן ע"י תקן 21 , הנותן לו רווח  שבין 25-30% , ואילו  "השותף החדש " – הרשות      

        המקומית – נוטלת לעצמה את היתרה של השבחת הנכס,  כדלקמן:

  • 20% מהשבחת הנכס למבני ציבור (על פי תיקון החוק הנ"ל)
  • דיור בהישג יד / בר השגה (על פי תקנת כחלון –שבס / תיקוני חקיקה של  הוועדה להתחדשות עירונית בראשות ח"כ רחל אזריה)
  • כל השטחים בקומת הקרקע של המבנים, הופכים ל"זיקות הנאה" לטובת הציבור: שבילים, מדרכות, חצרות ועוד אשר נרשמות ע"ש הרשות המקומית.
  • מדיניות ממשלת הליכוד, המבוססת על משק תחרותי - "היד הנעלמה", הפכה, במחי יד, למדיניות קומוניסטית כאשר מדובר בדירות שלנו, אשר מחייבת את הדיירים, לחלוק את הקרקעות שלהם  עם הרשות המקומית וצרכיה.
  •  הטענה , אשר עלתה בדיוני וועדת הפנים והגנת הסביבה, כי  תיקון החוק בא להגן על האזרח  מחד, ומטיל הגבלות על ההתנהלות הלא חוקית של הרשות המקומית היום, מאידך ,אינה נכונה. 
  •   תיקוני החקיקה , הללו, קובעים , כי הרשות המקומית צריכה להוכיח שאכן יש השבחה משמעותית של  הנכסים לפני  שהיא גוזלת את שטחי הציבור הנ"ל, ואילו  היזם, ניתנת לו האפשרות לקזז תשומות הבנייה בלבד מהיטל ההשבחה.

הרשות המקומית, כרגולטור, משביחה את הנכסים, ע"י הוספת אחוזי בנייה בלתי סבירים, לחלוטין, במטרה לגזור את "הקופונים שלה" , ואילו הדייר, המשלם משכנתא,  בסופו של דבר , מקבל  "קופסת נעליים" + ממ"ד, ללא איכות חיים בכלל בצפיפות דיור גבוהה  וללא: צמחיה, אור שמש, כווני אוויר, תשתית תחבורתית וכו'

 אי לכך, תיקונים אלה אינם מהווים, לאמיתו של דבר, שום הגבלה על הרשות המקומית, וניכר כי כל רצונה הוא  גזל קרקעות הדיירים.

אנו, הח"מ, דורשים לבחון מחדש את תיקון לחוק ולהוציא את הפרויקטים של התחדשות עירונית (פינוי-בינוי / תמ"א 38) מהתהליך של תיקוני החקיקה הנ"ל.

 נשאלה השאלה, מה נותר ונו מהשבחת הדירות ,שלנו !!!!?????

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

04/12/2018
העצומה השיגה 100 חתימות!
03/12/2018
העצומה השיגה 50 חתימות!
28/11/2018
העצומה נפתחה