דרושה רכבת בשישי ומוצ"ש

דרושה רכבת בשישי ומוצ"ש

מספר חתימות

149
 
1,000  

חיתמו על עצומה שתועבר לשרת התחבורה, רכבת ישראל, הסתדרות העובדים ובית הדין הארצי לעבודה!

מזה למעלה משנה אין לתושבי ישראל אפשרות לנסוע ברכבת בשישי ובמוצאי שבת, עקב חישמול מסילות שונות ברחבי הארץ. רכבות סוף השבוע היו אמורות לחזור לפעול במהלך נובמבר 2021, עם חניכת הקווים החשמליים. 

אבל כעת, עקב מאבק בין הנהלת רכבת ישראל להסתדרות עובדי התחבורה, ידחה חידוש הפעלת הרכבות, מה שאומר שכולנו נאלץ להמשיך לעמוד בפקקים ולהיטלטל באוטובוסים בשעות העומס!

ועד עובדי הרכבת מסר לעיתון דה-מרקר שהרכבות החשמליות יפגעו בשכר של עובדים שתפעלו  עד כה רכבות דיזל: כ-1000 עובדי רכבת יספגו גריעה ממוצעת של 800 ש"ח משכרם. עד שלא ייענו דרישותיהם, עובדי הרכבת לא מאפשרים את הכנסת קטרים וקרונות חשמליים להרצה ניסיונית, דבר היוצר בתורו עיכוב נוסף בהפעלת הרכבת בשישי ומוצ"ש, וכן מונע תגבור הרכבות הקיימות (כך שתכיפותן תהיה 3-4 רכבות בשעה ולא 1-2 כמו עכשיו).  

הנהלת רכבת ישראל מצידה מטילה את מלוא האחריות על עובדי הרכבת, אם כי גם עליה מוטלת חובה להציע פיצוי ראוי לעובדים שתנאי השכר שלהם אכן נפגעו. 

המאבק בין רכבת ישראל לוועד העובדים מונע את המעבר המבורך לרכבות חשמליות וידידותיות לסביבה, ומוסיף נטל על עשרות אלפי ישראלים שנאלצים להתקדם לאיטם בפקקים, ברכבים פרטיים ומזהמים.  

אנו קוראים לבית הדין הארצי לעבודה לחייב את הצדדים להגיע לפשרה שקולה במהירות! לא ניתן להם לנהל את המאבק על גבינו! חתמו על העצומה ועזרו לשפר את איכות החיים שלכם ושל רבים אחרים!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

15/11/2021
העצומה השיגה 100 חתימות!
08/11/2021
העצומה השיגה 50 חתימות!
01/11/2021
העצומה נפתחה