כשחוזרים לבתי הכנסת חוזרים לשכינה

כשחוזרים לבתי הכנסת  חוזרים לשכינה

מספר חתימות

9
 
1,000  
פורסם בתאריך: 05/04/2020
 

השכינה בימים אלה לבדה בבתי הכנסת.

בשביל שהיא לא תהיה לבדה כאשר נחזור אליה לבתי הכנסת

החותמים מביעים רצונם

שכאשר נחזור לבתי כנסת - נחזור לשכינה

נחזור לקדושת בתי כנסיות - נחזור לקדושת ישראל

 ללא מכשירים פועלים, ולא נדבר דברי חולין בבית הכנסת, ולא נדבר בשעת תפילה (ב"נ)

    שששש  שכינה!

שנזכה למעלה חדשה בגאולת ישראל בארץ הקודש. לשכון בארץ , להרגיש שכינה , לחזות בנועם ה',

במקדשי מעט שלנו , ביתנו ,  ומתוך כך גם בבהמ"ק בקרוב בימינו.

 ---

"'ואהי להם למקדש מעט' - אמר רבי יצחק אלו בתי כנסיות ובתי מדרשות" (מסכת מגילה כט).

"מציאות בתי כנסיות וקדושתן בתור מקדש מעט, היא מפני שהם הבתים שעל ידם יפורסם מציאות השי"ת וכבודו" (עין איה ברכות מ"ח)

---

 

האברכים חתמו לא לדבר בבית הכנסת והמחלה נעלמה

---

"מַה טּבוּ אהָלֶיךָ יַעֲקב מִשְׁכְּנתֶיךָ יִשְׂרָאֵל.

וַאֲנִי בְּרב חַסְדְּךָ אָבא בֵיתֶךָ

אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל הֵיכַל קָדְשְׁךָ בְּיִרְאָתֶךָ.

ה' אָהַבְתִּי מְעון בֵּיתֶךָ וּמְקום מִשְׁכַּן כְּבודֶךָ"

 ---

שולחן ערוך (סי' קנ"א סעי' א'):

"בתי כנסיות ובתי מדרשות אין נוהגין בהם קלות ראש כגון שחוק והתול ושיחה בטילה ...
 
הישיבה בהם מצוה שנאמר אשרי יושבי ביתך"
 
---
 
'עצם הישיבה בבית הכנסת היא מצוה, ובדרך רמז אמרו על הפסוק (תהלים פד, ה) "אשרי יושבי ביתך עוד יהללוך סלה", מכאן שמי שרק יושב בבית הכנסת יגיע בסופו של דבר ל"עוד יהללוך", וירכוש לו אהבת התורה וילמד תורה.  וכתב הרב בעל 'כף החיים' (סימן ק"נ ס"ק ו') שלדעת רוב הפוסקים, קדושת בית הכנסת, היא מדאורייתא, ולמדו זאת מהפסוק "ועשו לי מקדש" (שמות כח, ה), ובית הכנסת הוא בחינת מקדש מעט, ויש להזהר בכבודו מאוד מאוד' [קול צופייך, הרב מרדכי אליהו זצ"ל]
 
 
---
 

"'ויראת מא-לוהיך'- צוה בהכנס אדם למקדש או בבית הכנסת או לבית המדרש שינהג בהם מורא וכיבוד, דכתיב בפרשת בהר סיני 'את שבתותי תשמרו ומקדשי תיראו'... ומצינו בית הכנסת ובית המדרש שנקראו מקדש, דתניא בתורת כוהנים: 'והשימותי את מקדשיכם' - מקדש מקדשי מקדשיכם - לרבות בתי כנסיות ובתי מדרשות שבבבל. למדנו, כשאמרה תורה את מקדשי תיראו - שבתי כנסיות ובתי מדרשות בכלל" (ספר היראים סי' ת"ט)

 ---

"ראוי לאדם שיעמוד במקומות הנכבדים באימה וביראה ובתוספת קדושה ויהי מורא שמים עליו בדיבור ומחשבה ומעשה... והמדבר שיחת חולין מסלק מורא שמים מעליו" (של"ה)

---

"כתב באליה רבה בשם הכלבו אוי להאנשים שמשיחים בעת התפלה כי ראינו כמה בתי הכנסת נחרבו בשביל עון זה" (משנה ברורה)

---

ר' חיים ויטאל סיפר על רבו האר"י "ראיתי למורי ז"ל שנזהר בתכלית הזהירות שלא לדבר כלל בבית הכנסת אפילו שלא בשעת התפילה וכמעט שאפילו בדברי מוסר ותוכחות ותשובה לא היה רוצה לדבר כדי שלא ימשך מזה איזה דיבור חול"

---

שבח הדומיה:

"ה' ילחם לכם ואתם תחרישון" (פרשת בשלח)

רבו המקורות התורניים ומעשי הניסים והזכות משמירת הקדושה בבתי כנסיות ושתיקה בשעת התפילה (וההיפך חלילה) וניתן למצוא ברשת בשפע. נביא מעט כדי לחזק ולהתחזק

---

'שמעון בנו אומר, כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה.

ולא המדרש הוא העיקר, אלא המעשה. וכל המרבה דברים, מביא חטא' (מסכת אבות א, יז)

---

'סמא דכולה משתוקא' (מסכת מגילה יח)

רש"י: מבחר כל הסממנין היא השתיקה שלא להרבות דברים והיינו לך דומיה תהלה
 
---
 
"וכל רגע ורגע שהאדם חוסם פיו זוכה בשבילו לאור הגנוז שאין מלאך ובריה יכולים לשער" (אגרת הגר"א)
 
"הדממה מביאה לרוח הקודש" (אורות הקודש)
 

---

מקורות נוספים לקדושת בתי כנסיות וישיבה בהם:

 מבחר פסוקי תהלים בשבח בית ה' ויושביו:

"אשרי יושבי ביתך..."!

"אַשְׁרֵי תִּבְחַר וּתְקָרֵב יִשְׁכֹּן חֲצֵרֶיךָ נִשְׂבְּעָה בְּטוּב בֵּיתֶךָ קְדֹשׁ הֵיכָלֶך"

"אַךְ, טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי--    כָּל-יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית-יְהוָה,    לְאֹרֶךְ יָמִים"
 
"אַחַת, שָׁאַלְתִּי מֵאֵת-יְהוָה--    אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ: 
שִׁבְתִּי בְּבֵית-יְהוָה,    כָּל-יְמֵי חַיַּי; 
לַחֲזוֹת בְּנֹעַם-יְהוָה,    וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ"
 
"מַה-יָּקָר חַסְדְּךָ, אֱלֹהִים:    וּבְנֵי אָדָם--בְּצֵל כְּנָפֶיךָ, יֶחֱסָיוּן. 
  יִרְוְיֻן, מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ;    וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם.  כִּי-עִמְּךָ, מְקוֹר חַיִּים;    בְּאוֹרְךָ, נִרְאֶה-אוֹר"
 
"דִּמִּינוּ אֱלֹהִים חַסְדֶּךָ--    בְּקֶרֶב, הֵיכָלֶךָ"
 
"וַאֲנִי, כְּזַיִת רַעֲנָן--    בְּבֵית אֱלֹהִים;בָּטַחְתִּי בְחֶסֶד-אֱלֹהִים,    עוֹלָם וָעֶד"
 
"אָגוּרָה בְאָהָלְךָ, עוֹלָמִים;    אֶחֱסֶה בְסֵתֶר כְּנָפֶיךָ סֶּלָה"
 
"הֱיֵה לִי, לְצוּר מָעוֹן לָבוֹא--    תָּמִיד, צִוִּיתָ לְהוֹשִׁיעֵנִי:כִּי-סַלְעִי וּמְצוּדָתִי    אָתָּה"
 
"עַד-אָבוֹא, אֶל-מִקְדְּשֵׁי-אֵל;    אָבִינָה, לְאַחֲרִיתָם"
 
" וַאֲנִי, קִרְבַת אֱלֹהִים--    לִי-טוֹב:שַׁתִּי, בַּאדֹנָי יְהוִה מַחְסִי;    לְסַפֵּר, כָּל-מַלְאֲכוֹתֶיךָ"
 
"מַה-יְּדִידוֹת מִשְׁכְּנוֹתֶיךָ--    יְהוָה צְבָאוֹת. נִכְסְפָה וְגַם-כָּלְתָה, נַפְשִׁי--    לְחַצְרוֹת יְהוָה:לִבִּי וּבְשָׂרִי--    יְרַנְּנוּ, אֶל אֵל-חָי"
 
"כִּי טוֹב-יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ,    מֵאָלֶף:בָּחַרְתִּי--הִסְתּוֹפֵף, בְּבֵית אֱלֹהַי;    מִדּוּר, בְּאָהֳלֵי-רֶשַׁע"
 
"יֹשֵׁב, בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן;    בְּצֵל שַׁדַּי, יִתְלוֹנָן.  אֹמַר--לַיהוָה, מַחְסִי וּמְצוּדָתִי;    אֱלֹהַי, אֶבְטַח-בּוֹ"
 
"בְּאֶבְרָתוֹ, יָסֶךְ לָךְ--וְתַחַת-כְּנָפָיו תֶּחְסֶה;    צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ"
 
"שְׁתוּלִים, בְּבֵית יְהוָה;    בְּחַצְרוֹת אֱלֹהֵינוּ יַפְרִיחוּ"
 
"עֵדֹתֶיךָ, נֶאֶמְנוּ מְאֹד--לְבֵיתְךָ נַאֲוָה-קֹדֶשׁ:    יְהוָה, לְאֹרֶךְ יָמִים"
 
 
"אַךְ צַדִּיקִים, יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ;    יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים, אֶת-פָּנֶיךָ"

---

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו