עצירת פרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן והצורך בחשיבה מחודשת לפי צרכים עתידיים

עצירת פרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן והצורך בחשיבה מחודשת לפי צרכים עתידיים

מספר חתימות

42
 
50,000  
פורסם בתאריך: 01/10/2015
 

עצירת פרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן במתכונתו הנוכחית.

יש צורך בחשיבה חדשה/עדכנית לפי צרכים נוכחיים ועתידיים בהתחשב בטכנולוגיה אליה שאר העולם פונה.

תחילתו של רעיון הרכבת הקלה בשנות ה 60 . רעיון מבורך אבל במדינת חלם ישראל לקח 50 שנה לממש.   בשנות ה – 90 החלו לחשוב ביתר רצינות והחלו לתכנן. מאז ועד היום התוכניות שונו, עודכנו למכביר.

התוכניות עודכנו מס' רב של פעמים ללא שיתוף מידע בהתעלמות מוחלטת מאינטרס וצרכי הציבור.

ביטול גורף ( ללא מתן הסברים הגיוניים ) של מאות התנגדויות אשר הציבור הגיש לאורך השנים.

קיימת הסכמה רחבה של הציבור וגורמים מקצועיים על אי נחיצותו  של הפרויקט, התוכניות אינן משרתות את צרכי התחבורה העכשוויים והעתידים.

הררי כספים ( כ 3.5 מיליארד ש"ח ) בוזבזו על תכנונים שונים ומשונים, עיכובים ושחיתויות.

רק להזכיר שבשנה שעברה מנכל נת"ע ( חברה ממשלתית אשר אחראית על הפרויקט ) נעצר בגין שחיתות.

בשנה האחרונה נערכו מידי פעם מפגשי שיתוף ציבור בהנחיית חברת  CR ( קבלן משנה של נת"ע )  שכל תפקידה לצמצם התנגדויות ציבור, לבצע פעולות "הפרד ומשול" בכדי לפלג את הציבור ולאפשר ללקוח שלה שקט תעשייתי. בכל המפגשים לא הועברו חומרים מקצועיים מפורטים, בעצם חוץ משרטוט קווי הרכבת שכבר אושרו סטטורית אין תכנון סביבתי, עירוני ותחבורתי סופי משני צידי המסילה והאזורים העוטפים.

בנתיים העבודות מתנהלות בעצלתיים, ברור לכולם שלא יעמדו ביעדים. אף אחד לא ממהר. לא אכפת מההשלכה של העבודות על בעלי העסקים ותושבי השכונות מסביב.

לפי פרסום מהשנה האחרונה, הקו האדום יהיה פתוח לקהל הרחב בשנת 2021 ושאר הקווים עד שנת 2040, לפני פרסום העיכובים והאיחורים הצפויים.

בנוסף, בתחילת השנה פורסם שעלות בניית הקו האדום מוערכת בכ 10 מיליארד ש"ח. בפרסום אחרון דווח שאולי תהיה חריגה של 6! מיליארד ש"ח. אתם קולטים!

באותו פרסום מתחילת השנה, עלות כל הקווים בפרוייקט הוערכו בכ 120 מיליארד, לפי החריגה הכספית המוערכת בבניית הקו האדום, תעשו חישוב כמה הפרוייקט יעלה לנו, הציבור בסופו של דבר.

מה לא נאמר, היריעה קצרה מלהכיל. פשוט תקראו בעיתונות. כל המידע שם.

גם בכירי משרד האוצר מתנגדים לתוכנית במתכונת הנוכחית ורוצים לבטלה.

פרסום בלעדי מתאריך 01/10/15 ב YNET:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4706017,00.html

"מסמך פנימי של אגף האוצר מצייר תמונה עגומה מאד עבר אזרחי המדינה, ותושבי תל אביב בפרט. לפי המסמך, פרויקט הרכבת הקלה שזה עתה יצא לדרכו לא יעמוד בביקוש למערכת הסעת המונים כבר בעוד שנים ספורות... "

( "חלופה A4 הפרויקט הנוכחי, ה.פ) לא מתפקדת בשנת 2040 וכנראה גם הרבה קודם. תחזית הביקוש לקווים 'אדום', 'ירוק' ו'סגול' גבוהה מהקיבולת". עוד אומרים שם כי "נדרש שלד משמעותי של קווי מטרו כדי לעמוד ביעדי התוכנית והיקף הביקוש".

מדובר באסון תחבורתי ועירוני. עדיין לא מאוחר לעצור את פרוייקט הרכבת הקלה

לעצור! יהיה יותר זול, לבצע חשיבה מחדש, תכנון וביצוע לפי הצרכים הנוכחיים והעתידיים של ציבור מדינת ישראל.

משרד התחבורה והרשויות המקומיות מבינים שהפרוייקט לא יוכל להמשיך ללא תמיכת הציבור, הכוח בידינו!

הצביעו נגד המשך פרויקט בניית הרכבת הקלה במתכונת הנוכחית

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו