מבחנים בבית ספר יסודי

מספר חתימות
עד כה נאספו: 15 חתימות.
|
פורסם בתאריך: 10/02/2009
הנדון: הפחתת כמות הערכת ציון לתעודה,(מבחנים),בבית ספר יסודי
עפ חוזרי מנכל משרד החינוך, קביעת ציון לתעודה מתבסס על שלוש הערכות למקצוע אחד
המבוסס בעיקר במבחנים .
עריכת מבחנים הכרחית במקצועות המקנים מיומנויות יסוד (שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים), אך ישנם מקצועות אחרים כגון: זהירות בדרכים מורשת,וכו'(מקצועות שעקרם תוכן ופחות מיומנות).אל לנו לשכוח שהתלמידים נמצאים בבית ספר יסודי ואינם עומדים לקראת מבחני בגרות המצריכים שליטה מוחלטת בתוכן.
התלמידים וההורים נמצאים בחוויה של היבחנות על בסיס כמעט קבוע : בדרך כלל 2-3 מבחנים לשבוע. ילדינו זוכים להפוגת מבחנים לקראת הגשת תעודות בלבד.
ברורה חשיבות ושיקולי דעת מאחורי ההחלטה לקיים מבחנים לצורך מעקב ובדיקת ידע
התלמידים.עם זאת, ברצוננו להביע את עמדתנו כהורים בנושא זה, מעבר לעובדה שריבוי המבחנים מתיש את התלמידים ואת ההורים כאחד שיטה זו מרחיקה ומשניאה את הלימודים מהילדים, שבהם יש להטמיע את חדוות הלימוד שהרי הם דור העתיד ואנו רוצים להשביח דור למדן ומתפתח. ילדינו ואנו משתוקקים לשעות הפוגה לפעילויות חוגים, מפגשי חברה וכד' אשר נדחקו כמעט כליל מחוויית הילדות שלהם.
עצמה זו משקף הלך רוח של הורים רבים אשר משוועים להפחתת כמות הערכת ציון לתעודה מ-3 ל-2 ,במקצועות שעקרם תוכן ,(כגון : זהירות בדרכים, מורשת, וכו')או לחלופין להמיר הערכה אחת מתוך השלוש כהערכת ידיעותיהם של התלמידים בדרכים חווייתיות ומשמעותיות יותר עבורם מאשר מבחנים וביניהן: *עבודת כתה, עבודת הגשה, סימולציות, הרצאה, מצגת וכו' (כמובן, שכל משימה צריכה להינתן בהתאם לרמת התלמידים ובליווי הוראות מפורטות לגבי האופן שבו המשימה צריכה להתבצע).
בברכה
הורים .
רצב קטע מתוך ;זכויות התלמיד במשרד החינוך :
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/UNITS/Zchuyot/Templates/RegularText.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGU D=%7b881C951C-D2D3-4823-AE56-0D73552768FA%7d&NRORIGINALURL=%2fEducationCMS%2fUnits%2fZchuyot%2fChukimVeamanot%2fChukim%2fLatetZkhut%2ehtm&NRCACHEHINT=Guest - 11