ביטול החובה של מקומות עבודה לשלם החזר נסיעות, לנסיעות שמתבצעות ברכב פרטי

מספר חתימות
עד כה נאספו: 5 חתימות.
|
פורסם בתאריך: 11/11/2007
בגלל כמות גדולה מדי של אנשים שנוסעים בבקרים למקום עבודתם ברכבם הפרטי,
אז ברוב כבישי הארץ נוצרים פקקי תנועה. ותוצרי לוואי לפקקי התנועה: עצבנות של הנהגים, בזבוז שעות עבודה יקרות למשק הכלכלי, וזיהום גבוה יותר של הסביבה, כי המכוניות פועלות יותר שעות, כי הפקק מאריך את הנסיעה, ואז הן פולטת יותר גזים.
וגם אם הציבור היה נוסע בתחבורה ציבורית אז היקף הרכבים על הכבישים היה מצטמצם, וכך גם הזיהום.
אז לפי דעתי, המדינה צריכה לשנות את החקיקה בנוגע להחזר הוצאות נסיעה שהמעסיק מחזיר לעובד,
ולקבוע שאסור למעסיק להחזיר החזר נסיעה לעובד לנסיעות שמתבצעות ברכב הפרטי של העובד. ורק להוצאות שמתבצעות בתחבורה ציבורית, אז העובד יהיה זכאי להחזר הוצאות נסיעה.
אלא אם אין תחנת הסעה ציבורית במרחק של 700 מטר מביתו של העובד, או שהעובד נכה, ולא יכול להגיע למקום עבודתו, מבלי להשתמש ברכב פרטי.
וזאת בשביל לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית. דבר שיפחית את כלי הרכב שבכבישים, יצמצם את פקקי התנועה והזיהום.
וכן לעובדים שגרים במרחק שעולה על 5ק"מ ממקום עבודתם, ולא משתמשים בתחבורה הציבורית על מנת להגיע למקום עבודתם. אז הם יצטרכו לשלם מס בגובה 0.5% מהשכר שלהם. "דמי שימוש בכבישים בשעות השיא". וזאת בשביל לעודד אותם לעבור ולהשתמש בתחבורה ציבורית.
כי אם יהיה גידול בשימוש בתחבורה הציבורית, אז במקום להוסיף עוד נתיב לכביש, יוכלו לקנות עוד אוטובוסים, ולהגביר את תדירות האוטובסים, וכך לצמצם את זמני הנסיעה באוטובוסים.
ואולי גם לשקול שהמדינה תיתן מענקים בגובה של כמה עשרות מיליונים למקומות עבודה משרדיים, שיחליטו להעביר את צורת העבודה שלהם לעבודה
מביתו של העובד.
כך שהעובד יעבוד במחשב הביתי שלו מול אתר אינטרנט של מקום העבודה שלו.
ואם אין לו מחשב ביתי, המחשב יסופק ע"י מקום העבודה
מקומות העבודה יצטרכו להיות בסדר גודל של 100 איש פחות או יותר, בשביל להיות זכאים למענק.