החמרת אכיפת עונשים להולכי רגל ורוכבי אופניים
מספר חתימות
4 |
|
100,000 | |
לכבוד:
משרד התחבורה - ח"כ ישראל כץ
רה"מ - ח"כ בנימין נתניהו
משטרת ישראל
הנידון: החמרת אכיפת עונשים להולכי רגל ורוכבי אופניים
אנו נהגי ישראל, משלמים את הרישיונות הנהיגה והרכב ונוהגים כחוק, אך כמעט מדי יום אנו מונעים ת"ד עם ה"ר ורוכבי אופנים הנוהגים בניגוד לכיוון התנועה, חוצים באדום, מתפרצים לכביש, חוצים במקום אסור, רוכבים נגד כיוון התנועה, תשומת לב לסלולארי שלהם ועוד. אולם, במקרה של ת"ד עם הולכי רגל ורוכבי אופנים, המדינה מעדיפה להחמיר רק עם הנהגים, ולא מחמירים עם ה"ר ורוכבי האופניים.
תזכורת: מרחק העצירה- הנדרש לבלימת חירום מורכב ממרחק תגובה וממרחק בלימה. סכום שני המרכיבים גם יחד נותנים את מרחק העצירה, המתורגם למרחק שעובר הרכב מרגע ההבחנה בסכנה ועד לעצירתו המוחלטת. מרחק תגובה- הוא המרחק שהרכב עובר בזמן שחלף מרגע שהנהג קלט לראשונה כי יש בעיה ועד הרגע שבו הגיב בפועל. זמן זה מורכב משלושה שלבי ביניים התלויים בנהג: הבחנה בסכנה, החלטה על תגובה, והתגובה בפועל. מרחק בלימה- מתייחס למרחק שעובר הרכב מרגע הלחיצה על דוושת הבלם ועד לעצירה המלאה של הרכב. חשוב לזכור כי מרחק הבלימה גדל ביחס ישר למהירות בריבוע, מכאן שאם המהירות גדלה פי שלוש - מרחק הבלימה גדל פי תשע!
נהג רכב, גם אם הוא נוהג במהירות המותרת, אינו יכול לעצור באופן מיידי. תאונות רבות נגרמות על ידי הולכי רגל המתפרצים לכביש, רוכבי אופניים המתפרצים למסלול הנסיעה או רוכבים בניגוד לכיוון התנועה ועוד. מכאן, שתאונה יכולה להיגרם לא רק באשמת נהגי הרכב, אלא גם באשמתם של הולכי הרגל ורוכבי האופניים.
אנו דורשים להחמיר ולאכוף עם הנ"ל מכיוון שהנהג לא יכול למנוע את כל תאונות הדרכים אם גם הם לא מקפידים על חוקי התנועה.
בכבוד רב, נהגי ישראל.