שכר דיפרנציאלי לעובדי הוראה איכותיים
מספר חתימות
19 |
|
50 | |
פורסם בתאריך: 24/07/2011
עובד/ת הוראה נכבד/האני פונה אליך מורה,מנהל אייכותי משקיען שרואה בעבודת ההוראה שליחות וצורך עז לתרום למערכת החינוך מתוך תחושת אחריות ושותפות להכשרת דור העתיד . לחתום על עצומה זו כאשר הנידון בה הוא תשלום שכר דיפרנציאלי לעובדי הוראה. שמשמעותו תשלום משכורת ע"פ תפוקות ויעילות עבודת המורה שתיקבע ע"פ אמות מידה מדידות אובייקטיביות. חיצוניות ממוצע השגים גבוהה , שביעות רצון התלמידים ע"פ שאלון חיצוני לכל מורה בנפרד ולא באופן כללי בשאלוני מיצ"ב . הפעלת יוזמות חינוכיות ותרומת שעות נוספות ליישום מוצלח של תפקוד הולם. ולא רק ע"פ תארים אקדמיים כפי שמקובל היום יש להפריד בין היידע וההכלה חשובים ככל שיהיו לבין עבודת שטח מיטבית!ברפורמת אופק חדש נתנו את הדעת על שיפור תנאי המורה דבר יעל כשלעצמו אך לא התייחסו כלל לתמריץ כלכלי עבור מורה אייכותי הנותן תפקות יעילות למערכת החינוך(כנ"ל גם למנהלים). לאורך כל הרפורמה ניתן לראות כי אומצו חלקים נרחבים מהעולם העיסקי מדוע לא אימצו את עניין התפוקות והבונוסים בצידם? עובדה זו היה בידה לתמרץ עובדי הוראה אייכותים להשתלב במערכת לאורך זמן רב ולהביא לתוצאות טובות יותר ויעילות.בדרך זו יצאו כולם נשכרים גם מנהלי בית הספר יהנו מצוות אייכותי בעל נכונות גבוהה יותר לתרומה כדברי חז"ל קנאת סופרים תרבה חוכמה". וגם המורה/ הגננת וכל עובד הוראה ברמה האישית . פיתרון זה היה נותן מענה למצוקה הרווחת בחדרי המורים בא ניתן לראות כיצד מורה בוחר להשחג מעמד (כחלופה לתרומה כספית בצורך טבעי בפידבק חיובי לא רק מחמאה מצד מנהל בית הספר) וזאת על חשבון חבריו לצוות וכל האמצעיים כשרים למטרה. הדבר גורם לסיכסוכים בין צוותי ההוראה ולאווירה שלילית בחדר מורים המשליכה על התלמידים המקבלים את המורה ממורמר המתוסכל ואפקט הדומינו מוביל לירידה באייכות האקלים הבית ספרי. בעצומה זו יש דרישה לצד השקעה מצד העובד והמעסיק -משרד החינוך הדבר הוגן וראוי לתיקון מיידי. על מנת לזרז את המהלכים אנא חתום על העצומה והפץ בזריזות בין חבריך.בתקווה להצלחה!דנה(עובדת הוראה בעלת 10 שנות ותק משרד החינוך)