דרישה לפתיחת יער קדימה על שני שעריו

דרישה לפתיחת יער קדימה על שני שעריו

מספר חתימות

521
 
500  

לכבוד

הגב' קרן גרין, ראשת מועצת קדימה צורן

הגב' ענת גולד, מנהלת מרחב מרכז בקק"ל

הנדון: פתיחת שערי הגישה ליער קדימה

 

ג.נ.,

 

אנו, קבוצת תושבי קדימה צורן, פונים אליכן בעקבות סגירת שערי הגישה אל יער קדימה, שכתוצאה ממנה נמנעת כניסת תושבים אליו ומעבר תושבים דרכו, בין קדימה לצורן, וההיפך.

 

ראשית נאמר, אנו, החתומים על מכתב זה, מוצאים בפעולה זו טעם לפגם, אשר יש בה פגיעה אדירה באיכות חיי התושבים בכלל ותושבי צורן בפרט.  מאז ומתמיד הכניסה לכלי רכב ליער קדימה הייתה פתוחה. היער מהווה מוקד לפעילות פנאי, לתושבי הישוב, תנועות הנוער וכיו"ב. כמו כן, היער מהווה דרך מעבר לתושבי הישוב בין שני חלקיו.

רק לאחרונה שופצה הדרך ונסללה במימון קק"ל על מנת להקל על המעבר ולצמצם באופן ניכר את התפשטות האבק בשטח היער בעקבות מעבר כלי רכב.

סגירת המעבר, כפי שבוצעה לאחרונה, ללא התראה מוקדמת ו/או הודעה מאף גורם שהוא, תוך פגיעה בתושבים כאמור, מפרה סטטוס קוו של עשרות שנים. 

עד כה, לא ברור לנו מי אחראי על סגירת השער ובידי מי ההחלטה לעשות זאת. למיטב ידיעתנו, מספר תושבים שפנו לקק"ל, קיבלו תשובה כי עלינו לפנות למועצה בעניין ולהם הפתרונים. 

לעומת זאת, בפוסטים שהמועצה ו/או מי מטעמה, נאמר כי האחריות בידי קק"ל, נוסיף כי במכתב שפורסם ע"י ראשת המועצה, הגב' קרן גרין, מצטיירת תמונה שונה לחלוטין.אנו דורשים את פתיחתו של היער באופן מיידי. כל דיון ותהליך למציאת פתרונות, ראוי שיתקיים כאשר היער פתוח למעבר חופשי כפי שהיה בעשורים האחרונים.

בתגובה למס' טענות שהועלו במדיה החברתית נרצה לומר את הדברים הבאים:: 

 

  1. הטענה כי קיצור הדרך בין צורן וקדימה מעמיסה על כבישי שכונות קדימה - פתיחת כביש 562 מביא לאזורנו היקפי תנועה אדירים והופך את צורן לישוב במצור. מן הטבעי הוא שחלק מהתנועה תזלוג לקדימה. העולם מתפתח, הצרכים התחבורתיים מתגברים וכולנו נושאים בנטל. הרצון של תושבי קדימה להשאיר את אזור הכפר סטרילי למען נוחותם אינו עומד בקנה אחד עם המציאות. מיותר לציין, כי גם תושבי צורן בכלל ותושבי רמת אמיר בפרט, נפגעים כתוצאה מהמצב היום, בו כל ישובי תנובות, כפר יונה, קלנסואה וכיו"ב עוברים בתוך השכונה ומיצרים עומסים רבים, בכל שעות היממה. 
  2. כביש 562 הוא כביש בעל נתיב אחד לכל כיוון ובחלקים גדולים שלו נטול שוליים, מה שבאמת גורם לצורן להיות נצורה. דמיינו שעת חירום ביישוב - אין לאן לנסוע ומהיכן לצאת.
  3. תחנת משטרת שדות וכיבוי האש ממוקמות ברחוב הרצל בקדימה, התחנות נותנת שירות בחירום לצורן ולמספר יישובים שכנים, הייתכן כי בשעת חירום יידרשו רכבי חירום והצלה לנסוע בדרך עוקפת או לחילופין באמצעות כביש 4 העמוס לעייפה. יודגש כי גם במידה ויש בידי תחנת המשטרה את המפתח לשער, פתיחתו תגזול זמן יקר וחיוני, מדובר בדיני נפשות ועלתה גם תלונה באשר לחוסר יכולת של יולדות להגיע בזמן לבית חולים כדי ללדת. 
  4. היער משמעותי מאד בחיי היום יום של התושבים. נוסעים אליו, מסתובבים, נושמים. הוא מביא אורך רוח ומזור, גם בשעות הפנאי, כמו כן מהווה כמקור פרנסה לחלק מתושבי היישוב, באמצעות העברת חוגי יער, טיפול בטבע וחגיגות ימי הולדת. כל אלה אינם יכולים להתקיים בגין הסגירה האמורה.
  5. חסימת היער מונעת מכלל התושבים זכות בסיסית בסיור ביער. לא קיימת חנייה מוסדרת, הגישה אליו כלל אינה נגישה לאנשים עם מוגבלויות. השארת היער פתוחה לקהל הרחב נותנת מענה לבעיות אלו. 
  6. באשר לטענות שהנסיעה ביער פוגעת בו - נסלל כביש לא מכבר, ע"י קק"ל, לא מעלים אבק בנסיעה,  עומס התנועה בו מתרכז בשעות הבוקר, וממילא בצמידות לו קיים שביל כורכר (שכעת התנועה מתנקזת אליו, תוך העלאת אבק) וכביש ראשי המעלה פיח מכוניות.
  7. בית העלמין של הישוב מצוי ביער, חסימת נתיב הגישה מונע מתושבי צורן לבקר את יקירהם הקבורים בו. החלופה הנוכחית מאלצת את המבקרים בבית העלמין להרחיק בנסיעתם עד לקדימה, נסיעה ארוכה הרבה יותר המזהמת את הסביבה בעקבות צריכת דלק מוגבר ומיותרת. 
  8. בהתאם להבנתנו, בסעיף 13 לפקודת היערות, נקבע כי אין לאף גורם זכות לאסור על כניסה ליער, פרט לשר החקלאות. הפעולה שנעשתה היא בבחינת הפקעת היער מהציבור. זוהי פעולה המנוגדת לחוק ונבקש להבין מאין נובעת הסמכות לסגירת היער ובגין איזו עילה.
  9. יובהר כי במסגרת איחוד היישובים לפני 11 שנים למועצה אחת, רבים מילדי צורן, לומדים במערכות חינוך בקדימה. חסימת הדרך גורמת להארכת הנסיעה באופן משמעותי בשעות העומס בכל בוקר וכן אחהצ בנסיעה חזור ופוגע באותן משפחות, תושבות הישוב. מאז חסימת שביל הגישה ליער, הן ילדי הגנים ותלמידי  צורן והוריהם נאלצים לנסוע נסיעה ממושכת מאוד עם פעוטות וילדים בגיל הרך בין היתר  ואף  לאחר למוסדות החינוך בקדימה, כמו גם תןשבי הישוב, שעובדים בקדימה ונאלצים להגיע באיחור למקומות עבודתם בשל כך.
  10. בין קדימה לצורן לא מחבר ולו כביש מקומי אחד. רק כבישים בין עירוניים. ישוב אחד, שני חלקים, משאבי הישוב מתחלקים בין קדימה לצורן ואין דרך אחת ראויה לנסיעת מכוניות שמחברת. היער הוא הדרך היחידה שמחברת בין שני חלקי הישוב.
  11. לאחרונה היו מספר פעמים בהן שער היער מקדימה נפתח. זו כבר אפליה של ממש בין תושבי הישוב המתגוררים בצורן ונדרשים לנסוע מרחק 15 דקות כדי להיכנס ליער לבין תושבי הישוב המתגוררים בקדימה ויכולים להגיע את היער ברגל. זהו אי שוויון שלא נסכים לו.
  12. מיותר לציין, כי עיתוי הסגירה, כאשר הדרך הראשית בשיפוץ והיא מסוכנת לנסיעה, תמוה ביותר וההסכמה לכך מצד המועצה, חוטאת לתפקידה כלפי התושבים.

 

לאור כל האמור לעיל, אנו דורשים לפתוח את יער קדימה כפי שהיה עד לפני שבוע, ע"מ להביא לסיום הפגיעה בתושבי הישוב. 

נאמר כי פרט לסגירת היער, ישנם פתרונות נוספים היכולים למנן את היקף התנועה ביער, ונשמח להיות חלק מצוות עבודה וגיבוש פתרונות. 

בברכה,

 

תושבי קדימה צורן

 

העתקים:

הגב' יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר קק"למר משה בן-זקן, מנכ"ל משרד התחבורההגב' מירב דוידאן, ממונת נגישות ארצית בקק"ל

 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

27/01/2024
העצומה השיגה 500 חתימות!
19/01/2024
העצומה השיגה 100 חתימות!
19/01/2024
העצומה נפתחה