הקמת קו מרכבת פ"ת סגולה,דרך כביש 40 ושכונות הדרום, 471 ואלוף שדה - לת"א

הקמת קו מרכבת פ"ת סגולה,דרך כביש 40 ושכונות הדרום, 471 ואלוף שדה - לת"א

מספר חתימות

1
 
1,500  
פורסם בתאריך: 17/07/2015
 

תושבי שכונות הדרום בפתח תקווה -

קרה לכם שהייתם צריכים להגיע לתחנת הרכבת הקרובה לביתכם, בסך של 15 דקות נסיעה לכל היותר, ונאלצתם להוציא רכב פרטי או לקחת אוטובוס לתחנה רחוקה יותר ? 

קרה לכם שהייתם צריכים להגיע לאזור תל אביב והמרכז, ונאלצתם להחליף מספר אוטובוסים העוברים במרכז העיר ולחוות נסיעה ארוכה ומייגעת ?

הגיע הזמן לשנות את הדברים.

נכון לרבעון הראשון של שנת 2015 מתגוררים בשכונות הדרום בפתח תקווה כ-60,344 תושבים.

אזורים אלו כוללים את שכונות אחדות, תקומה, קריית אלון, שיכון המזרח, יוספטל, הדר גנים, עמישב, שעריה, קרית דוד אליעזר וכפר אברהם. כל השכונות הללו גובלות בכביש מספר 40, העובר באורכו הדרומי בכל העיר פתח תקווה ועובר בתחנת הרכבת סגולה.

במשך שנים הגישה לרכבת זו מוגבלת למדי. בשביל להגיע לשם ללא רכב פרטי, היה צורך בעלייה על קו אוטובוס לתחנה המרכזית, ומשם לקחת קו נוסף העובר בתדירות נמוכה מתחנה מרכזית לרכבת סגולה, קו 67.

הקו החדש למעשה יוכל לתת מענה מהיר ויעיל לאלו המתגוררים בשכונות הדרום וצריכים להגיע ישירות לרכבת הקרובה לאזורם.

לא ייתכן שמתחנת הרכבת סגולה, פרט לקו 67 הנדיר, יעברו רק 2 אוטובוסים תדירים (11,66) שעוברים באזור השרון וכלל לא מגיעים לפתח תקווה !

כמו כן, ההגעה לתל אביב מדרום פתח תקווה ידועה כארוכה ומייגעת כמעט בכל שעות היום. משך זמן הנסיעה בבוקר למרכז תל אביב אורך בממוצע כ-56 דקות, ובדרך חזרה עשוי לקחת כ-75 עד 85 דקות עם החלפות בדרך! פרק זמן שבנסיעה ברכב פרטי אורך פי שניים פחות זמן.

הקו הנ"ל עתיד יהיה להתחיל את מסלולו מהרכבת, להמשיך על כביש 40 ולעצור בכל התחנות שבו, שכן כל תחנה גובלת בשכונה שונה. מיד לאחר מכן הקו ייכנס לכביש 471 ויעבור דרך תחנת בר אילן - שירות יעיל גם לסטודנטים באוניברסיטה. הקו ימשיך דרך כביש 4 לדרך אלוף שדה (רמת גן), ייסע לדרך השלום (גבעתיים) ויעבור גם בתחנת רכבת השלום. הקו יפנה לדרך בגין ומשם ימשיך לתחנה המרכזית החדשה (תל אביב). מסלול דומה לקו 472 שהושק רק כשנה קודם לכן ושיפר את איכות החיים של תושבי ראש העין עם גישה נוחה לת"א.

יתרונות עיקריים של הקו:

  1. הפחתת המשתמשים ברכב הפרטי ועידודם לשימוש בתחבורה ציבורית יעילה יותר ונגישה יותר לאזורים שונים במרכז הארץ ומחוצה לו.
  2. שירות יעיל לחיילים וקצינים אשר משרתים במקומות שונים בארץ, אליהם ניתן להגיע באמצעות נסיעה ברכבת סגולה, לעתים גם מרכבת השלום - שגם דרכה הקו עובר.
  3. שירות יעיל לסטודנטים אשר לומדים באוניברסיטת בר אילן - דרכה הקו עובר, וגם לאוניברסיטת תל אביב דרך תחנת הרכבת.
  4. הפחתת הנוסעים בקווים עמוסים העוברים במרכז העיר, כגון 99 23 16 62 אשר משמשים לרוב כחלופה בלבד ועל כן חווית הנסיעה בקווים אלה לא נעימה.

כך אמור להיראות המסלול של קו 267 משני הכיוונים:

מתחנת רכבת פתח תקווה סגולה - לתחנה מרכזית חדשה תל אביב

מתחנה מרכזית חדשה תל אביב לתחנת רכבת פתח תקווה סגולה

כל כיוון כולל 29 תחנות. כל התחנות כבר קיימות ופעילות. כאשר תאושר פעילותו, חברת דן תהיה המפעילה שלו.

אנא תרמו למאבק, הקדישו כמה שניות מזמנכם וחתמו על העצומה. אנו מתכוונים לפעול בכל דרך אפשרית על מנת שהקמתו של הקו תצא לפועל כבר בקרוב.

כולנו למען תחבורה ציבורית ראויה ונגישה!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו