זירוז עבודות הרכבת הקלה

מספר חתימות
10 |
|
10 | |
הטענה שלנו כקבוצה היא שפעילות הרכבת שזמן תכנון ובניית הרכבת הקלה אינו תקין ופוגע בזכויות האזרחים ותושבי הערים בהן היא עוברת
העיכובים בנסיעות הרכבת הקלה נמשכים מזה שני עשורים, נת"ע הוקמה ב-1996 ולאחר ביצוע סקר היתכנות, תכנון וויכוחים תקציביים, הקו האדום אמור היה לצאת לדרך ולהפתח כבר ב-2012 ובתקציב של 10 מיליארד שקל בשיתוף המגזר הפרטי. אך לאחר שנפסל המכרז למימון הפרויקט בשל קשיים פיננסיים של החברה הזוכה, החליטה הממשלה כי הפרויקט ימומן מתקציב המדינה, נת"ע תנהל אותו ומעליה תפעל ועדת היגוי של משרדי הממשלה. באוגוסט 2015 פוצץ גשר מעריב בטקס בהשתתפותו של שר התחבורה דאז ישראל כץ והפרויקט יצא לדרך. הסיום המתוכנן היה אוקטובר 2021, לפני יותר משנה - אז מאות אלפי נוסעים אמורים היו להשתמש ברכבת קלה מבת ים דרך יפו, אלנבי בתל אביב, מגדלי עזריאלי, תחנת הרכבת סבידור ועד לתחנה המרכזית בפתח תקווה . אומדן הפרויקט עודכן ל-16 מיליארד שקל
בנוסף לכך בעקבות העבודות של הרכבת הקלה, חופש התנועה של אזרחים רבים מוגבל. רחובות רבים סגורים לנסיעה. דוגמה הממחישה זאת נמצאת בכתבה: "שימו לב: שינויים בהסדרי התנועה בגלל עבודות הרכבת הקלה" מאת אייל יצחקי ובה רשום "לא תתאפשר המשך הנסיעה ישר ברחוב בר כוכבא, דרך צומת הרחובות אורלוב – בר כוכבא, לנוסעים בשני הכיוונים• לא תתאפשרנה הפניות שמאלה מרחוב אורלוב לרחוב בר כוכבא, לבאים משני הכיוונים