מבחן לא הוגן במתמטיקה בבית ספר עתיד למדעים לוד

אין תמונה

מספר חתימות

27
 
100  
פורסם בתאריך: 14/01/2018
 

מבחני המתמטיקה בבית סיפרינו ידועים בהיותם קשים ביותר, ועד עכשיו זה לא הפריע לנו מפני שזה לא כל כך השפיע על ציון ההגשה שלנו, אך השנה, 2017-2018, אנחנו תלמידי כיתה יא׳ וכל ציון של כל מבחן נכלל בציון הגשה שלנו לבגרות.

ראוי לציין שבבית הספר שלנו לא ניתן לגשת למועדי ב במתמטיקה גם השנה.

מכתב זה מתייחס גם לתלמידי 4 יח״ל וגם ל5: המבחן השלישי (האחרון של הסימסטר) היה יותר קשה בהרבה מהמבחנים הקודמים, לא ניתן מספיק זמן, והתרגילים היו יותר מידיי עמוקים ומורכבים אשר נמצאו כדוגמאות למבחני מתכונת באתרים שונים ובניהם יואל גבע(תשאירו בבקשה את התרגילי מתכונת שלכם למתכונות, ולא במבחנים רגילים כל עוד זה אפשרי בבקשה). ראוי לציין כי ממוצע הציונים של המבחן השלישי יותר נמוך מהממוצע ציונים של השני והראשון בהרבה, וזאת עוד הוכחה למה המבחן השלישי היה הרבה יותר קשה ולא הוגן.

עם זאת, הציון הנמוך ביותר נחשב רק כ8% מהציון הסופי. אבל, תלמידים אשר קיבלו ציונים נמוכים באחד או בשתי המבחנים הראשונים, לא ניתנת להם אפשרות הוגנת מספיק כדי להוכיח את עצמם ולהשתפר (המבחן השלישי היה הרבה יותר קשה). ראוי להזכיר שהציון הכי גבוה שהיה הוא 85 (ב4 יחידות בכיתה של אייל) כלומר, גם אם הייתם מתאמצים הכי הרבה שאפשר, הציון שלכם לא היה מספיק גבוה (ולא מבטא את היכולות האמיתיות שלכם).

ניתן לציין: ישנם ציונים רבים נכשלים או על גבול העובר, וציונים רבים מתחת ל40 (ב-5 יחידות וב4 יחידות)

ניתן לציין: אחד התרגילים במבחן של 4 היה מעמוד 404 אשר לא היה בעמודים לחומר למבחן, ולא ניתנה לנו ההזדמנות להתמודד עם תרגילים דומים לכך לפני המבחן (לא בבית ולא בכיתה), ולפי הערכתי בעניין, כנראה שכמעט ולא היה תלמיד שהצליח את התרגיל הנ״ל (בטריגן) עד סופו. במבחן היה בחירה, בין טריגו לגיאומטריה, וכמובן תלמידים שיותר טובים בטריגו והתכננו לטריגו יותר, קיבלו תרגיל קשה שלא ידעו איך להתמודד איתו, בזבזו עליו זמן רב, ולבסוף עשו רק חצי ממנו או עברו לתרגיל אחר. 

ראוי לציין: כי רוב התלמידים לא הצליחו להספיק את כל המבחן (לפי דעתי בגלל שבזבזו את זמנם בלנסות להבין תרגילים של מתכונות או בלנסות להבין תרגיל שלא למדנו איך להתמודד איתו, כלומר, כל המבחן בעצם).

ראוי להזכיר: כי ממוצע הציונים של המבחן השלישי היה יותר נמוך בהרבה מהממוצע ציונים של המבחנים האחרים.

ראוי להזכיר: 4 או 5 תרגילים היו מדוגמאות למבחני מתכונת (ב5 ו4 יחידות) ואחד שהיה בעמוד שאינו בעמודים לחומר שניתן למבחן (ב4 יחידות)

אם את/ה מסכימים על מה שנכתב פה, בבקשה תחתמו על מכתב זה עם שימכם המלא - ובכך תרשו לי לחתום בשמכם על מכתב זה ולהביאו לקרן היועצת של בית הספר (ככה אני הסכמתי איתה שאני יעשה, מפני שהיא חושבת שאני היחיד שמתלונן ולכן הכל בסדר)

נכתב על ידי ליאור בן ישר מכיתה יא׳5, תלמיד 4 יחידות הלומד אצל אייל.

אנו (תלמידי כיתות יא׳) מבקשים זכות למועד ב׳ עבור כל מי שנכשל, או רפורמה חלופית שתבוא לידי ביטוי בדיון.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו