מבחן לימודי מבנים הנדסאי אדריכלות

מבחן לימודי מבנים הנדסאי אדריכלות

מספר חתימות

591
 
500  

נושא: תלונה רשמית על מבחן לימודי מבנים – הנדסאי אדריכלות | דרישה לביטול הבחינה והתבססות על ציון ההגשה/לימודי

או פקטור משמעותי

לכבוד הנהלת מה”ט,

אנו, סטודנטים להנדסאי אדריכלות מכלל המכללות, מבקשים להביע את מחאתנו החריפה בעקבות הבחינה האחרונה במקצוע לימודי מבנים. מדובר במבחן שנכתב ונבנה באופן לא מידתי, לא הוגן, ומנותק באופן חמור מהחומר שנלמד בפועל במכללות ומהרמה הנהוגה בבחינות מה”ט בעבר.

להלן עיקרי התלונות והבעיות שעלו בקרב כלל הסטודנטים:

  1. שאלות רבות על חומר שלא נלמד כלל – לפחות ארבעה סעיפים במבחן עסקו בנושאים שמעולם לא נלמדו, לא הוזכרו בשיעורים ולא הופיעו בתרגולים או במבחנים קודמים.
  2. פערים עצומים בין מה שלמדנו לבין המבחן – הסגנון, התוכן ורמת הקושי של המבחן היו שונים באופן קיצוני ממה שלמדנו במהלך השנה ומההכנה שנעשית בכל שנה לקראת מבחני מה”ט.
  3. חוסר אחידות בין המכללות – בשל המצב הביטחוני, יש מכללות שבהן הלימודים הופרעו קשות ומרצים נעדרו עקב שירות מילואים, כך שלא הייתה לתלמידים אפשרות ללמוד ולהתכונן כראוי.
  4. המבחן נוסח בצורה מכשילה – שאלות רבות היו בעלות אופי חדשני ובלתי מוכר, כך שגם סטודנטים שהתכוננו בצורה יסודית מצאו את עצמם חסרי אונים מול המבחן. מדובר במבחן שלא ניתן היה להתכונן אליו כראוי, ולא משנה כמה זמן נוסף היה ניתן.
  5. פקטור של 5 נקודות אינו רלוונטי – מדובר בלפחות ארבעה סעיפים שלא נלמדו כלל, כשכל אחד מהם שווה ל-5 נקודות. לכן, פקטור מצומצם לא נותן מענה אמיתי לבעיה.

לאור כל האמור לעיל, אנו דורשים אחת מהאפשרויות הבאות:

  • ביטול הבחינה והתבססות על ציון המכללה.
  • הענקת פקטור משמעותי ומרוכז המשקף את הקושי החריג של הבחינה.

המבחן שנערך לא משקף את הידע שלנו ולא מאפשר הערכה הוגנת של ההשקעה והמאמץ שהשקענו לאורך השנה. אנו מבקשים את התערבותכם המיידית למען תיקון העוול שנגרם.

בברכה,

סטודנטים להנדסאי אדריכלות

עצומה חמה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

07/08/2025
העצומה השיגה 500 חתימות!
06/08/2025
העצומה השיגה 100 חתימות!
06/08/2025
העצומה נפתחה