השוואת תנאי מסגרות החינוך המיוחד

אין תמונה

מספר חתימות

1
 
10,000  
פורסם בתאריך: 24/03/2012
 
לאחר סקירה ספרותית וראיונות במטלת הביצוע שלי באזרחות, עולה כי מרבית המתראיינים שיבחו את בתי הספר לחינוך המיוחד ולעומת זאת טענו לרעת הכיתות לחינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים, בעיקר במתן מענה נכון לצרכים המיוחדים של התלמידים. בבתי הספר המיוחדים, קיים צוות שמוקדש אך ורק לקידום ושיקום בעלי המוגבלויות ובעלי הכשרה יותר מורחבת, בעוד שבבתי הספר הרגילים המורים הם גם בעלי תפקידים נוספים חוץ מהיותם מורים לחינוך מיוחד, פחות מקצועיים בהכשרתם ומקבלים פחות ליווי מקצועי(השתלמויות והדרכות שוטפות). דבר זה מסביר את הפער בתנאי התלמידים ובמידת שביעות רצון ההורים מהתקדמות התלמידים ביחס לעצמם בהשוואה לתלמידים שלומדים בבתי ספר מיוחדים. לדעתי הפתרון לכך יהיה השוואת התנאים: העסקת מורים עם הכשרה יותר מעמיקה, איסור על נתינת תפקידים נוספים רבים למורים העוסקים בחינוך המיוחד בבתי ספר רגילים כדי למנוע מהם עומס בעבודתם, ניתוב מיטבי יותר של התקציב של ילדי החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים ותמיכה מקצועית שווה גם למורים לחינוך מיוחד בבתי הספר הרגילים וזאת משום שהתקציב שמונפק עבור ילד חינוך מיוחד הוא אותו התקציב בכל מסגרת.אני מקווה שעצומה זו תקבל התייחסות מתאימה וחתימות רבות ככל האפשר.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו