רפורמה בתחבורה הציבורית בארץ

אין תמונה

מספר חתימות

47
 
50,000  
פורסם בתאריך: 18/04/2011
 
התחבורה הציבורית בארץ היא נוראית והגיע הזמן לדרוש לשינוי!כמה פעמים חיכיתם לאוטובוס יותר מחצי שעה? כמה פעמים האוטובוס לא יצא מהתחנת מוצא שלו בזמן אם בכלל? למה נסיעה מחולון לת"א רצופה בסיבובים מיותרים? כמה פעמים הרכבת איחרה? או כמה פעמים היא הופסקה לטובת שיפוצי מסילה ללא אלטרנטיבה?במדינות כמו גרמניה, צרפת, שוויץ, אנגליה ועוד רבות ישנה תחבורה ציבורית שכוללת גם רכבת תחתית, עם עילית וגם אוטובוסים. במקרה של תקלה החברה מספקת תחלופה באמצעות כמות מספקת של אוטובוסים שנוסעים ומחליפים את המסלול, ללא עצירות מיותרות וסיבובים.השינוי צריך לכלול מספר דברים:1. שינוי מסלולי התחבורה. יותר מסלולים יותר אלטרנטיבות, קטעי נסיעה קצרים ולא ארוכים. איסוף אנשים רבים מנקודה אחת והבאתם בצורה ישירה ליעדם או למקום שבו יכולים להחליף קו.2.  יצירת עוד קוים, מסלולי נסיעה נוספים ומבחר של אופציות, ולא קו אחד שלוקח לו שעה ורבע להגיע מת"א לתל השומר.3. תדירות גבוהה של אוטובוסים, כל קו יוצא מהנקודת מוצא שלו בתדירות גבוהה- כל 5 דקות. אם פיספסת לא נורא לא תצטרך לחכות כל כך הרבה לאוטובוס הבא.4.  יצירת נתיבים נוספים לתחבורה ציבורית. במידה והתחבורה תשתנה רוב אנשים יוותרו על הרכב הפרטי ואז יהיה צריך להתאים את התחבורה הציבורית לכמות המשתמשים, לכן זה ידרוש עוד נתיבים שיחסכו פקקים וזמן.5.  יצירת עוד קווים (באוטובוסים או מסלולי רכבת) תיצור מקומות עבודה חדשים עבור נהגים, טכנאים, מהנדסים, מוסכניקים, בונים, פקחים וכו'.6. יצירת קווים תיצור רפורמה חדשה בתחום של תחבורה ציבורית- יותר אנשים ישתמשו בתחבורה במקום ברכב הפרטי- פחות תאונות, פחות זיהום אוויר, פחות פקקים.7.  יצירת קווים תיצור שינוי בעלויות נסיעה-ככל שיותר אנשים יתשמשו בתחבורה הציבורית המחיר של כרטיס הנסיעה יוכל לרדת. (בשנת 97' הכרטיס נסיעה עלה 3.4 ש"ח, היום ב- 2011 הוא עולה 6 ש"ח והוא רק ממשיך לעלות למחירים לא הגיוניים). 8. יצירת קווים נוספים תגרור שימוש נרחב במספר אוטובוסים על בסיס יומיומי ולכן יש צורך ליצור כרטיסי נסיעה מיוחדים ושונים- כמו כרטיסי נסיעה משולבים למספר חברות וכמו כן כרטיסי נסיעה התקפים לפרקי זמנים. לדוגוגמא בשוויץ ניתן להעלות ולהחליף כל אוטובוס/רכבת/וכו' בטווח של שעה מרגע קניית כרטיס הנסיעה, או לדוגמא בירושלים- כרטיס הכולל 2 נסיעות כאשר את הנסיעה השנייה ניתן לממש בטווח של 3 שעות.לסיכום, התחבורה הציבורית בארץ היא נוראית, היא לא עומדת בהשוואה לשום מדינה מתקדמת כמו באירופה או בארה"ב. הגיע הזמן לעשות שינוי וזה באחריות המדינה לשרת את אזרחיה. הרפורמה תוביל רק לתוצאות חיוביות.הגיע הזמן,ככל שיותר אנשים יצטרפו נוכל לשנות משהו במדינה הזו, כן גם האזרח הקטן. תפיצו בשביל שינוי עכשיו! (עריכה)-  חשוב לי להדגיש שהמדינות הרשומות לעיל הן רק כדוגמא על המדינות שיש בהם תחבורה ציבורית שונה וטובה יותר מבארץ. השינויים שהצעתי הם שונים ממה שקורה במדינות אלו, הם בהתאמה למדינת ישראל. בנוסף חשוב לי להדגיש כי השינוי הוא שינוי על בסיס יומיומי וכרגע לא מדובר על נסיעות בשבת. כמו כן ידוע לי כי רוב תקציב המדינה הולך למען הביטחון ובאמת מדובר בנושא חשוב, אבל לא הגיוני שכל המדינה שלנו תהיה מונעת ע"י הביטחון, גם האדם שגר בנחל עוז/אשקלון/ב"ש וכו' צריך להגיע לעבודה/לימודים שלו בתחבורה ציבורית.כמו כן אם לחיילים יהיה קשה או בלתי אפשרי להגיע לבסיסי צה"ל זו בעיה, בעת השינוי יוצרו קווים שימנעו מחיילים לקחת טרמפים, לא יאחרו לבסיסים, ויהיו יותר עירניים כי משך הנסיעה יהיה קצר יותר.לא אמרתי לוותר באופן מיידי על התקציב הביטחוני, להפך קודם לשנות את מערך הנסיעה והקווים ולאחר מכן בהתאם לשנות דברים נוספים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו