מבחן ביניים - דיני עונשין 11/02/15

מבחן ביניים - דיני עונשין 11/02/15

מספר חתימות

60
 
100  
פורסם בתאריך: 20/02/2015
 

לכבוד: פרופסור בועז סנג'רו – מרצה הקורס לדיני עונשין.

הנדון: מבחן אמצע בדיני עונשין.

 שלום רב,

כנציגי שנה א של כלל המסלולים

אנו פונים אלייך לאחר שעלו בפנינו טענות רבות של עשרות סטודנטים (מעל 100), לשם כך אנו מעוניינים להעלות בפנייך טענות אלו.

ראשית, יש לציין כי החומר הלימודי מעניין, וסגנון ההרצאה ייחודי ונותן פרספקטיבה שונה על נושא דיני העונשין. כל הנאמר במכתב זה אינו על החומר הלימודי אלא על צורת ההתנהלות לקראת הבחינה והבחינה עצמה.

  • ישנה תחושה כללית כי מבחן הביניים שנערך היה קשה במיוחד
  • בפתירת מבחנים בשנים קודמות (גם בשיעורי ההכנה) החומר היה שונה ולא קיבלנו את המיקוד הנכון לכך בשיעורי ההכנה.
  • התקבלו תשובות שונות מעוזרי ההוראה לגבי ניתוח קייס, בתחילה נאמר כי לא יהיה קייס ולאחר מכן נאמר כי יהיה קייס קטן לניתוח. בפועל, התקבלו 2 קייסים שהיוו חלק נכבד מנק' המבחן. התחושה הייתה כי גם עוזרי ההוראה לא יודעים כיצד בדיוק יראה המבחן מכיוון שהוא "עובר שינוי".
  • מכיוון שקיבלנו את העבודות הפתורות רק כיום לפני הבחינה לא יכולנו להסיק מסקנות לגבי התובנות שעלו מניתוח הקייס שהיה בעבודה ולכן ככל הנראה חזרנו על טעויות אלו במבחן הבניים.
  • בפנייה אלייך של מס' סטודנטים הגבת במייל מרגיע בו "אין סיבה לקרוא את המאמרים יותר מפעם אחת וכי הם לא עיקר החומר בבחינה. בפועל, הייתה שאלה שבה היינו צריכים לא רק את תוכן המאמרים אלא גם את שמותם ואת ההבדל בין המאמרים. בנוסף, לא ניתנה שאלה לגבי פס"ד או בחירה בניהם לבין המאמרים.
  • גם החומר שנלמד בכיתה – שעפ"י ההכנה שעשית לנו ועפ"י מיילים שהחזרת למס' סטודנטים. דווקא התמקד בנושאים שנאמרו כבדרך אגב (פרופ' הארט, והמאמרים) ולא בנושאים שנידונו בהרחבה (כללי הפרשנות, ההצדקה לענישה פלילית וכו'..)
  • חלוקת הנק' לדעתנו אמורה להיות שונה. ויש לתת יותר משקל לחלק השני, המראה הבנה וניתוח ולא זיכרון בלבד.
  • אמרת כי הבחינה תהיה קשה ואכן היה כך, גישה זו האמורה ליצור מוטיבציה להצלחה בסמס' ב' גישה שלדעתנו אינה עולה בקנה אחד עם תפיסותייך להוגנות ובהירות. בנוסף, גישה זו פוגעת בממוצע התלמיד שלא לצורך ושוב לדעתנו אינה צודקת גם בגלל העובדה שגם אין אופציה למועד נוסף למבחן זה.

אנו מבקשים תגובתך לסטודנטים, שעמלו ולמדו פס"ד, שיטות ניתוח ומאמרים ובחינות משנים קודמות, שמבחן זה לא רק שאינו נתן להם מוטיבציה אלא אפילו פגע במוטיבציה זו להצליח בקורס זה בהמשך השנה.

בנוסף, נשמח להתחשבותך בשאלות הכלליות שבהם סטודנטים רבים שגו בהם.

בברכה,

נציגי מסלול שנה א' בשם כלל הסטודנטים במסלולים השונים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו