התנגדות לבניית ביכנ"ס נוסף על מגרש צ' 14 שמיועד לגני ילדים

התנגדות לבניית ביכנ"ס נוסף על מגרש צ' 14 שמיועד לגני ילדים

מספר חתימות

162
 
300  

                                                                                                  7 ביוני 2012

 

לכבוד

מר חיים ביבס – ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

 

 

הנדון: התנגדות לבניית ביכנ"ס נוסף על מגרש צ' 14 שמיועד לגני ילדים  

 

אנו תושבי העיר החתומים על העצומה, מתנגדים לכוונת העירייה להקצות את מגרש צ' 14 ברחוב יעל הגיבורה/אסתר המלכה בשכונת מוריה, לבניית ביכנ"ס על המגרש. אנו דורשים לבטל את ההחלטה להקצות את מגרש צ' 14 לבניית ביכנ"ס נוסף בשכונת מוריה כאמור לעיל, מהסיבות הבאות:  

 

  1. עפ"י תכנית בנין העיר (תב"ע) מגרש צ' 14 מיועד לגני ילדים, ניתן להערכתנו לבנות במגרש קומפלקס של 3-4 גני ילדים.

 

      2.   העיר מודיעין-מכבים-רעות מתאפיינת במצוקה כרונית של מחסור בגני ילדים, דבר שמוביל בלית ברירה לפתיחת פעוטונים וגני ילדים בבתים ודירות פרטיות (עומס על מערכות הסניטציה בבניינים) וגם לא קיימים כנראה מספיק מגרשים זמינים להקמת גני ילדים !

 

      3.   על מגרש צ' 12 שמעבר לכביש קיימים 3 בתי כנסת, ובתי כנסת נוספים ברחובות הסמוכים למגרש, לטובת כלל ציבור המתפללים.

 

      4.   ההחלטה להקים בית כנסת נוסף בשכונה עומדת בניגוד מוחלט לתקינות ההליך המנהלי; בהיעדר כל בסיס שוויוני המתייחס לרווחת כלל התושבים; בסתירה מהותית לכל תעדוף ראוי של צרכי התושבים - וכל זאת שלא מכורח המציאות.

 

      5.   האופן שבו על העירייה לנהוג עת בוחרת להקצות מקרקעין מתחום שיפוטה, הועלה בפסיקת בג"ץ בלומנטל נגד עיריית רחובות, ואשר עיקריו:

 

5.1.          על הרשות לברר מה הם צורכי הציבור באזור שבו מצויה הקרקע להקצאה, ובהתאם לזאת לבחור בגוף המתאים ביותר למילוי הצרכים הציבוריים על הצד הטוב ביותר.

 

5.2.          על הרשות לנהוג לפי קריטריונים הוגנים, שוויוניים, ברורים וגלויים, ועל-פי שיקולים סבירים ומידתיים.

 

5.3.          מחובתה של הרשות לפרסם את כוונתה להקצות קרקע לגוף מסוים או לצורך מסוים ולפרסם את הקריטריונים להחלטתה; ואילו היה בהקצאה כדי להשליך על תושבי השכונה ו/או להשפיע על אורח חייהם ועל איכות חייהם, הרי שיש לאפשר לאלו להשמיע דברם לאחר פרסום הכוונה לבצע הקצאה.

 

5.4.          חובתה של הרשות היא גם להיוועץ בגורמים המקצועיים המתאימים בעת הליך קבלת ההחלטה על ההקצאה.

 

      6.   קביעת בג"ץ בעניין בלומנטל מצאה עיגון בהנחיות היועמ"ש, עם פרסומו של חוזר מנכ"ל משרד הפנים שמפרט את נוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה או בתמורה סמלית.

       7.   מהסיבות לעיל, אנו סבורים שהעירייה פועלת בניגוד להנחיות היועמ"ש, תוך התעלמות בוטה ושיטתית מקיומן של הנחיות היועמ"ש.

 

      8.   אי לכך ובהתאם לזאת, כל החלטה אשר התקבלה ו/או תתקבל בניגוד להנחיות היועמ"ש דינה בטלות, שכן חורגת זו באופן קיצוני ממתחם הסבירות.

 

      9.   כמו"כ, בכדי לייעל את נושא הקצאת המגרשים בעיר, אנו דורשים שהעירייה תאשר אך ורק הקמת 3-4 בתי כנסת במגרש אחד, זה לצד זה או בכמה קומות. בשיטה זו, ניצול המגרשים בעיר יהיה טוב יותר ועלות בניית בתי הכנסת לעמותות השונות תהיה נמוכה יותר, דבר שיחסוך כסף רב לעמותות ולמדינה.

 

     10.   בנוסף לכך, בכדי לייעל את נושא הקצאת המגרשים בעיר, אנו דורשים שהעירייה תבנה בתי כנסת בתחומי בתי ספר דתיים או בקומות על בנייני בתי הספר הדתיים.

 

אי לכך ובהתאם לזאת, אנו דורשים לבטל את ההחלטה להקים בית כנסת נוסף במגרש הנ"ל שכן החלטה זו חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות ולוקה היא בפגמים קשים ומהותיים לאורך כל הליך קבלתה.

 

עוד יודגש, כי הליך קבלת ההחלטות לעניין הקצאת המגרש עומד בניגוד מוחלט לעקרונות היסוד של שקיפות פעולת הרשות, מינהל תקין, שוויון וטוהר מידות.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

18/06/2012
העצומה השיגה 100 חתימות!
08/06/2012
העצומה נפתחה