קורונה - חיוב בהקמת סככות הצללה לסופרמרקטים למרחק 40 מטר מהכניסה

אין תמונה

מספר חתימות

5
 
50,000  
פורסם בתאריך: 21/04/2020
 

בעקבות אירוע הקורונה, אנו, אזרחי ישראל, נדרשים לשמור על מרחק של 2 מטרים בינינו בעיקר ובפרט בעמידה בהמתנה לכניסה לחנויות/מרכולים/סופרמרקטים.

אנו כעת נכנסים לתקופת הקיץ הלוהטת, כשהשמש קופחת על ראשינו ואנו נדרשים לעיתים להמתין כ-40 איש בחוץ, בחום, ללא צל בגלל הדרישה להגבלת מספר הלקוחות בחנות, כמו גם על שמירת המרחק.

בעוד שאנחנו מבינים ומסכימים לזמני ההמתנה הארוכים והמרחקים בין הלקוחות, אנו נמצאים במצב שעתיד בקרוב לגבול בסיכון של מכת חום לעומדים בשהות ארוכה בהמתנה לכניסה לסופרמרקטים העמוסים.

אנחנו מבקשים לדרוש כי סופרמרקטים ושאר חנויות אשר משרתות קהל של מאות אנשים ביום, יקימו מסלולי המתנה באורך של כ-40 מטרים (צפי של 20 לקוחות הממתינים במרחק של 2 מטר אחד מהשני) , כאשר מסלולי ההמתנה הנ"ל יהיו עם הצללה ראויה המגנה מפני השמש הישירה.

אך, אין הדרישה מופנית רק לבעלי העסקים.

הדרישה מופנית גם אל הרשויות המקומיות בהן העסקים מופעלים כמו גם אל משרד הפנים.

ולמה?

כיוון שהרשויות המקומיות עשויות להחיל דרישה לתשלומי ארנונה ו/או דרישות בגין רישוי לסוככים.

יש אם כך, לדרוש את הדרישה לביטול גורף לדרישות מגבילות/עלויות של רשויות מקומיות (ערים, מועצות וכו') שלא יטילו כל סנקציה ו/או דרישה כספית מול העסקים אשר יקימו את ההצללות המבוקשות.

בכך יתאפשר לעסקים להקים במהירות את ההצללות ללא חשש מעלויות של הרשויות שיכולות להטיל דרישות כספיות כבדות בגין הוספת סוככים/הצללות וכו'.

אין זאת אשמת הסופרמרקטים בכך שהתורים בכניסה אליהם נוצרו בעקבות תקנות השעה של הקורונה, ולכן אין סיבה שיוענשו (היטלים כספיים לאגרות/רישוי וכו')  על ידי הרשויות בגין הוראות השעה.

אין מדובר ב"קידום מכירות" מטעם הסופרמרקטים, אלא נהפוך הוא, שמירה על בריאות הציבור בעת התקנות החדשות.

יש לזכור שבחורף ובקיץ, העמידה בחוץ רטובים בגשם או חשופים לקרינת וחום שמש עזה, הינם מסוכנים לא פחות.

בואו נעדכן את הנושא מול הסופרמרקטים והרשויות שיעבדו ביחד למען רווחת כולנו.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו