הארכת קו רכבת העמק לפחות עד תחנת בנימינה

הארכת קו רכבת העמק לפחות עד תחנת בנימינה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 2 חתימות.
פורסם בתאריך: 26/11/2020
 

לכבוד שרת התחבורה ח''כ מירי רגב

אנו החתומים מטה, תושבות ותושבי אזור העמקים, מבקשים מכבודה לקדם בתוקף תפקידך כשרת התחבורה את נושא תחנת רכבת בנימינה כתחנת ההחלפה הקבועה בקו מסילת העמק. תחנת בנימינה הינה אחת מתחנות הרכבת המרכזיות בארץ וממנה יוצאות רכבות רבות, הן לאזור ת"א והן לתחנות השרון. בכך ,ייחסכו למאות אלפי תושבי העמקים זמן יקר ומטרד משמעותי בנסיעותיהם הרבות למרכז הארץ, בדומה לאלה הגרים בכרמיאל וסביבותיה בגליל, או אלה הגרים בנהריה, עכו והקריות.

כיום, נסיעה מתחנת רכבת עפולה להרצליה אורכת כשעתיים (יותר מאשר לתל אביב) וכרוכה בהחלפת שלוש רכבות. דבר המצריך מהנוסעים המתנה מצטברת בת 18-27 דקות, בין כלל הרכבות. הנוסעים לערי השרון (רכבת פרברית) לתחנות חדרה, נתניה, ספיר וכו.. נאלצים להסתגל לחוויית נסיעה צפופה, בלתי נוחה (חשיפה לתנאי מזג האוויר בתחנות) ופעמים רבות מפסספים סנכרון בין הרכבות (איחור/תקלה באחד משלושת הקווים גורר פספוס קריטי) ונאלצים להמתין שעה שלמה לסנכרון הבא בקו העמק, שפועל אחת לשעה.

קו העמק הינו הקו היחידי בארץ אשר מסלולו קצר ואינו ממשיך לערי המרכז, ותדירותו נמוכה ביותר.

לשם השוואה, המרחק מתחנת כרמיאל לת"א הינו 127 ק"מ (רחוק יותר מתחנת עפולה). ובכל זאת, זמן הנסיעה ברכבת בין תחנת כרמיאל לתחנת ת"א מרכז אורך כ- 1:36 (פחות מעפולה לת"א) ורוב הרכבות במהלך היום, בקו זה (כרמיאל לת"א) הינן ללא החלפה ומקשרות לרכבת הפרברית באמצעות תחנת חדרה.

כרמיאל אינה דוגמה יוצאת דופן. תחנות רכבת נוספות בפריפריה, בצפון ובדרום, מספקות שירות רכבות ישיר (ללא החלפה) בינן לבין ת"א וביניהן תחנות עכו, להבים, שדרות, נתיבות, אופקים ועוד.איננו רואים סיבה מדוע קו רכבת העמק נותר מאחור.

אנו מודים לך על החלטתך החשובה והמשמעותית לצאת בפיילוט העונה על בקשתנו זו, להארכת מסילת העמק עד לתחנת בנימינה. אנו מבקשים תכנית סדורה וקבועה לאור המצב שתואר לעיל, ובהתאם לצרכי תושבי העמקים, אשר מצפים ליישום החלטה בעלת משקל משמעותי בחייהם.

אנו מבקשים להפוך את הפיילוט עליו החלטת לפתרון של קבע, ויפה שעה אחת קודם

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו