שיטת ניקוד בקורס

שיטת ניקוד בקורס

מספר חתימות

69
 
100  

אנו, סטודנטים בפקולטה להנדסה במכללת "שנקר" פונים למרצה של הקורס מר אור פרץ בבקשה לבטל את חובת המעבר בקורס "תכנות מתקדם בפייתון" על סמך מענה על שאלה אחת בבחינה בעל פה או לשנות את שיטת הניקוד בקורס.שיטת הניקוד בקורס הנ"ל התבצעה באופן הבא: 30 אחוזים ניתנו על 5 מטלות לא פשוטות שהתבצעו במהלך כל הסמסטר. 40 אחוזים ניתנו על הגשת פרוייקט גמר ביחידים או בקבוצות של עד 3 סטודנטים. 30 אחוזים ניתנו על מבחן בעל פה שארך כ 10 דקות לקבוצה ונערך במהלך יום אחד משותף לכל הסטודנטים והיה מורכב משני חלקים – 15 אחוזים על פרזנטציה קבוצתית של פרוייקט הגמר ו15 אחוזים ניתנו על סמך מענה על שאלה אחת מתוך מאגר של כ 60 שאלות שנשאלו בצורה רנדומלית, כאשר יש חובת מעבר על המבחן בעל פה – כלומר – לקבל לכל הפחות 16 מתוך 30 בחלק זה. שיטת הניקוד הנ"ל יוצרת מצב בעייתי ומורכב מאוד שכן סטודנט שלכל אורך הסמסטר ביצע את המטלות כנדרש ומבין את החומר (כלומר, צלח את כל המטלות) יכול היה להכשל על סמך מענה שגוי בעל פה על שאלה אחת בזמן קצוב (בין דקה ל- 2 דקות וחצי). בנוסף, חלוקת השאלות לדעתנו הייתה לא הוגנת הן מבחינת שוויוניות ברמת השאלות  (לטענתנו לא כל השאלות היו באותה רמת קושי) והן מבחינת המשקל של המבחן בעל פה, לדוגמא: סטודנט שכל הסמסטר היה עם ממוצע של מעל 90 אבל לא הצליח לענות על שאלה אחת בלבד (עקב לחץ, "בלאקאאוט", זמן קצוב וחוסר יכולת להשתמש בתוספת זמן וכו') יכשל בקורס למרות שהממוצע שלו עובר בהרבה את המינימום (לצורך הדוגמא נניח בין 80 ל 90 כולל המבחן בעל פה) לעומת סטודנט אחר שכל הסמסטר היה עם ממוצע של 60 אבל כן הצליח לענות על שאלה אחת בעל פה (עקב קבלת שאלה קלה, שאלה בנושא שאותו סטודנט למד טוב יותר משאר הנושאים, מוכנות לשאלה ספציפית לאחר שיחה עם סטודנט אחר שנבחן על אותה שאלה קודם לכן באותו היום וכו') ולכן אותו סטודנט כן יעבור את הקורס. בנוסף, מר אור פרץ לא פרסם ציונים של מטלת הבית האחרונה לפני המבחן כך שלא הייתה לנו הסטודנטים את האופציה לראות את הטעויות שלנו ולהסיק מהן מסקנות לקראת פרוייקט הגמר והמבחן בעל פה. אנו חושבים שהתניית מענה על שאלה אחת במעבר של קורס שלם מבלי להתחשב במספר גבוה של פרמטרים נוספים ברמת קושי גבוהה הינה שיטת ניקוד לא הוגנת ויוצרת מצב של חוסר בשוויוניות בין הסטודנטים. עוד נציין כי הרבה סטודנטים שלא עברו את הקורס נכשלו בשאלות ספציפיות ובנוסף שרוב הנכשלים נכשלו בשעות הבוקר המאוחרות או הצהריים המוקדמות. כמו כן סטודנטים בעלי תוספת זמן לא קיבלו את האופציה להשתמש בה (מפאת חוסר בזמן). אנו מרגישים שנעשה לנו עוול ומצפים לתמיכה מלאה של כל מי שקורא עצומה זו ובפרט של מר אור פרץ בשינוי שיטת הניקוד של הקורס בצורה שלא תפגע במי שכן עבר את הקורס בשום אופן . נרצה להוסיף שאור היה מרצה מעולה במהלך כל הסמסטר , תמיד היה נכון לענות על שאלות בהרצאות או במייל ובא לקראתנו בהרבה סיטואציות (לדוגמא – שפת המטלות ששונתה מאנגלית לעברית לאחר בקשה של חלק מהסטודנטים, קבלת יחס אישי, דרך ארץ, שעות קבלה מרובות ועוד). כולנו נמצאים בסיטואציה מורכבת עקב השנה החולפת , סטודנטים ומרצים כאחד ואין בכוונתנו לנצל את הסיטואציה לטובתנו האישית , אבל במקרה הזה חלק גדול מאיתנו מרגיש שלא נעשה עימו צדק ועל כן אנו מצפים להתחשבות ולהבנה של כל הגורמים הרלוונטיים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

12/07/2021
העצומה השיגה 50 חתימות!
12/07/2021
העצומה נפתחה