דין מיכיהו

מספר חתימות
3 |
|
613 | |
בס"דאנו באים לעתור לבית המשפט על עיוות דין מיכיהו.
הנידון בנה משכן בביתו ובית דין של מעלה מצא אותו אשם בגין עבודת אלילים. כאשר עתרנו לבית דין של מעלה בסיבה שהנידון לא ידע שככה עובדים את ה' "בימים ההם אין מלך בישראל" אין מי שידריך את העם מה אסור ומה מותר ורצוי. אך האחד השופטים הזכיר ואמר כי "אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש"
אנו קוראים לזכות את מיכיהו שנמצא כאשם מצד הטענה שבעבודת ה' העיקר הוני הכוונה ולא התוצאה הסופית, ומצד הטענה שהוא עבד את ה' כמו שחינכו אותו ("אל תיטוש תורת אימך"),כמו שאמו חינכה אותו וצוותה עליו לשלם לפסל והוא רק ראה בכך את הדרך הנכונה לעבוד את ה'.
בנוסף לכך יש לנו שלושה עדים המחזקים את טענותינו:
גרשום בן מ(נ)שה, הנער הלוי, הכהן בבית מיכיהו: אני זוכר את היום שהוא מצא אותי מאז ועד שעזבתי הוא לא הפסיק לקרוא לי כהן לה'. ראיתי איך הוא עובד במשכן, הכל למען הגדלת כבוד ה'
אמו של מיכיהו: כאשר קיללתי אותו בשם ה' הוא ישר החזיר את הכסף שגנב מכאן שהוא פוחד וירא מפני הקב"ה.
חמשת המרגלים משבט דן: אפשר לראות את הכנסת האורחים הנפלאה שקיבלנו בבית מיכיהו וכאשר שאלנו את הכהן שלו שאלות, כגון האם נצליח במשימה שלנו, הוא הזכיר את ה' בתור המסייע היחיד להצלחת דרכנו. ומכאן שלמד לדבר כפי שאדונו מיכיהו מדבר.
תגובת יועץ בית דין של מעלה:
לצד הטענות הנ"ל עדיין אי ידיעת החוק אינה פותרת מהעונש. וכן, על הטענה הראשונה אנו חוזרים ומצהירים כי שאם טענה זו נכונה וכל אדם יכול לעבוד את ה' בכל דרך שרק ירצה. היהדות האורתודוקסית הייתה נעלמת כליל מזה זמן רב.
העותרים התעלמו מנציג 600 אנשי צבא דן אשר באו והחרימו ממנו את אביזרי המשכן המזויף, מהעד מצד התביעה : כאשר באנו אליו לבית ולקחנו את הפסל, אפוד, תרפים ומסיכה שבמשכן שלו הוא בא ואמר לנו :"את אלוהי אשר עשיתי לקחתם" – מכאן שאין מיכיהו מדבר בשם ה' אלא מצד עבודת אלילים.
אנו דוחים את טענות העדים מצד כי העד הנער הלוי אינו כשיר, הכהן אינו ירא ה', עובדה שהלך להיות כהן אצל אנשים אחרים כשאר שונו האינטרסים שלו וגזל ממיכיהו וממשכנו. העדה, אימו של מיכיהו, לא יכולה לטעון כי החזיר לה את הכסף לאחר שקיללה אותו בשם ה' כי העובדה שגנב מלכתחילה מראה את העיוות הקיים אצל מיכיהו ואת שאינו ירא ה' כפי שטוענים העותרים. וחמשת המרגלים אינם גם כן כשירים לעדות משום שעברו על גזל כאשר גנבו מבית מיכיהו.
עפ"י החלטת בית דין של מעלה אין מקום כלל הטעות משום שעבודת אלילים הינה מצוו ת לא תעשה בסיסית ביותר ונמצאת בעשרת הדברות ולכן ע"פ האמור לעיל נשאר האשם במצבו הנוכחי ונמצא כי מיכיהו האשם הינו אשם.
העבודה הוכנה ע"י שהם נריה ואביהו