הורי בית הזית קוראים להנהלת ביה"ס לשיתוף פעולה ומתנגדים להחלפת מחנכת א'3

הורי בית הזית קוראים להנהלת ביה"ס לשיתוף פעולה ומתנגדים להחלפת מחנכת א'3

מספר חתימות

22
 
68  
פורסם בתאריך: 06/07/2018
 

5.7.18

לכבוד

דורית סימור - מנהלת ביס" צופה השרון

ג.נ.,

הנדון:  קריאה לשיתוף פעולה מלא עם ההורים ודמות מחנך כיתה א'3 העתידי

אנו הורי ילדי החטיבה הצעירה- בית הזית.

ברצוננו להביע בזאת את רחשי ליבנו להתנהלות בי"ס צופי השרון מזה זמן מה, ובפרט את התנגדותנו לצעדים חד צדדיים המבוצעים ע"י מנהלת בית הספר, כגון:  החלפת מורת כיתה א'3 העתידית, הגב' דקלה.

כידוע לאורך השנה האחרונה ארעו מספר אירועים בכיתת ילדנו אשר מהם יצאנו בהרגשה כי בית הספר אינו שם את ערכי "טובת הילד במקום הראשון".   יתרה מכך, לאורך כל השנה נחשפנו, בין אם בהודעות בי"ס ובין אם ב"שמועות" מקדימות, לצעדים חד צדדים בלתי מוסברים מצד ביה"ס אשר אנו כהורים לא רק שאיננו מבינים כיצד הדברים מטיבים עם ילדנו, אלא שבמקרים מסוימים אף חוששים כי הצעדים שביה"ס בוחר לנקוט יפגעו/פוגעים בילדנו.  מיותר להגיד, שבין אם שחששותינו מתקיימים ובין אם לאו, הרי שהפגיעה באמון ההורים בבי"ס מתרחשת כבר מעצם התנהלות חוסר השקיפות והשיתוף מצד מנהלת ביה"ס.

לאחרונה הובא לתשומת ליבנו (ושוב, באופן לא פורמלי – כ"שמועה") כי בכוונת בי"ס להחליף את מורת כיתה א' של בית הזית.  כאשר נציגינו פנו לביה"ס לקבלת התייחסות, הבהרה או כל תשובה בנושא – נענו בסגנון של "תחכו למכתבים בדואר".  לא ברור לנו מדוע נדרשת החשאיות הזו.  במקום להרגיע, להציג את הטיעונים מראש, לגייס ולרתום את ההורים, ביה"ס שוב מחליט להנחית החלטות לא מובנות אשר מבטלות את עיקר התמורה שקיימת בשיטת ה"חטיבה הצעירה" ולדעתנו פוגעות בילדינו.  גם התחושה של חוסר הוודאות לגבי עתיד ילדינו בשנה הבאה, כתוצאה מחוסר השקיפות של ביה"ס, איננה מבוטלת.

הדבר אף מתחזק בהתחשב בכך, שקבוצת בית הזית הינה קבוצה חזקה, מגובשת ומאתגרת עם ילדים דומיננטיים (מנהיגים) אשר זקוקים ליד וראש חזקים ומכוונים.  ושבשום אופן לא ישתמע מכך שאנו רואים בילדים כילדים "בעייתיים", כי אם לגמרי ההיפוך הוא:  אנו רואים בילדי בית הזית כילדים חזקים בעלי פוטנציאל עצום אשר מסוגלים לגדילה משמעותית ויכולים ללא ספק להפוך ל"מנהיגים של מחר" עם ההכוונה הנכונה.  אך פה, לצערנו, אנו מזהים לעיתים בעיה בטיפול ביה"ס: שלפעמים, ביה"ס בוחר להתמודד עם האתגרים שמציבים הילדים, באמצעות בריחה מהאתגר-הזדמנות בבחינת "הפיתרון הקל", שגורם לעיתים להקטנת והחלשת הילדים, וזאת במקום ניצול ההזדמנות להעברת מסרים ערכיים והצבת מצפן ותיעול היכולות למקומות של צמיחה אישית וסביבתית.

ילדנו כבר מכירים את המורה דקלה, מצפים ונרגשים לכך שתהה מורתם הבאה.  גם דקלה כבר מכירה את הילדים.  זו אחת מאבני הייסוד של משמעות "החטיבה הצעירה" ובנסיבות הכיתה המוזכרות לעיל יש בכך יתרון משמעותי.

לאור כל הנ"ל אנו מבקשים בזאת :

ראשית כל אנו מבקשים לקרוא להנהלת ביה"ס לשיתוף פעולה מלא ושקיפות מלאה עם ההורים.

אנו קוראים לביטול שינויי דמות המחנכת בבית הזית ומבקשים שהמורה דקלה תמשיך ותחנך את ילדינו בכיתה א'3.

ובמאמר מוסגר: 

אנו מאמינים כי הילדים של כולנו הם בסופו של דבר הבבואה של הסביבה.  ילד פורח וצומח מצביע על קרקע דשנה ופורייה מלאה ומעניקה כל טוב.  ילד נבול ומתקשה לביטוי עצמי מצביע על קרקע חסרה כלים בעצמה.  הצלחה של ילדנו היא הצלחה של הקרקע והסביבה בתוכה צמח.  תפקיד וכוח ביה"ס על עיצוב דמות ילדנו היא עצומה, וכך גם על עתיד חברתינו.

בתקווה לשינוי והמשך שיתוף פעולה מלא ופורה .

על החתום:

הורי כל ילדי חט"צ בית הזית.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו