חידוש המחאה החברתית - שמיים פתוחים טובים לאזרחי ישראל
מספר חתימות
32 |
|
50,000 | |
פורסם בתאריך: 15/04/2012
עידוד התחרות בתחום התעופה האזרחית על ידי הסרת מגבלות רגולטוריות ותיקון עיוותים קיימים, עתיד לתרום לגידול בהיצע מושבי הטיסה , לירידה במחירי הטיסות, ולפיתוח התיירות הנכנסת למדינה. מעבר לפגיעה הקיימת כיום ברווחתם של אזרחי מדינת ישראל הנאלצים לשלם מחירים גבוהים עבור כרטיסי טיסה ולעיתים אף מתקשים למצוא מושבים פנויים בתאריך הרצוי להם, מדיניות התעופה הקיימת פוגעת בתנועת התיירים ארצה וזאת בעוד שעל פי הערכות משרד התיירות כל 100,000 תיירים מוסיפים כ- 4,000 מקומות עבודה ומכניסים לקופת המדינה 100 מיליון דולר.המתנגדים לשמיים פתוחים הן חברות התעופה הישראליות ובראשן אל על שחוששות מתחרות ומעוניינות לשמר את המצב הקים בו הן גובות מחירים יקרים עבור כרטיסי הטיסה, בזמן שאזרחי ישראל שבויים בידם בהעדר תחרות אמיתית. שמים פתוחים" בתעופה האזרחית הפנים ארצית והבינלאומית בישראל היא עובדה קיימת. כל הניסיונות לעצור אותה ייכשלו. אי התקדמות המו"מ לחתימה רשמית על "פתיחת השמים" עם הקהילה האירופית, הנמשך כבר כמה שנים, והעיכוב הנוסף שיצר ישראל כץ, שר התחבורה, רק יעכירו את האווירה הפוליטית בין מדינות אירופה לבין ישראל, כולל ההשלכות הכלכליות והמדיניות הלא נעימות הכרוכות בכך. חבל, כי גם אם ישראל לא תחתום, ימשכו הגידול וההתפתחות של "שמים פתוחים" בישראל. העיכוב עם האירופים הוא לאחר שהסכם "שמיים פתוחים", בין ישראל לארה"ב, חודש באפריל 2010. בשם ישראל חתם על ההסכם ראש רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום ובשם ארה"ב סגן שר החוץ האמריקאני הורמאט. מה שמעכב היום את יישום הסכם "שמים פתוחים" עם ארה"ב על ידי חברות התעופה הישראליות, בעיקר אל על , הוא הורדת הקטגוריה הבטיחותית של רת"א על ידי ה-FAA ל"קטגוריה 2", ושקצב החזרה ל"קטגוריה 1" מתנהל בקצב איטי מדי.חברת אל על אומנם עברה לידיים פרטיות, אך היא מתנהלת עדיין כחברה ממשלתית עם מנגנון ניהולי מנופח בכוח אדם, ועד עובדים שכל עניינו לדאוג למקורבים לו, אבטלה סמוייה ( או אולי לא סמויה) של מאות עובדים, ניצול עובדים- שימוש בעובדים זמניים למשך 5 שנים ויותר ולאחר מכאן שליחתם הביתה- למרות שחלקם היו עובדים מצטיינים, כפיה דתית- חוסר מתן אפשרות לציבור החילוניים לטוס בסופ"ש- כניעה למגזר החרדי,אל על יכולה לבוא בטענות לעצמה, אך אין אנו צריכים להמשיך ולממן את ניהולה והתנהלותה הכושלת, זו לא סיבה לוותר על שמים פתוחים, שמיים פתוחים טובים הן לאזרחי ישראל והן למדינת ישראל, עצומה זו נועדה לתת גב לממשלת ישראל על מדיניות שמים פתוחים לטובת כולנו.