לקויות למידה- "ויקוו לעשות ענבים ויעש באושים" הקץ לאיבחונים

אין תמונה

מספר חתימות

5
 
100,000  
פורסם בתאריך: 21/02/2012
 
    אנו עדים לתוםפעה ייחודית: בעוד שבכל העולם, אחוש לקויי הלמידה הוא בין 10-20% הרי שאצלנו האחוזים מגיעים לעיתים ל- 50% ואף ליותר !מתברר שככל ההאוכלוסיות חזקות י יותר מבחינה כלכית אחוז לקויי הלמידה עוולה בהתאם.יש מי שנהנה ויש מי שמפסיד.מיהם הנהנים? הפסיכולוגים, המאבחנים הדידקטיים והמכונים הפרטיים הרבים שצצים כפטריות אחר הגשם.מי המפסידים? ההורים שנאלציים לשלם סכומים של אלפי שקלים לאבחון, צוות המורים הכורע תחת העומס של מלוי טפסים, התלמידים שצריכים תוך זמן קצר ובלתי סביר להבחן במבחניים עם וובלי התאמות.יש לזכור שאת הטפסים ביה"ס חייב להגיש לוועדת התאמות של משרד החינוך כשלושה חודשים בלבד לאחר תחילת הלימודים. תקופה זו עמוסה בחגים וחופשות, דבר שגורם לכך שהמורים לא מספיקים להכיר את התלמידים בתקופה קצרה צו ולכן גם לא יכולים לענות על שאלות העוסקות לאפיוני התלמידים.עולות תמיהות רבות: איך יתכן שכל כך הרבה תלמידים מאובחנים כלקויי למידה? מדוע אחוז התלמדים המאובחנים באוכלוסיות חזקות גבוה? האם כל מי שמשלם עבור האבחון מקבל המלצוות להתאמות? איך קורה שכמעט אין תלמידים שנכשלים בהתאמה שנקראת מבחן בע"פ? מה לגבי התוופעה שבה רוב הפסיכולוגים ממליצים על ההתאמות שבי"ס ביקש?מה אנו מציעים?לא עוד אבחוניים. כך נחסוף הרבה כסף להורים ולא נזין את המכונה המשומנת שקמה על יוצרה. כך יחסכו הרבה שעות עבודה מבוזבזות על הצוות הבית ספרי שיוכל להתפנות לעשות את מלאכתו המקצועית.ייחסך הרבה כסף וזמן בכך שלא יתקיימו וועדות התאמות של משרד החינוך הכוללים צוות גדול של מפקחים פסיכולוגים ויועצים. לא יהיה צורך בוועדות ערר.מי יחליט על מתן התאמות לתלמידים.הצוות הבית ספרי הוא זה שמכיר את התלמיד מקרוב. הוא זה שיקבע וינמק אילו התאמות יקבל. ניתן להלפוך את החיסרון ליתרון: בזכות תלמידים עך לקות למידה תלמידם נוספים יזכו להתאמות בבחינות:כולם יקבלו תוספת זמן והקראת שאלון דבר שלא דורש השקעה גדולה. במקום בוחן בע"פ, תלמידים המתקשים להתבטא בכתב יליטו את עצמם לרשם קול ללא תווך של בוחן. כך יחסך זמן של בוחנים בע"פ והציון ינתן על סמך הידיעות ולא על סמך העזרה של הבוחן. סביר להניח שבצורה זו כמות הנבחנים בע"פ תרד.לגבי החשש שמורים יתנו באוםפן גורף את ההתאמות ללא ערימת קשיים, ניתן להעלות טעון זה גם לגבי הפסיכולוגים.באשר למבחנים מותאמים- יש להשאיר שיקול דעת לצוות המקצועי של בי"ס ובלבד שבכל בי"ס מספר המבחנים המותאמים לא יעלה על אחוז מסויים.ניתן להתסייע בכסף הרב שנחסך ע"מ לצרף לצוות בי"ס תקן של מאבחן דידיטטי שיעזור באיתו ותבמיכה של התלמידים. צוות בייה"ס יוכל השקיע זמן לעבודה נכונה עם התלמידים במהלך השנה ולא ר4ק בטיפול בקבלת ההתאמות.זה נהנה וזה לא חסר- מתברר שהרבה מאד הצעות והמלצות לתלמידים עם לקות למידה מתאימות ועשויות לעזור לכלל התלמידים: הכנת תרשימי זרימה, הוראות קצרות ובהירות של המורה, חלוקת משימות ארוכות לחלקים קטנים, לעודד עניין, ללמד כיצד לאגן שולחנות ווחומרים.בזכות תלךמידים עם לקות למידה כל הכתה זוכה.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו