בואו נעצב את העתיד :אוטנומיה כפתרון קבע

בואו נעצב את העתיד :אוטנומיה כפתרון קבע

מספר חתימות

1
 
1,000,000  
פורסם בתאריך: 09/05/2014
 

   אטונונמיה כפתרון קבע - בואו נעצב את העתיד

פנייתם של הפלשתינים לאום באופן חד צדדי ביטלה למעשה את הסכמי אוסלו והחזירה אותנו פורמאלית ומעשית להסכמי קמפ דיוויד (ההסכם האחרון התקף שנחתם בעניינם)

למעשה אנו מצויים בשלב השלישי של ישום הסכם קמפ דיוויד ,בשלב זה הוסכם כי לאחר שתיכון ותיחנך רשות מנהל עצמית היא הרשות הפלשתינית יתנהל משא ומתן כדי לקבוע את המעמד הסופי של יהודה שומרון וחבל עזה.

על ישראל לקדם מציאות של אוטונומיה פלשתינית   המתבססת על הסכמי קמפ דיוויד                                                              אשר תעניק לפלשתינים חופש מדיני פוליטי לבחור ולהיבחר לפרלמנט 

של האוטונומיה הפלשתינית     : The autonomy of Palestine

  ישראל תמשול בכל השטח שממערב לירדן מעשית וביטחונית תוך בניית אזורים חופשיים ,מתחשבים ונאורים אשר יאפשרו חירות ואוטונומיה מלאה לריכוזי האוכלוסייה הפלשתינית .אוטונומיה זאת תהיה חלק ממדינת ישראל .

כעם אנו עומדים למול דילמה קשה ביותר הנובעת בין אהבתנו וזכותנו ההיסטוריות הבלתי ניתנת לערעור על הארץ לבין האמונה במורשת ותרבות ישראל לדורותיה ,תרבות ישראל ההומאנית המציבה כדגל את  החיים ודוגלת בחירות אוניברסאלית .

מנגד עומדת מורשתנו המכבדת את הזכות הטבעית לחירות ומכבדת את הגר הדר בקרבנו מורשת זו הנשענת על הציווי המוסרי הנעלה ביותר  " ואהבת לרעך כמוך"

זהו ציווי אשר המגדיר את  "ערש הדמוקרטיה "  את קץ שלטון האדם באדם המתייחס גם לגר וגם לגוי באשר הוא אדם .

אמונה זו גם מכבדת ומעלה על נס את השאיפה הטבעית שלנו ושל זולתנו לחירות אישית ,קץ שלטון האדם באדם כפי שבאו לביטוי במאמרו של  מר יהודה צורף המגדיר את השורש היהודי הרוחני :

"תפקידו של העם היהודי הוא להבריא את העולם מהפוליטיקה הגלובלית המושרשת בתרבות האנושית, ולהכינו לעידן של קץ שלטון האדם באדם. אלא שכאמור, היהודים טרודים בהתקוטטויות פוליטיות פנימיות עד כדי שכחה מוחלטת של ייעודם האוניברסאלי" 

זהו גם בסיסו של הקונפליקט הקשה ביותר העומד מולנו כאומה המכבדת חופש ,ערכי דמוקרטיה ואהבת אדם באשר הוא אדם ,

הקונפליקט של הזכות הטבעית שאינה ניתנת לערעור על זכותנו על הארץ הזאת למול השליטה בגר היושב בקרבנו ואשר הגדיר את עצמו כעם הפלשתיני.

בראייתנו (לפחות בראייתי המפוכחת) התיישבו הפלשתינים באדמה לא להם כשרוב העם היה בגלות ובניכר ,אולם איננו יכולים להתעלם מהעובדה כי כאשר חזרנו למולדתנו לא ריקה הייתה היא,חלק מהם ישב פה.

עלינו לכבד את הפלשתינים ולכבד את הגדרתם העצמית כעם וכישות פוליטית .איננו יכולים להתכחש לעוולה שעם זה חש שנעשתה לו , בין באם  עוולה זו הינה בחלקה נכונה ,או לא נכונה . אין לנו את הזכות למנוע ממנו או לסתור את אמונתו או תחושתו כי נעשה לו עוול .

למרות שברור שבמעשה איבה כמו במעשה מלחמה ,ויותר מכך במלחמה אשר נכפתה עלינו והייתה ועודנה הינה מלחמת קיום , מעשה עוול דו צדדים  הינם חלק בלתי נפרד (אומנם לא רצוי ומיותר) ממעשה המלחמה.

קונפדרציה מדינית זאת המתבססת על הסכמי קמפ דייויד תעניק לפלשתינים חופש מדיני פוליטי לבחור ולהיבחר לפרלמנט של האוטונומיה הפלשתינית ולנהל את ענייניהם באופן עצמאי.

ישראל תמשיך ותשלוט על כל השטח שממערב לירדן מעשית וביטחונית

על ישראל לבנות סידורים בשטח אשר יאפשרו חירות מלאה לריכוזי האוכלוסייה הפלשתינית בהמשך לנעשה היום תוך הרחבת תחומי חופש התנועה והרחבת שליטה אזרחית מלאה על תחומים  ניכרים בתחומי יהודה ושומרון תוך מתן חירות מלאה לבחור ולנהל את חייהם בעצמם.

מעשית זה מה שקורה היום בשטח ,עלינו להרחיב מהלך זה תוך נקיטת יוזמה  ולכפות אותו כפתרון הקבע לדור הבא בטרם תקום הדרישה אשר כבר נשמעת להקמת מדינה דו לאומית. ואין לי אלא לצטט את דבריו של פרופסור משה שרון :

"בבזאר במזרח התיכון מקיימים הסכמים לא מפני שחותמים עליהם אלא בגלל שקיימים תנאים הכופים אותם "

על ישראל לקבוע בעצמה תוכנית מוסדרת לקיבוץ אוכלוסיית המתיישבים ביהודה ושומרון  (ככל שניתן) לריכוזי אוכלוסין ולפתוח ולפתח רציפות של שטחי A  להרחבת החופש הרציף

של האוכלוסייה הפלשתינית .הפלשתינים יהיו רשאים לנוע בתחומי ישראל עם דרכון באופן חופשי (ישראלים יהיו רשאים לעבור לתחומי שטחי A  עם דרכון)

 פתרון זה ישמור על שלימות הארץ (ארץ ישראל המערבית) תוך מתן מענה אנושי הולם לרצוננו ורצונם של הפלשתינים לחיי חירות וחופש .

אף ממשלה בישראל אינה יכולה היום או בעתיד לוותר על שליטה ביטחונית בשטח.

זהו גם הפתרון היחידי הנותן מענה המניח את הדעת לקונפליקט הקשה של אי יכולתנו לוותר על ארצנו לבין תפיסתנו ורצוננו בחירות אוניברסאלית.

חלק מהמבקרים תפישה זו בוודאי יטענו כי זו המתכונת למדינה דו לאומית עתידית

אולם  לקחי הנסיגה מחבל עזה שהביא רק לכאוס והכנסת חבית נפץ נשק לפתח ביתנו

לא הותירו לנו "אבנים נוספות להפוך"  האבן הבאה שנשקול "להפוך " עלולה גם להיות

האבן שיניחו על קברנו.

חלק מעמנו משלה את עצמו כי יש בצד הפלשתיני  ובצד הערבי בכלל יש כאלה החפצים  ב"שלום"

המושג "שלום "  בנוי ויצוק עמוק בתוך מורשת אבותינו ,חשיבותו של השלום עולה גם מן הקביעה כי השלום הוא אחת משלוש המצוות, "שאדם אוכל מפירותיהן בעולם הזה, והקרן קיימת לו לעולם הבא" ובהן: כיבוד אב ואם, גמילות חסדים, "והבאת שלום בין אדם לחברו." 

וכמנהג ברכתנו העתיקה  בה נאמר: "ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם" (תהילים).

שאיפה עתיקה זו המשולבת עמוקות  ויעודנו האוניברסאלי מהווה את עיקר הנטל שאנו נושאים בבואנו לחפש "שלום" זוהי אטופיה המחייבת פרטנר אשר אנו שוגים שוב ושוב לחשוב שהוא מצוי ושואף להשיגו כמותנו .

גבירותיי ורבותי הוא אינו בנמצא השלום היחיד הדרוש לנו הוא שלום עם עצמנו ,שלום אחר אינו ישים לדורנו .

ההבדל המהותי המרכזי שזהו הפתרון היחיד שהינו ישים ואשר יביא לשלום בינינו לבין עצמנו ומצפוננו - אין לנו כל צורך בשלום אחר – זהו השלום היחיד הדרוש לנו ,שלום עם עצמנו ,שלום אחר אינו ישים לדורנו

ניתוח ריאלי של פתרון זה  יביא כל בר דעת להבין כי אין כל הבדל בפועל בין הקמת מדינה פלשתינית מפורזת בגבולות המוסכמים על מרבית הציבור  לבין הצעה זו .

ההבדל האמיתי בהצעה זו הינו כי זהו הפתרון האמיתי היחידי הישים בו אנו כורתים שלום עם עצמנו.

למיטב עניות  דעתי גם מבחינה משפטית בזירה הבינלאומית האקט החד צדדי של הפלשתינים בהליכה לאום ביטל למעשה את הסכמי אוסלו

מהחזיר אותנו להסכם האחרון התקף שנחתם בעניינם הוא הסכם השלום שנחתם למול מדינת מצרים בשיתוף  ידידתנו ארה"ב השותפה  להסכם.

גם מדינת ספרד מורכבת ממספר רב של אוטונומיות אשר ברבות השנים העבירו את המלחמה לכר הדשא של הכדורגל – ברבות השנים זה יקרה גם פה .

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו