מסרבים להרס הרי ירושלים - אומרים לא לכביש המגרסה!

מסרבים להרס הרי ירושלים - אומרים לא לכביש המגרסה!

מספר חתימות

34
 
50,000  
פורסם בתאריך: 24/10/2018
 

המועצה המקומית מבשרת ציון וחברת נתיבי ישראל מקדמים סלילת כביש חדש ממחלף עין חמד דרך שכונה י"א (עין חמד) עד לככר החוצבים. הכביש אמור לשרת את תושבי שכונת המגרסה המתוכננת, אך בפועל גם מתוכנן להוריד עומס מהאזור שבין ככר הסטף לבין כביש 1. 

הכביש מתוכנן להסלל בצמוד לבתי שכונת עין חמד, דרך אדמות חקלאיות ואזור טבעי יפהפה. מטיילים ותושבים המקום נהנים משכיות החמדה שלו - צמחים, פרחים, ובעלי חיים מכל המינים. 

ראש מועצת מבשרת ציון מתרץ את הצורך בכביש בכך שישרת את תושבי שכונת המגרסה ויוריד עומס משדרות החוצבים. עד כאן נהדר. ומה הבעיות?

1. הכביש הוא אסון אקולוגי עבור הסביבה שבה יעבור. עפר ואבק, רעש, מכונות כבדות - אלה ירמסו צמחים ויבריחו בעלי חיים. 

2. סלילת הכביש, רעשי התנועה והפקקים ימררו את חייהם ויהוו פגיעה בבריאותם של תושבי שכונת עין חמד. כמובן שאין זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה, אך במקרים רבים התושבים ותומכים אוהבי טבע התנגדו לדריסת הטבע ונחלו הצלחה רבה. היום בעין חמד - ומחר בכל אזור טבעי אחר בארץ.

3. סלילת הכביש באה במקום תכניות אחרות לטובת תושבי מבשרת והסביבה - ביניהן פארק טבעי המשמר ערכי טבע ונוף ומהווה ריאה ירוקה ושקטה. החברה להגנת הטבע, רשות שמורות הטבע והגנים, קק"ל ורשויות נוספות מתנגדות נחרצות לסלילת הכביש. ראש המועצה אשר גייס סכומי כסף עצומים לבניית הכביש, לא לקח בחשבון בתכנוניו אופציות שלא יפגעו אנושות בטבע ובתושבים, וגם כאשר נודע לו על ההתנגדות החזקה לכביש אינו מוכן לשקול את ביטול התכנית. 

4.מאז תוכנן כביש המגרסה לפני 15 שנה התווספו תוכניות נוספות לכבישים חדשים והרחבת כבישים קיימים באזור (כמו הרחבת שדרות החוצבים להקלה על העומס). אנו סבורים כי תכניות אלא לא נלקחו בחשבון די הצורך.

5. הלל שוקן, אדריכל, ל"דה מרקר" : "הורדת הגודש עודדה יותר נהגים להשתמש בכביש שהתפנה - והופ, כבמטה קסם, שב חזר הגודש. הנסיונות להתגבר על הגודש בכבישים גרמו להחמרתו". שנים שישראל נוקטת בטקטיקה הבעייתית של הרחבת והוספת כבישים. והאם הגודש והעומס מוקלים? כמובן שלא. בזמן ששירותי התחבורה הציבורית מוסיפים לתפקד בצורה לקויה, הוספת כבישים נוספים ועידוד התושבים לרכוש כלי רכב פרטיים תגרום, בסופו של דבר, גם לכביש המגרסה להיות עמוס יתר על המידה בשעות שבו נזקקים לו, שלא לדבר על הגישה של תושבי עין חמד לשכונתם, אשר תחסם כליל בכלי רכב המגיעים מכביש 1 לירושלים. 

"אוטובוס אחד מחליף כ-30 מכוניות פרטיות" "הגודש בכבישים (המקל) ושיפור השירות בתחבורה הציבורית (הגזר) הם הכלים היעילים ביותר לשיפור הניידות האנושית בערים".

אנו קוראים ליצירת תשתיות תחבורה ציבורית ולשינוי הגישה המפקירה את הטבע אחת ולתמיד.

אנו תושבי מבשרת ציון, תושבי ירושלים ואזרחים תומכי תחבורה ציבורית ואוהבי טבע, מבקשים מכם להצטרף למאבק ולחתום על עצומה זו כדי שעוד לפני הבחירות למועצות המקומיות נוכל להראות כי אנחנו לא מסכימים שאינטרסים כלכליים ופוליטיים שאינם בריאותינו ואיכות חיינו - יהוו שיקול בהחלטות כבדות משקל כמו סלילת הכביש. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו