אנו, תושבי שכונת רמות בירושלים, החתומים מטה, מביעים מחאה חריפה על החלטת הנהלת קניון רמות להחיל שיטת תשלום חדשה ובלתי הוגנת בחניון הקניון – החלטה שפוגעת פגיעה קשה בציבור התושבים, בהורים הצעירים ובבעלי העסקים המקומיים.
רקע:
קניון רמות הוא המרכז המסחרי והציבורי היחיד בשכונה, והוא כולל שירותים חיוניים שאין להם תחליף, כגון:
-
טיפת חלב היחידה בשכונה
-
קופות חולים ובתי מרקחת
-
סופרמרקטים, מאפיות וחנויות מזון
-
סטודיו/מכון לכושר לנשים וגברים
-
שירותים יומיומיים נוספים הנחוצים לכל משפחה.
מאז תחילת עבודות הרכבת הקלה, בוטלו עשרות מקומות חניה ברחובות הסמוכים, וכתוצאה מכך הפך חניון הקניון למוקד החניה היחיד באזור. בנוסף, הנהלת הקניון הסבה חלק ממקומות החניה לשטחי מסחר, מה שצמצם עוד יותר את מספר המקומות הפנויים.
המדיניות החדשה:
החל מאתמול הונהגה בקניון שיטת תשלום חדשה ובלתי הגיונית:
-
אמנם קיימות 3 שעות ראשונות חינם,
אך הדבר תקף לכניסה אחת בלבד ב-24 שעות. -
כל כניסה נוספת באותו יום מחויבת בתעריף 7.5 ש"ח לרבע שעה או חלק ממנה, כלומר 30 ש"ח לשעה - תשלום מוגזם, דרקוני ומנותק מהמציאות.
מדיניות זו פוגעת במיוחד בהורים לילדים, ובעיקר באימהות, הנדרשות להגיע לקניון מספר פעמים ביום לצרכים חיוניים – כמו ביקור בטיפת חלב בבוקר, סידורים או קניות בצהריים/בערב או אימון בסטודיו לכושר בערב.
השלכות המדיניות החדשה:
-
פגיעה ישירה בבעלי העסקים בקניון: הלקוחות הקבועים של הסטודיו לכושר, חדר הכושר והחנויות יחשבו פעמיים לפני שיגיעו – ויעדיפו ללכת למקומות אחרים, כמו הקאנטרי, שם החניה חינם.
-
ירידה צפויה בהכנסות העסקים ובכך גם פגיעה במרקם הכלכלי המקומי של השכונה.
-
פגיעה באוכלוסיות מוחלשות – הורים צעירים, חולים ומבוגרים שמתקשים להשתמש בתחבורה הציבורית – שייאלצו לשלם סכומים לא סבירים רק כדי לקבל שירותים בסיסיים.
אנו פונים להנהלת קניון רמות לפעול בהוגנות:
-
לבטל לאלתר את מדיניות התשלום הדרקונית ולהנהיג מודל חניה סביר, בדומה לזה הקיים בקניון מלחה ובקניונים אחרים בעיר.
-
לאפשר לפחות שתי כניסות חינם ביום, לצורך שימוש בשירותים חיוניים.
-
לטפל מול העיריה במצוקת החניה הקשה שנוצרה עקב ביטול מקומות החניה ברחובות הסמוכים, ולמצוא פתרונות עם העירייה.
אנו, תושבי רמות, קוראים להנהלת הקניון חיזרו בכם מהמדיניות הבלתי הוגנת!
