שינוי הרפורמה החדשה לתיכוניסטים!

שינוי הרפורמה החדשה לתיכוניסטים!

מספר חתימות

39
 
1,000,000  
פורסם בתאריך: 13/12/2016
 

קודם כל אני חייבת להגיד שמישהי אמרה את זה לפניי! https://www.atzuma.co.il/rforma

אנחנו, תלמידי התיכונים, מודיעים בזאת שאנחנו רוצים לשנות את הרפורמה החדשה. יש בה המון עומס, לחץ, וחוזרים הביתה מאוד מאוחר!

העובדה שהבגרויות החיצוניות מתחלקות על שנתיים בלבד, יוצרת לחץ גדול מאוד בלימודים וגם בחיינו האישיים. אנחנו חוזרים הביתה מאוד מאוחר וכאשר אנחנו חוזרים, יש גם שיעורי בית.

אנחנו היינו מעדיפים שהלימודים יתחלקו ב-3 שנות התיכון בכדי שנוכל להוציא ציונים יותר טובים! 

יש גם את עניין המחויבות האישית: משרד החינוך לחלוטין סותר את עצמו! מצד אחד אתם רוצים שנתנדב מעצמנו בחיוך גדול על השפתיים ובשמחה ונתרום מזמננו היקר (שגם ככה אין לנו כי גם את זה לוקחים על למידה!!), ומצד שני אתם מאיימים עלינו שאם לא נתנדב, לא תהיה לנו תעודת בגרות, ככה שאין לנו ברירה אלא להתנדב..

אנחנו פה אחד חושבים שזו לא הדרך להציע התנדבות. אין לנו בעיה להתנדב! זה כיף ותורם! אבל לא צריך שזה יהיה חובה ועל חשבון התעודת בגרות שלנו! אם מישהו רוצה להתנדב הוא יעשה זאת מרצונו, לא בכפייה!

*בנוסף, אני רוצים לשנות את לימודי האזרחות. אתם רוצים שנהיה אזרחים למופת?! תלמדו אותנו איך! תלמדו אותנו דברים כגון: איך לחסוך כסף, מהו תפקידו של כל משרד במדינה, איך לפתוח חשבון בנק, איך להתמודד עם רשויות וכ'ו. במקום זה מלמדים על מגילת העצמאות, זכויות וחובות. 

בתור תלמידת י"ב שלומדת משהו שלחלוטין לא קשור לאזרחות, אני אישית יודעת שכאשר אסיים את השירות הצבאי שלי, לא אדע איך להתמודד עם האזרחות. אלו דברים שלא מלמדים בתיכון, וכן צריך ללמד! מה זו הלוואה?! מה זה ריבית?! מה זו משכנתא?! אלו דברים שחייבים לדעת!! 

אז אני ערכתי סקר בנושאים אלו בקרב תיכוניסטים מכיתה י" - י"ב, ומסתבר שרובם חשבו כמוני! (בסקר השתתפו 52 תיכוניסטים) :

האם אתה חושבת שהרפורמה החדשה של משרד החינוך בתיכונים (3070):

(יעילה - 3 אנשים, לא יעילה - 9 אנשים) - משכבת י'

"הבגרויות מתחלקות בין י"א וי"ב וזה יוצר עומס יתר, לחץ מטורף ואי הצלחה".

(יעילה - 4 אנשים, לא יעילה - 16 אנשים) - משכבת י"א

"עמוס, מקשה את הלימודים בתיכון, יוצר לחץ, כמות החומר לא אנושית, מפחית את ההישגים"

( יעילה - 4 אנשים, לא יעילה - 16 אנשים) - משכבת י"ב

"עומס מטורף, לחץ, מוציא את הכיף מללמוד בתיכון, יוצר המון עומס ובגרויות בי"א וי"ב, כמויות אדירות של חומר ללמוד בזמן קצר. היה יכול להיות יעיל יותר אם היו מחלקים את זה על פני ה3 שנים!"

האם המחויבות האישית עוזרת באיזו שהיא צורה?

(עוזרת - 5 אנשים, לא עוזרת - 7 אנשים) עפ"י שכבת י'

"תורם לחברה, מעסיק ונותן כלי לחיים, מלמד ועוזר. זה טוב לתת לנוער לעזור אך לא צריך לחייב אותו לעשות זאת."

(עוזרת - 7 אנשים, לא עוזרת - 13 אנשים) עפ"י שכבת י"א

אלה שאמרו שעוזרת:" חופש מהלימודים, חשוב לתרום לחברה, מוציא אותנו מהשגרה, שנהיה עם ערכים, חשוב לחנך את הנוער לתרום לקהילה!"

אלה שאמרו שלא עוזרת:" זה כיף לעזור אבל לא מתוך כפייה, מבזבז זמן, ילדים שמתנדבים לא עושים את זה מרצונם, זו לא התנדבות אמיתית, זו כפייה, יש לנו מספיק דברים על הראש גם ככה!"

(עוזרת - 9 אנשים, לא עוזרת - 11 אנשים) עפ"י שכבת י"ב

אלה שאמרו שעוזרת:" פותח דלת להתבגרות, עוזר להיות אנשים טובים יותר, תורם לחברה"

אלה שאמרו שלא עוזרת:" לתלמידים לא באמת אכפת מזה, מקשה על הלימודים, יותר מידיי שעות, זו לא התנדבות כי עושים זאת בכפייה, משרד החינוך מאיים עלינו שלא תהיה לנו בגרות אם לא נתנדב, ולכן זה לא באמת בא מהלב."

האם היית רוצה שיפחיתו את כמות החומר במקצועות מסויימים? אם כן, אילו מקצועות?

לא - שכבת י': 2 אנשים, שכבת י"א: 1 אנשים, שכבת י"ב: אף אחד

כן - שכבת י': 10 אנשים, שכבת י"א: 19 אנשים, שכבת י"ב: כולם קבעו שכן!

רבי מלל (אזרחות, היסטוריה, ספרות, תנ"ך) - שכבת י': 8 אנשים, שכבת י"א: 16 אנשים, שכבת י"ב: 17 אנשים

אנגלית (להפחית את כמות העבודות ל4-5 יחי') - שכבת י': 1 איש, שכבת י"א: 6 אנשים, שכבת י"ב: 4 אנשים

לשון - שכבת י': 5 אנשים, שכבת י"א 6 אנשים, שכבת י"ב 8 אנשים

מתמטיקה - שכבת י': 5 אנשים, שכבת י"א: 2 אנשים, שכבת י"ב: 2 אנשים

אחר - שכבת י': 1 איש, שכבת י"א: 1 איש, שכבת י"ב: 2 אנשים

נניח סיימת את יום לימודיך, באיזו שעה בממוצע אתה מגיעה הביתה?

13:00 - 15:00 - שכבת י': 6 אנשים, שכבת י"א: 7 אנשים, שכבת י"ב: 10 אנשים

16:00 - 17:00 - שכבת י': 4 אנשים, שכבת י"א: 11 אנשים, שכבת י"ב: 9 אנשים

18:00 - 19:00 - שכבת י': אף אחד, שכבת י"א: 2 אנשים, שכבת י"ב: 1 איש

האם היית רוצה שיהיה לך יותר זמן פנוי לדברים שאת אוהבת ולפיתוח עצמי?

ברור! זו זכות וטו! - שכבת י': כולם!, שכבת י"א: כולם!, שכבת י"ב: 19 אנשים

לאוו דווקא.. אני אוהבת ללמוד! - משכבת י' + י"א אף אחד! משכבת י"ב: 1!

האם אתם חושבים שמה שאתם לומדים באזרחות באמת קשור לאזרחות אמיתית?

לא - שכבת י': 4 אנשים, שכבת י"א: 9 אנשים, שכבת י"ב: 11 אנשים

כן - שכבת י': 4 אנשים, שכבת י"א: 9 אנשים, שכבת י"ב: 9 אנשים

האם היית מעדיפה להחליף את מה שאתה לומדת באזרחות, בללמוד דברים כגון איך להסתדר במדינה "על אמת" כאזרח לאחר שחרור משירות צבאי?

כן - שכבת י': כולם קבעו שכן!, שכבת י"א: 15 אנשים, שכבת י"ב: 17 אנשים

לא - שכבת י': אף אחד, שכבת י"א: 3 אנשים, שכבת י"ב: 2 אנשים

לפי תוצאות אלו אפשר לראות שהרפורמה החדשה בהחלט לא יעילה בשום צורה:

לא ה3070

לא המחויבות האישית

ובטח שלא כמות החומר המטורפת שהתלמידים צריכים ללמוד בעיקר ברבי המלל!! 

לתשומת לבכם משרד החינוך!

בתודה רבה, 

כל התיכוניסטים בישראל.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו