עוצרים את הטירוף במעגלות הרב פרדס

עוצרים את הטירוף במעגלות הרב פרדס

מספר חתימות

564
 
510  

לכבוד ראש העיר, מר משה ליאון,

מחזיק תיק תחבורה מר דוד זוהר

וכלל חברי מועצת העיר,

מכובדיי,

בחודשים האחרונים החלו בשיפוץ רחוב מעגלות הרב פרדס בשכונת נווה יעקב, אחד הרחובות המרכזיים בשכונה,

השיפוץ עצמו מבורך מאד, אכן רחוב פרדס, רחוב ישן מאד, וההתרעננות והחידוש בו מבורכים ורצויים.

אך לתדהמתנו התברר כי בתכניות השיפוץ נעשה משגה חמור אשר לא ניתן לעבור עליו לסדר היום.

רחוב פרדס הינו רחוב רחב ובכך התאפשרה עד היום התנועה בו בקלות ובנוחות, התחבורה הציבורית לא הפריעה לרכבים הפרטיים לעבור, ובאופן כללי ניתן לומר שהתנועה די זרמה גם בשעות הבוקר והצהרים העמוסות שבהן ההורים אוספים את ילדיהם ממוסדות החינוך וגני הילדים הפזורים על ציר זה וברחובות הפנימיים,

לצערנו כעת, לאחר שתכניות השיפוץ עברו לפסים מעשיים,  התברר לתושבים שלקחו את הרחוב הרחב בעל 2 נתיבי התנועה לכל כיוון והצרו אותו לנתיב אחד צר מאד בכל כיוון נסיעה.

וכל זאת בעבור שבילי אופניים מטופשים ומדרכות רחבות ללא היגיון,

ואבהיר,

שכונת נוה יעקב הינה שכונת קצה, נסיעה ממנה ואליה באופניים, או אופניים חשמליות, מסוכנת ובלתי אפשרית, הכביש הראשי בעוזי נרקיס מסוכן מאד, בעל שוליים צרים, ולצערנו גם "בני הדודים", נוסעים בו בצורה לא זהירה, וזו בלשון המעטה!

משכך שביל אופניים שנותן מענה אך ורק לנסיעות של ילדים בתוך השכונה, מיותר ולא נצרך, בטח ובטח לא ברוחב כזה.

הרעיון ההזוי לקחת ציר תנועה מרכזי מאד בשכונה, המוביל להמון מוסדות, עסקים ורחובות משנה, ולחנוק אותו עבור צורך שולי, או על מנת לרצות את הירוקים, הינו רעיון מופרך.

המינהל הקהילתי במענה לפניית התושבים על כך שהאוטובוסים יחסמו (וכבר חוסמים, היכן שהבנייה הסתיימה) את הציר כולו, מגיב, כי ייבנו מפרצי אוטובוסים רחבים,

התשובה הנ"ל מנותקת מהמציאות,

כבר כיום, בחלק גדול מהמקרים הנהגים לא נכנסים בצורה מלאה לתוך המפרץ, ובטח ובטח לא כאשר מדובר על שני אוטובוסים דו מפרקיים, שאין שום סיכוי מבחינה טכנית שהדבר יקרה, ועינינו הרואות.

כפי הידוע, בשדרות נווה יעקב מסתיימות תכף העבודות להנחת המסילות, (בתקוה שהרכבת אכן תתחיל לפעול בהקדם)

במקום כזה ניתן להבין את ההיגיון והצורך בביטול נתיבי נסיעה לרכבים הפרטיים, התחבורה הציבורית אכן קודמת, למרות אי הנוחות לנהג הרכב הפרטי.

אך לבטל נתיבי נסיעה הכרחיים ולפקוק את כל השכונה עבור דבר בלתי נצרך, זהו דבר שלא יעלה על הדעת!

באחת מן התגובות שקיבלנו מנבחרי הציבור, חבר מועצת העיר, הוצע לנו כי נמתין לאחר השיפוץ, ואז נבחון כיצד הדברים ניראים,

לצערנו למודי ניסיון אנו, המטרה בתגובה זו היא להרדים את התושבים הזועמים במחשבה ואשלייה, כי אם לאחר העבודות יתברר כי נפלה טעות בתכנון, הדבר ייבחן ובצידת הצורך יתוקן,

כמי שמכירים את ההתנהלות של המערכת העירונית, אין שום סיכוי שדבר כזה יקרה, שהרי אז תתקבל התשובה שכעת אין תקציב עבור השינוי ועוד ועוד כהנה וכהנה, כפי שיודעים לתרץ כאשר אין רצון לבצע שינוי.

לאור כל האמור, אנו דורשים באופן מיידי לבצע שינוי בתכנית ולאפשר תנועה זורמת וחלקה ברחוב.

אנו מבינים את אי הנוחות והנעימות לשנות את התכנית בשלב זה, אך לשנות אותה לאחר סיום העבודות, יהוה מטרד ואי נוחות פי כמה וכמה, הן מבחינת הסבל של התושבים במהלך העבודות, והן מבחינת העלות הכפולה.

אתם נציגינו ובכם בחרנו על מנת לתת לנו מענה כאשר נעשות עוולות חסרות היגיון הנוגעות לחיי כולנו,

זכרו כי הבחירות הבאות לרשויות המקומיות, עתידות להתקיים ב-31 באוקטובר 2023.

לצערנו במידה ולא יתבצע השינוי המתבקש וההגיוני,  נדע ונזכור היטב מי הם הנציגים שהתעלמו מדרישת הציבור, מי הם הנציגים שבאוזלת ידם נתנו לאיוולת הזו להתרחש,  ונבוא איתם חשבון בקלפי בבוא העת!

נוה יעקב לא תהיה פקק אחד גדול וארוך ללא סיבה המתקבלת על הדעת!

נציג ציבור שלא יטפל בבעיה, לא ייבחר שוב, ותחתיו ייכנס הנציג אשר ידע לתת מענה למצוקות התושבים.

העתקים: חברי מועצת העיר חברי מינהל קהילתי כלי תקשורת

בתקוה להבנה,החתומים מטה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

24/07/2022
העצומה השיגה 500 חתימות!
21/07/2022
העצומה השיגה 100 חתימות!
21/07/2022
העצומה נפתחה