שכר מנהלי בתי ספר ב"אופק חדש"
מספר חתימות
14 |
|
1,000 | |
יום שלישי 08 מאי 2012
ט"ז אייר תשע"ב
לכבוד
מר יוסי וסרמן
מזכ"ל הסתדרות המורים
רח' בן סרוק 8
תל אביב
שלום רב !
הנדון: שכר מנהלים באופק חדש
אנו מברכות על הישגיך לקידום שכרם של המורים אשר שופר ב כ– 26% בממוצע, על הורדת שעה פרונטאלית למורה-אם, ועל קידום שכר הסגנים שקיבלו תוספת של כ-20% לשכרם שבמשכורת חודש פברואר זכו למענק רטרואקטיבי של
כ – 13.000 גן��ן�� - מגיע להם, וכך יאה!
נתוני ההעסקה של המפקחים שופרו גם הם. כל נושא הערכת המורים הועבר לסמכות המנהלים. עומדות לרשות המפקח 10 שעות נוספות לחודש (לעומת המנהלים שמקבלים 18 ש' למחצית), תנאי הפרישה של המפקחים הם הטובים ביותר מבין עובדי מערכת החינוך – מגיע להם- וכך יאה!
שמחנו לקרוא באתר הסתדרות המורים, כי הכרזת מאבק ובו דרישה לשבץ גננת ושתי סייעות בגן ילדים. בהודעתך אף כתבת שאם לא כך, לא יפתחו גנים בספטמבר מגיע לגננות – וכך יאה!
אנו מנהלי בתי ספר חשים פגיעה קשה במעמדנו ובשכרנו ותסכול רב!
כידוע לך, מנהלי בתי הספר נושאים בעול ובאחריות כבדה ביותר ומשמעותית ביותר לניהול והובלת מערכת החינוך להישגים לימודיים ומצוינות.
לאורך שלושים שנה לא חל שינוי בשכר המנהלים. בכל ההסכמים שכר המנהלים לא טופל כהלכה וביחס ישיר לגודל האחריות, לעומס הדרישות והרחבת תפקידיהם של המנהלים.
המנהלים הם נושאי הדגל של תהליכי השינוי במערכת החינוך. ללא המנהל לא היו מתרחשים בבתי הספר תהליכים אלה. מנהלי בתי הספר עובדים שעות רבות, ללא קשר להיקף המשרה, מוצאים לפועל את כל התוכניות, נתונים בלחצים מצד הורים, פיקוח, רשות גורמים בקהילה, ועוד.
1. תוכנית "אופק חדש" – הרחיבה את סמכויות המנהל ותפקידיו. תפקידים שהיו
בעבר נחלת המפקחים עברו לרשות המנהלים.
א. הערכת מורים: לקביעות, לדרגה, הערכת מתמחים ועוד.
לידיעתך, בעבר מפקח היה ממלא דו"ח בכתב, של עמוד וחצי, לאחר
צפייה בשיעור אחד בשנה, בנוכחות המנהל (מצ"ב דוגמת דו"ח).
כיום נדרש המנהל (במקום המפקח) להעריך מורים בכלים ממוחשבים שנבנו ע"י אבני ראשה. כלים אלה דורשים מהמנהלים לצפות בכל מורה בשני שעורים פרונטלים ושיעור פרטני, לקיים שיח לפני כל שיעור ואחרי כל שיעור, לסכם את הממצאים, לאסוף ראיות להתייחס ל 4 מדדים, כל אחד מהמדדים כולל בין 6-10 פרטים, וכל פריט מופיע על סולם של 6 שלבים. מלאכת מחשבת זו, דורשת פינוי המנהל לעבודה זו. התהליך ארוך ומייגע ומסתכם בכ – 10 שעות לפחות להערכת מורה אחד.
בנוסף,נדרש מנהל בית הספר להעריך את כל צוות המורים ע"י צפייה בשיעורים, שיח לפני ואחרי, הזנת נתונים במחשב וכתיבת משוב. על תהליך זה המנהלים אינם מתוגמלים.
פתוח מקצועי – פיתוח מקצועי של המורים במסגרת אופק חדש עבר גם הוא לאחריות המנהל. המנהלים נדרשים לבצע מיפוי בית ספרי, לזהות צרכים, להתאים בין נתוני המורים לצורכי המערכת והקורסים המתקיימים במתווה, מלאכת מחשבת הדורשת דיאלוג מורה – מנהל, תהליך שגם עליו המנהלים אינם מתוגמלים.
- התאמת מערכת החינוך למאה ה – 21
אכן שינוי מדרגה שנייה. שינוי שדרש מהמנהלים לבצע תהליך מורכב ומעמיק הכולל שינוי עמדות אצל המורים, הכשרת המורים לבניית יחידות מתוקשבות, שימוש באתרי תוכן, שדרוג אתרי ביה"ס, בניית אתרים כיתתיים, בלוגים, שינוי תרבות למידה בקרב הורים, תלמידים ומורים,
קליטת ציוד יקר ערך ולווי תהליך הטמעה בשינוי פדגוגיה בהתאמה לדרישות המאה ה – 21. כל התהליך בטווח זמן כמעט בלתי אפשרי. אך לצערנו גם על תהליך זה המנהלים אינם מתוגמלים.
- הכנסת תוכנית המנבסנ''ט – ניהול יומן מתוקשב ראויה לשבח.
המנהלים היטמעו תהליך זה, יחד עם זאת, הדבר דרש מהמנהלים לבנות מערכת שעות מתוקשבת.
ביה"ס הינו מערכת דינאמית. לאורך כל השנה אנו נדרשים לשנות, לשבץ, לעדכן מערכת שעות והיקפי משרה למורים בשל שינויים בהעסקת המורים עקב חופשות לידה, מלוי מקום, תוכניות תקופתיות ועוד.
עבודה זו דורשת מאתנו שעות רבות ליד המחשב מעבר לעבודה השוטפת אותה מבצעים המנהלים באופן מתוקשב.לא הוכנס כל גורם נוסף לעזרת המנהלים ולא הוקצו שעות תקן נוספות לעזרה.
לצערנו גם על עבודה זו המנהלים אינם מתוגמלים.
- שעות הוראה של מנהל.
מנהלים נדרשים ללמד בין 6-9 ש"ש. למרות תכנון זמן קפדני כל עבודת המנהל הכוללת קידום הישגים, הדרכת מורים, מפגשים צוותי ההוראה, טיפול באירועים חריגים התמודדות במצבי לחץ וחרום, טיפול בתשתיות, ביצוע מטלות פקוח ורשות ועוד....
פעמים רבות נאלצים המנהלים להעדר מהשעורים על מנת לטפל בשגרה עמוסה ביותר ולעתים גם בלתי אפשרית.
בפגישתך אתנו, לפני הבחירות, התחייבת לבטל את שעות ההוראה של המנהל החל מחודש ספטמבר 2012 ,שעות הפוגעות בתפקידו בתפקודו הכולל .
מנכ"ל משרד החינוך מר שושני הצהיר אף הוא בכנס מנהלים תשע"א, כי הוא יפעל יחד עם הסתדרות המורים לביטול שעות ההוראה של המנהלים. לצערנו גם נושא זה לא טופל.
- מורכבות בתי הספר.
אנו קוראים לבדיקה מקפת ויסודית של כל הפרמטרים שנבחרו לבדיקת מורכבות בתי הספר.
אנו דורשים לשפר את שכר המנהלים בהתאם לנתוני עבודתם.
- עבודת מנהלים בקיץ
משחר ההיסטוריה של מערכת החינוך אנו המנהלים מתייצבים לעבודה בחופשת הקיץ להכנת ביה"ס לשנת הלימודים החדשה.
המשימות רבות:
בניית תוכניות לימודים, בניית צוותי עבודה,הכנת מערכת שעות, קליטת מורים חדשים, תכנון בניית ימי הערכות, הכנת לו"ז שנת, הכנת תקציב בהתאמה ליעדים ,הזנת נתוני אפיק – אגרת חינוך והוצאת מכתבים להורים
ישיבות עם וועד הורים, תוכניות מעברים וקליטת ילדי הגן, קיום דיונים עם הורים להם/אבחונים וזקוקים לוועדות שילוב, תוכנית מעברים לקליטת בוגרי ו' לתיכון, מפגש עם הורים ותלמידים חדשים בביה"ס
תגבור לימודי לתת משיגים, טיפול בבדק בית, תכנון טוב פתיחת שנה
הזמנת ציוד, הזמנת ספרי לימוד ועוד ועוד ועוד....
גם על עבודה זו המנהלים לא מתוגמלים ,למרות הבטחתך בנושא מלפני הבחירות.
לצערנו כל הגופים הרלוונטים מנצלים את העובדה שהמנהלים נוהגים באחריות ומקפידים להכין את שנה"ל החדשה, על חשבון זמנם. כל זאת אנו עושים בהעדר ביטוח, אלא אם הודיע המנהל למפקח מראש על נוכחותו בבית הספר שהרי רק אז הוא מבוטח.
אין גבול לחוצפה ולאי הכבוד לעבודת המנהלים.
ברשות המנהלים ברירה נוספת והיא לא להכין את שנת הלימודים בחופשת הקיץ, לא לקיים טקס פתיחת שנה, לא להכין מערכת קבועה "ולבזבז" את חודש ספטמבר להערכות לשנה החדשה כך שבאופן לא רשמי תחל השנה בחודש אוקטובר.
לסיכום
אנו פונים אליך ודורשים כי תשים את נושא טיפול בשכר המנהלים בראש סדר העדיפויות ותפעל לביצוע מהפכה באופן מידי כדי להוביל לשינוי הנדרש בצדק ולא בחסד.
אנו סומכים עליך ויודעים כי הדבר ביכולתך. אנו מצפים כי תעמוד מול האוצר/ וכל גורם אחר ותלחם את מלחמתנו למען מערכת החינוך.
אנו מודאגים נוכח תהליך של עזיבת מנהלים את מערכת החינוך.
אנו מודעים בזאת שאם לא יחול שינוי בכל הסעיפים שהצגנו ולא יינתן מענה הולם בשכר לעבודתנו, תוספת של 30% עד 1.6.12 נאלץ ליישם את ההחלטות הבאות.
- השנה לא נתייצב בחופשת הקיץ להכנת בתי הספר על כל המשתמע מכך.
- בתשע"ג לא נקיים הערכת מורים מכל סוג שהוא. אנו מבקשים להחזירה לאחריות המפקחות.
- בתשע"ג לא נקיים תהליך פיתוח מקצועי של המורים כנדרש באופק חדש. אנו מבקשות להחזיר אחריות זו לפקוח .
- בתשע"ג לא נקיים תהליכי ליווי והטמעה של תוכנית התאמת מערכת החינוך למאה 21.
ב ב ר כ ה
מנהלי בתי ספר
באופק חדש
לא נשתף פעולה עם כל תהליכי התקשוב כמפורט לעיל, נחזור לדיווח כנהוג בעולם הישן.