העשרת מחוננים - רוקח

אין תמונה

מספר חתימות

21
 
50  
פורסם בתאריך: 21/07/2021
 

אנו הורי הילדים העולים לכיתות ד' ו-ה'  במסלול מחוננים בבית הספר רוקח, פונים בבקשה לעזרה, לאחר מספר שיחות שניהלנו עם גורמים בעיריית תל אביב והנהלת בית הספר רוקח, והפנייתנו לאגף המחוננים תוך הבהרה כי הנושאים מטה מצויים בתחום אחריותו הבלעדית.

ילדינו משולבים באחת משתי כיתות המחוננים היעודיות בתל אביב.המתגוררים בשכונות הצפוניות (עבר הירקון הצפוני), משויכים ללא יכולת בחירה, לבית הספר רוקח הממוקם בדרום העיר, בזמן שילדי המרכז משוייכים למרכז העיר.

הלומדים במסלול המחוננים ברוקח מגיעים ברובם מצפון תל אביב, מבלים כשעה וחצי לכל הפחות מדי יום בהסעות.

בימים בהם יש פקקים חריגים, הפגנות באיילון, מזג אויר סוער, תאונה בדרך וכו', זמן הנסיעה מוכפל או לחלופין הורים בוחרים שלא לשלוח את הילדים לבית הספר (לאור זמן וסכנת הנסיעות). מצב התחבורה בעיר הולך ומחמיר וזמני הנסיעה מתארכים. זמן שהותם של הילדים בכבישים לא הגיוני, סביר או מתקבל על הדעת ופוגע בהם. זמן הנסיעה הארוך אף מונע מילדינו להשתתף בחוגים הקהילתיים באזור מגוריהם לאור הגעתם המאוחרת לביתם ומנגד גם בחוגים קהילתיים באזור בית הספר רוקח, שכן אין הסעות חזרה לאחר סיום החוגים והפעיליות.התלמידים הלומדים ברוקח מתנתקים חברתית מחבריהם באזור בעוד התלמידים בגרץ נמצאים בסמיכות לחבריהם ולביתם.

• השנה, שנת קורונה ותלמידנו "נעקרו" באופן מוחלט ומיידי מסביבתם הקרובה. השנה הייתה שנה קשה, שנת התמודדות עם כתה חדשה ומאתגרת, סגרים ושינויים תכופים, מרחק מהקהילה ומחברים. שנה בה תלמידים רבים חוו רגרסיה, ובעיות התנהגות שצצו לפתע לאחר המעבר. מעבר חד ופתאומי כפי שהילדים חוו מצריך תמיכה והכוונה על-ידי אנשי מקצוע מנוסים ובעלי הסמכה לחינוך מחוננים, כדי שיחזקו את הילדים במיוחד בשנת מעבר קשה ומאתגרת. לאורך השנה הקשה הזו ונכון לזמן זה אין במסלול רוקח מספיק מורים מוסמכים העומדים בקריטריונים שהוצבו על-ידי משרד החינוך לחינוך מחוננים. בפועל רק מחצית מהמורים במסלול מוסמכים ועל כתפיהם התוכנית נשענת. מצב בו שתיים מתוך ארבע הכיתות מקבלות מורים מוסמכים בעלי ניסיון חיובי מוכח, אינו יכול להתקיים, במיוחד ובעיקר בכיתה של ילדים רכים, שאך נקלטה למסלול.

• עד השנה שעברה שולבו תלמידי בית הספר במסגרת יום העשרה שבועי במרכז עמי"ת, הממוקם בצפון העיר, לשביעות רצונם המלאה, תוך חשיפה לתכנים מותאמים ולתכנית מוקפדת. זאת על מנת לפצות על אי הנוחות המובנית הנובעת מלימודים מרוחקים וממסלול הלימודים ברוקח, אשר נבנה בשנים האחרונות.

• נכון להיום התלמידים זוכים ללימודי העשרה במסגרת בית ספר רוקח, אך מדובר בתכנית פחות מאורגנת ומלוטשת, בעיקר בשל העובדה שסגל מורי התכנית נאלץ לטפל בנוסף לתחומים הפדגוגיים גם בתחומי ההעשרה, ובהחזקת המסלול מעל המים תוך אתגרים של מחסור במורים ותחלופה גבוהה של אנשי מקצוע.

• אנו עדיין רחוקים מביסוס המסלול ברוקח ביחס לדרישות אגף המחוננים במשרד החינוך, ונדרשת עבודה מאומצת ועזרה בגיוס, ניהול והכשרת המורים במסלול, וזהו המיקוד ברוקח כעת.

• מתן ההעשרה במסגרת בית הספר אל מול ההעשרות הניתנות במרכזים, אינו משתווה ויכול להשתוות הן בתכנים והן באתגרים מול התלמידים. אין כל סיבה שלא להעזר על המקצועיות של מרכז ההעשרה העירוני עד להבניית המסלול וביסוסו.

• החל מכתה ה' תלמידי גרץ משובצים גם במסגרת יום לימודים שבועי באוניברסיטת תל אביב. מסיבה שאינה ידועה לנו תלמידי רוקח אינם חלק ממסגרת זו.

• לסיכום: נוצרה כאן א-סימטריה בולטת בין התלמידים בשני בתי הספר. התלמידים ברוקח משלמים מחירים משמעותיים (מעל לשעה וחצי זמן נסיעות, פגיעה במרקם החברתי וכיו"ב) על בסיס למידה בדרום העיר, והתמודדות עם מחסור כבד במורים, בעוד התלמידים בגרץ נהנים ממצב משופר משמעותית. זה אינו מצב הוגן. ילדינו משלמים מחיר כבד ועלינו לוודא שיפיקו את המירב מהשקעה זו, אך לצערנו כרגע הם מופסדים מכל כיוון.

• אנו בטוחים וסמוכים שבואו/ה של המנהל/ת החדשה לבית הספר רוקח, יחד עם עבודתו המסורה והמאומצת של רכז המסלול רביב ברסלע, יד ביד ובליווי ותמיכה צמודים מאגף למסלול מחוננים, המסלול יעלה על דרך הישר יבנה וישתקם בצורה מיטיבה.

• לאור כל זאת אנו סבורים שיש להשיב עטרה ליושנה, ולהחזיר את תלמידי רוקח לפעילות במרכז עמי"ת באופן מיידי החל משנת הלימודים הקרובה. כפועל יוצא, כל ההורים כאחד נרשמו ליום ההעשרה שבועי במרכז עמי"ת.

• אנו מצפים מהאגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים להפנות אוזן קשובה לבקשותינו ולהיעתר לבקשה על מנת לייצר איזון והוגנות עבור הילדים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו