דרישה לביטול החלטת הפסקת פעילות "שאטל המושבה" והחזרתו לצמיתות!

דרישה לביטול החלטת הפסקת פעילות "שאטל המושבה" והחזרתו לצמיתות!

מספר חתימות

545
 
600  

לכבוד:

שר התחבורה מר ישראל כ"ץ

ראש מועצה מקומית גדרה מר יואל גמליאל

הנדון: דרישה לביטול החלטת הפסקת פעילות "שאטל המושבה" והחזרתו לצמיתות!

אנו, תושבי ותושבות גדרה, מוחים בתוקף על החלטת מועצה מקומית גדרה שהתפרסמה בתאריך 19/02/2019 בה נכתב שהחל מתאריך 01/04/2019 שירות השאטלים שניתן בחינם מגדרה לתחנת רכבת יבנה-מזרח בבוקר ומתחנת רכבת יבנה-מזרח לגדרה בערב יופסק לאלתר.

שירות זה התחיל לפעול באוקטובר 2013 ומאז משרת תושבים רבים ומסייע להם להגיע אל יעדם בנוחות, במהירות וללא תשלום נוסף.

ביטול השאטל יפגע פגיעה אנושה באיכות חייהם של תושבי גדרה ואנו דורשים לביטול ההחלטה במיידי.

ראשית, שירות השאטל עד כה פעל בחינם ולכן תושבי גדרה המתניידים בתחבורה ציבורית לא היו צריכים לכלול את איזור גדרה כאשר רכשו מנוי ברב קו. כעת, תושבי גדרה יצטרכו להוסיף את איזור גדרה למנוי מפני שיצטרכו להשתמש בקווי האוטובוסים ליישוב. הוספת איזור זה מייקרת אותו מפני שגדרה אינה נכללת ב"גוש דן מורחב" וכעת התושבים יצטרכו לרכוש את מנוי "גוש דן + דרום". 

להלן תוספת המחירים שתושבי גדרה יצטרכו לשלם:

למנוי חופשי יומי - 26.50 ש"ח במקום 21.50 ש"ח.

למנוי חופשי שבועי - 115.50 ש"ח במקום 94 ש"ח.

למנוי חופשי חודשי - 299 ש"ח במקום 243 ש"ח.

שנית, המועצה המקומית הציעה כפתרון חלופי את קו 30, קו היוצא מתחנת יבנה מערב ישירות לגדרה והציגה אותו כקו נוח "לכאורה", אך הזמנים בהם הוא פועל ממש לא נוחים. הקו אינו מסונכרן עם הגעת הרכבת ובשעות העומס לא פועל בתדירות סבירה לתושבים, מה שיגרום להם להגיע לביתם בעיכוב של 50 דקות ואף יותר בעקבות ביטול השאטל.

להלן זמני הנסיעות בקו לנוחיותכם, כפי שפורסם ע"י המועצה - https://bit.ly/2DRkJ38. בדיקה פשוטה עם זמני הרכבות באתר רכבת ישראל מגלה שהאוטובוס אינו מסונכרן כלל ומהווה תימוכין לנימוק שניתן בפסקה הקודמת.

בנוסף, רכבת יבנה מערב אינה עוצרת בתחנות שבהן רכבת יבנה מזרח עוצרת (למעט תחנות תל אביב), מה שיגרום לתושבים העובדים בערי רחובות, רמלה, לוד, הרצליה ונתניה להאלץ למצוא פתרון להגיע בכל זאת לתחנת יבנה מזרח או לחילופין להחליף רכבת בתחנות תל אביב. שתי הפתרונות יאריכו את זמן הגעתם מאוד ויפגעו אנושות באיכות חייהם.

לצורך הבהרה, ישנו קו אוטובוס שמגיע ליבנה מזרח (קו 35) וקו נוסף שמגיע לרחובות (קו 40), שני הקווים סובלים מאותה בעיית זמנים שתוארה לעיל ובנוסף עוצרים בתחנות רבות ומאריכות את זמן ההגעה לרכבת, ולעיתים אף גורמות לנוסעים לפספס אותה ולהמתין זמן רב בתחנת הרכבת לרכבת הבאה.

לסיום, בגדרה אין תחנת רכבת או תחבורה ציבורית נגישה ונוחה לתושבים הצריכים להתנייד מחוץ ליישוב. עד עכשיו "שאטל המושבה" היווה פתרון הולם שהיה נוח ונגיש. ביטול השאטל יהווה פגיעה אנושה באיכות החיים של תושבים רבים ויגרום להם לשקול מחדש אם גדרה הוא ישוב שנוח לחיות בו.

אנו דורשים שתחזרו בכם מקבלת ההחלטה על ביטול השאטל או לחילופין שתספקו לנו פתרון הולם לנזק שייגרם לנו.

בברכה,

תושבי גדרה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

06/03/2019
העצומה השיגה 500 חתימות!
20/02/2019
העצומה השיגה 100 חתימות!
19/02/2019
העצומה השיגה 50 חתימות!
19/02/2019
העצומה נפתחה