עצומה לשינוי בשיעורי הספורט בחטה'''ב ליד''ה

אין תמונה

מספר חתימות

93
 
100  

עצומה בנושא שיעורי הספורט של הבנות והבנים בחטיבת הביניים

אנו תלמידות.ים כיתות ח' ו-ז' פונות.ים אליכם, צוות בית הספר, בבקשה לשינוי שיעורי הספורט של הבנות והבנים בחטיבת הביניים.

בחטיבת הביניים, יש הבדלים משמעותיים ולא מוצדקים בין שיעורי הספורט של הבנים ושל הבנות. הבדלים אלה מביאים לפער משמעותי בין שיעורי הספורט של הבנות לעומת אלה של הבנים. בעוד הבנים זוכים לאתגר את עצמם במהלך שיעורים אלה, לבנות הדבר לא מתאפשר.

כך למשל: 

  • בריצה - קבוצת הבנות בשיעורי ספורט רצות במבחני הספורט רק 1500 מטר, ואילו קבוצת הבנים רצה 2000 מטר, ואפילו 3000 מטר.
  • בשכיבות סמיכה, אצל הבנות תוצאה 100 היא 22 שכיבות סמיכה על ספסל, בעוד אצל הבנים היא 40 שכיבות סמיכה על הרצפה.
  • במבחן קפיצה בחבל, תוצאה 100 אצל הבנות היא 120 קפיצות בדקה, ואצל הבנים 180 קפיצות בדקה.
  • ובמבחן כפיפות בטן תוצאה 100 אצל הבנות היא 56 כפיפות בטן, כאשר אצל הבנים היא 75 כפיפות בטן.
  • בנוסף, הבנות בשיעור ספורט צריכות ללמוד/להמציא ריקוד ולהיבחן עליו בפני המורה, ועל כך יש ציון, לבנים אין מבחן דומה.

השאלה שלנו, התלמידות.ים, היא למה האפליה הזו קיימת? הרי יש בנות שיש להן כוח פיזי רב יותר מלבנים, והיו רוצות לאתגר את עצמן בתרגילים ספורטיביים, יש גם בנות שריקוד פחות מתאים להן, אבל יש להן תחומים אחרים שבהם הן מאוד מרשימות וחזקות. מצד שני, יש בנים שהיו מעדיפים הקלה בתרגילים ובמבחנים, כי ספורט הוא תחום פחות חזק אצלם.

לפני כחצי שנה פנו שתי תלמידות כיתה ח'  לכמה מהמורים בבקשה לערוך שינוי במערכת שיעורי הספורט. התשובה הייתה חד משמעית-לא. הרגשנו שמקום שאמור לגדל אותנו, להרחיב את אופקינו, ללמד אותנו ערכים ושוויון, נכשל במשימתו. ציפינו מבית ספר, שמשדר ערכים של שוויון זכויות בין המינים, העדות והדעות, ומעודד את תלמידיו לצאת ביוזמות בנושאים חשובים, לקבל ולתמוך ביוזמה שבאה ליצור מערכת הוגנת ומותאמת יותר.

אנחנו כאן בשביל להציע לכם, צוות המורים, לנסות משהו חדש.

בבית הספר שלנו, שלא כמו בבתי ספר אחרים, יש אפשרות להרחיב ולהעמיק במקצוע שאת.ה אוהב.ת ומתחבר.ת אליו- ''אתגרי חובה והעשרה''. אנו חושבות.ים שהרעיון של האתגרים הללו, הוא רעיון מעולה שתורם לפיתוח הכישורים והידע של תלמידות.ים. לכן, בדיוק כמו שיש אתגר מתמטיקה, היסטוריה או ביולוגיה, וכמעט בכל מקצוע, למה שלא יהיה אתגר ספורט לתלמידות.ים שהיו שמחים לאתגר את עצמן.ם?

כיום, שיעורי הספורט מורכבים משתיים עד שלוש כיתות מאותה שכבה, ויש גם עירוב בין הכיתות במהלך שיעורים אלה. לכן, הבקשה שלנו לא כרוכה בתוספת במורים. ההצעה שלנו היא כזאת: לחלק את התלמידות.ים לשתיים או שלוש קבוצות. בקבוצת הבנות, תהיה קבוצה אחת של בנות שהיו רוצות לאתגר את עצמן והיו רוצות להעמיק בספורט, ואילו בקבוצה השנייה יהיו בנות שהיו רוצות להישאר במסלול הרגיל. דבר דומה אפשר לעשות גם בקבוצת הבנים..

הנושא חשוב לנו מאוד, ולכן אנחנו מבקשים שתשקלו בחיוב את ההצעה שלנו. תלמידי כיתות ז וח' (מחזור פ"ו ופ"ז) חתמו על עצומה אשר תביא לשינוי מערכת שיעורי הספורט והפיכת המערכת להוגנת יותר.

תודה מראש, תלמידות ותלמידי חטיבת הביניים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

16/04/2020
העצומה השיגה 50 חתימות!
16/04/2020
העצומה נפתחה