מבחן במבוא לסטטיסטיקה

מספר חתימות
20 |
|
100 | |
פורסם בתאריך: 24/06/2011
לפרופ' קוסלובסקי ולשאר סגל המחלקה לפסיכולוגיה שלום רב!אני סטודנטית לתואר ראשון במחלקה לפסיכולוגיה, בתאריך 23.6 ניגשתי יחד עם כל חבריי למחלקה למועד א' בקורס מבוא לסטטיסטיקה. יש ביננו (מי שחתום על העצומה) הסכמה שהמבחן היה קשה מאוד, לא הוגן ולא שיקף את רמת הלימוד שהייתה בכיתה ובתרגולים לאורך השנה. מבחן אמור לשקף את רמת הידע הנלמדת, כשמו כן הוא- מבחן נועד לבחון האם הסטודנט הפנים את החומר הנלמד או לא. אנחנו לא מרגישים שזה מה שהיה אלא שרמת המבחן הייתה כמה רמות מעל מה שתרגלנו במהלך השנה. נאמר לנו שרמת השאלות הכללית במבחן תהיה בינונית ושיהיו מס' שאלות קשות ומס' שאלות קלות, אנחנו מרגישים שכמעט כל השאלות היו ברמה קשה וגם אלה שלא היו ברמה קשה היו ברמה בינונית ולא קלה. לא רק שהמבחן היה ברמה גבוהה גם לא הכנתם אותנו שזו הרמה שעומדת להיות, ציפינו למשהו אחר לגמרי ויצאנו מהמבחן מאוד מופתעים ומתוסכלים.בנוסף, השאלות היו מורכבות ועמוסות מבחינת הבנת הנקרא- כל שאלה הייתה מרובת פרטים ורק כדי להבין מה השאלה רוצה ובאיזה נושא היא נשאלת היה צורך בכמה רגעים.המבחן גם ככה לא היה ארוך ובאנו להיבחן בסטטיסטיקה ולא בהבנת הנקרא אין שום סיבה שנבזבז זמן יקר על הבנת הכתוב במקום על פתירת השאלה. כמו כן, זה לא הגיוני שנפתור שאלה לא נכון בגלל איך שהיא מנוסחת ולא בגלל תוכן השאלה. אנחנו מודעים לממוצע הגבוה שנדרש על מנת להגיע לתואר שני בפסיכולוגיה ואנחנו חשים שהמבחן היה קשה במטרה מכוונת להכשיל אותנו ולפגוע בממוצע כדי להתחיל את הסינון לתואר שני מעכשיו.אני מרגישה שהגעתי ללימודים אקדמאיים כדי שיטפחו אותי ויכשירו אותי, ולא כדי שיכשילו אותי בכוונה, אנחנו דור העתיד של המקצוע בפרט ושל המדינה בכלל ובמקום ולהחדיר בנו מוטיבציה להמשך נתתם לנו מבחן שפשוט הוציא לנו את הרוח מהמפרשים.זה לא בסדר בעיננו להגיד בתחילת המבחן שאנחנו לא צריכים לדאוג כי אם השאלות יתבררו כקשות בבדיקה יהיה פקטור, מבחן לא צריך להסתמך על פקטורים אלא רק במידה ומתגלה בעיה בשאלות להכניס פקטור. זה גם היה לא בסדר להגיד לנו חצי שעה לפני סיום המבחן שיש הארכת זמן של חצי שעה אחרי שכבר תכננו את כל הזמן שלנו באופן לקוי. אנחנו מגיעים ללימודים אקדמאיים כדי להתקדם בחיים ולתרום לחברה, אנחנו משקיעים ממיטב כספנו וזמננו ואנו דורשים שיתייחסו אלינו בכבוד המגיע לנו! אנחנו עכשיו עדיין בתחילת הדרך ואנחנו לא מוכנים שימשיכו להיות לנו מבחנים לא הוגנים!אנחנו דורשים-לכתוב מועד ב' שיהיה ברמה הוגנת וברמה שבה למדנו לאורך כל השנה, ולא באותה רמה של מועד א'. וזאת על מנת לתת לכולנו הזדמנות הוגנת להצליח.לנרמל את התפלגות הציונים של הבחינה ע"י מתן פקטורים לשאלות בעייתיות שנאגור ונעביר לכם,להאריך באופן רשמי את זמן הבחינה לשעתיים וחצי במקום לתת הארכת זמן חצי שעה לפני סיום המבחן,במבחנים הבאים של המחלקה לפסיכולוגיה בכלל ובסטטיסטיקה בפרט ליצור התאמה בין רמת המבחן לרמת הלימוד בכיתה.על החתום,