מכתב המייצגים

מכתב המייצגים

מספר חתימות

442
 
500  

לכבוד                                                                                       ‏28 פברואר 2016

מר משה אשר, רו"ח ועו"ד

מנהל רשות המסים בישראל

  א.נ.,

הנדון: הכבדה בחובות המוטלים על רו"ח, יועצי מס ועו"ד מייצגים (להלן: "המייצגים")

  1. אנו, המייצגים על פי סעיף 236 לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש] מביעים תרעומת על השינויים התכופים המתבצעים ע"י רשות המסים בישראל (להלן: "הרשות") באופן חד צדדי ומבלי להתחשב בציבור המייצגים.
  2. השינויים, גורמים להכבדה משמעותית על משרדי המייצגים (להלן: "המשרדים") ללא קבלת פיצוי נגדי מצד הרשות וחמור מכך, ללא שיפור באיכות השירות המוענק למייצגים ולנישומים.
  3. לאחרונה נתבשרנו כי החל משנת המס 2015 תיסגר שאילתא ISUF לשידור דוחות ובמקומה תעלה מערכת חדשה הדומה לשידור האינטרנטי המסורבל והאיטי.
  4. על פי שיטת העבודה החדשה יתבקש הלקוח לסור למשרדי המייצג לפחות פעמיים, לכאורה. בפעם הראשונה לאימות ואישור נתוני הדוחות הכספיים, שהוכנו על ידי המייצג, לפני השידור. ובפעם השנייה, לצורך חתימה על הפלט שהונפק לאחר שידור הדוח באמצעות המערכת החדשה.
  5. שינוי שיטת העבודה באופן פתאומי וחד צדדי משקפת את אטימות הרשות בנוגע לעבודה מול משרדי המייצגים וטומנת בחובה הכבדה כלכלית ותפעולית על המשרדים ובכלל זה:
  • תוספת של עשרות שעות עבודה שיתווספו למשרדי המייצגים בשל שיטת הדיווח החדשה.
  • הדפסת מאות אלפי טופסי 1214 ו-1301, נספחי א', ב', ג' ו-ד' (הן בצורת פלט מתוכנת הדוחות כטיוטא לשידור, והן בצורת פלט ממודול השידור החדש) משל הפכו המייצגים לאחד מסניפי המדפיס הממשלתי. (ומה בדבר חלקנו במעבר ל"עולם ירוק"?)
  • חוסר ודאות באשר ליכולתה של המערכת החדשה להתמודד עם עומסי שידור כפי שמערכת הדיווח של מע"מ קורסת ב-15 לכל חודש (מבלי שתישמר טיוטה במקרה של קריסה כאמור על מנת למנוע שידור מחדש ובזבוז עוד זמן מיותר).
  • גרירת הלקוח מספר פעמים למשרד המייצג על כל טעות או פרט שנשמט מן השידור ויש לתקנו.
  • עלויות נוספות שיושתו על המשרדים לרכישת מודולי שידור מבתי התוכנה וגרימת אינספור טעויות בשל השידור האוטומטי כאמור.
  1. מלבד שינוי שיטת העבודה הקיימת, הגדילה הרשות לעשות והוסיפה עשרות דרישות חדשות שלא היו קיימות עד היום וביניהן, שידור דוחות חברה (1214), שידור דוח חברה משפחתית, שידור עסקאות רווח הון, שידור פריסת רווח הון, בחירת יישוב מזכה מתוך רשימה וכיוצ"ב.
  2. כל השינויים האמורים, אולי יביאו לחיסכון ניכר בקופת רשות המיסים אולם ברור הוא כי את המחיר הישיר נשלם אנחנו, המייצגים, ואת המחיר העקיף ישלמו העסקים הקטנים והבינוניים המהווים את חוט השדרה של המשק הישראלי, ואשר חייהם הפכו לבלתי נסבלים בשנים האחרונות.
  3. בפעולות המתוארות, ניתן לראות ברשות המסים כמי שמפריטה את עבודתה במטרה להשיג חסכון תקציבי, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם פסיקת ביהמ"ש העליון בשבתו כבג"ץ 2605/05 חטיבת זכויות האדם נ' שר האוצר (פרשת הפרטת בתי הכלא).
  4. אנו מפצירים בך לחדול מנקיטת פעולות חד צדדיות אלה ולבוא עמנו בדין ודברים להסדרת הנושאים הכלולים במכתב זה.

העתק:

מר משה כחלון, שר האוצר

יועץ מס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס

רו"ח יזהר קנה, נשיא לשכת רואי החשבון

עו"ד אפי נווה, נשיא לשכת עורכי הדין

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

28/02/2016
העצומה השיגה 100 חתימות!
28/02/2016
העצומה נפתחה